• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3938 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ آبان

هيچ خودكشي‌اي به واسطه نهنگ آبي نداشته‌ايم

گروه حوادث| با وجود اينكه چهار روز از خودكشي دو دختر دبيرستاني اصفهاني مي‌گذرد اما هنوز علت اصلي حادثه از طرف هيچ كدام از مسوولان به طور رسمي اعلام نشده است. درست ساعاتي بعد از اين اتفاق گمانه‌زني‌ها درباره علت وقوع اين حادثه شروع شد. برخي مسوولان علت خودكشي اين دو دختر را چالش نهنگ آبي اعلام كردند. با وجود اينكه اين خبر از طرف برخي ديگر از مسوولان و كارشناسان رد شد اما سخنان ضد و نقيضي در اين باره در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مطرح شد. سردار مهدي معصوم‌بيگي، فرمانده انتظامي استان اصفهان در ابتدا سقوط اين 2 دانش‌آموز را تحت تاثير چالش نهنگ آبي دانست اما پس از آن آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام كرد كه خودكشي‌هاي اصفهان ربطي به چالش نهنگ آبي نداشته است. از طرف ديگر روز گذشته حسين اسدبيگي، رييس اورژانس اجتماعي انتشار كليپ‌هايي مبني بر خودكشي دو جوان ايراني به دليل بازي در چالش نهنگ آبي را تكذيب كرد و به ايسنا گفت: «تا به حال هيچ مورد خودكشي از طريق بازي مذكور در ايران رخ نداده است؛ هركسي مي‌تواند كليپ‌هاي مختلف خودكشي را كه دلايلي جز اين بازي دارند را به دست آورده و با نگارش زيرنويسي به‌ روي آن علت را شركت در چالش نهنگ آبي عنوان كند اما اين ادعاها كاملا بي‌پايه و اساس است.
او ادامه داد: «با وجود آنكه در گروه‌ها و كانال‌هاي فضاي مجازي ادعا شده است كه در ايران هم جواناني به واسطه شركت در يك بازي كامپيوتري دست به خودكشي زده‌اند اما اين شايعات را كاملا بي‌اساس مي‌دانيم. اقدام به خودكشي در افراد پيچيده‌تر از آن است كه از طريق بازي به آن دست بزنند، ضمن تاكيد بر آنكه هيچ‌گونه خودكشي در ايران از طريق بازي مذكور تا اين لحظه رخ نداده است.»
همچنين روز گذشته كيانوش جهانپور، مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان خبر داد كه دانش‌آموز مجروح و بازمانده از حادثه سقوط از پل چمران اصفهان از علايم حياتي پايدار و هوشياري كامل برخوردار است. به گفته او، در زمان حاضر وضع اين دختر نوجوان بسيار بهتر شده و اقدام‌هاي درماني همچنان ادامه دارد. شايد به هوش آمدن اين دختر بتواند به اين گمانه‌زني‌ها پايان دهد و علت اصلي خودكشي اين دو نوجوان را مشخص كند. همچنين حسن رحيمي، دادستان عمومي و انقلاب اصفهان از تشكيل پرونده و رسيدگي به وضعيت و دلايل خودكشي 2 دختر نوجوان اصفهاني خبر داد و گفت: «نسبت دادن خودكشي اين 2 دختر نوجوان به بازي نهنگ آبي تاييد نشده است و به طور قطع و يقين هنوز نمي‌توان علت اين حادثه را اعلام كرد. حدس و گمان‌هاي اوليه‌اي كه درباره تاثير بازي موسوم به نهنگ آبي بر روي خودكشي اين دو جوان بوده، به اثبات نرسيده است. به نظر مي‌رسد برخي مشكلات خانوادگي و فشارهاي روحي موجب اين حادثه شده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون