• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3938 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ آبان

سكانس پاياني: سوء‌تفاهم شده است

در نهايت شهرام مكري، يكي از برگزاركنندگان نشست «روش‌هاي جديد براي فيلم‌هاي جديد»، ترجيح داد با ارايه توضيحاتي سوء‌تفاهم پيش‌ آمده درباره صحبت‌هاي سعيد روستايي را برطرف كند: «من فكر مي‌كنم كل ماجرايي كه از صحبت‌هاي سعيد روستايي در فضاي مجازي بازتاب پيدا كرده، حاصل يك سوءتفاهم است زيرا قبل و بعد حرف‌هاي اين كارگردان منعكس نشده است و روح حاكم بر كل آن جلسه در آن هويدا نيست. »
به گفته مكري در آن جلسه كارگردان «ابد و يك روز» درباره تفاوت ورود به سينماي بلند حرفه‌اي از طريق ساختن فيلم كوتاه و دستياري كارگرداني صحبت كرد كه دو مسير متفاوت از يكديگرند و ساختن فيلم كوتاه به اين دليل كه هويت كارگردان در آن وجود دارد، مسير درست‌تري مي‌تواند باشد؛ اين موضوع تنها يك انتخاب است و به هيچ عنوان كم كردن ارزش و زحمت كار دستياران نيست.
كارگردان «ماهي و گربه» در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به نقش دستياران كارگردان اشاره كرد: «سينماي ايران بيشتر از شام شب به دستيار كارگردانش وابسته است و من خودم نمي‌توانم تصور كنم كه بتوانم بدون دستيارم قدمي بردارم. اين نكته‌اي است كه سعيد روستايي هم درباره نقش دستياري در فيلم «ابد و يك روز» به آن اشاره و تاكيد كرد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون