• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3939 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

اعلام تغييرات احتمالي وزنه‌برداري براي المپيك

حذف دسته B و كاهش سهميه المپيك كشورها

برنامه وزنه‌برداري در المپيك توكيو 2020 تغييرات اساسي نسبت به برنامه المپيك 2016 خواهد داشت. متخصصان فدراسيون جهاني در حال‌ رايزني هستند تا تصميمات اتخاذ شود. تصميمات نهايي در جلسه آخر ماه نوامبر گرفته خواهد شد. مهم‌ترين تغييرات احتمالا به شرح زير خواهد بود: حذف گروه‌هاي ‌B، محدود كردن تعداد ورزشكاران هر دسته به 14 نفر، كم شدن تعداد سهميه هر كشور (به طور ماكزيمم) در المپيك از 10 نفر به 8 نفر در مجموع زنان و مردان و معرفي كردن اوزان جديد در
 مردان و زنان.
ممكن است همچنين سيستم جديدي براي مسابقات انتخابي المپيك وزنه‌برداري معرفي شود كه اين سيستم بر پايه انتخاب فردي است نه تيمي. در حال‌ حاضر در مسابقات IWF هشت وزن در زنان و مردان وجود دارد. در مسابقات توكيو هفت وزن وجود خواهد داشت، زيرا IOC تعداد سهميه‌‌هاي انفرادي وزنه‌برداري را از 260 به 196 كاهش داده است.
آتيلا آدام‌في، دبير كل IWF در اين باره مي‌گويد: وظيفه ما اين است كه مطمئن شويم وزنه‌برداري در المپيك باقي مي‌ماند. ممكن است كه در آينده تمامي دسته‌ها نتوانند در المپيك شركت كنند و اين تغييرات در ورزش‌هاي ديگر هم مشاهده شده است.
كميته‌ بين‌المللي المپيك منتظر تغييرات در وزنه‌برداري است. IOC  از دسته 94 كيلوگرم وزنه‌برداري رضايت ندارد، زيرا در اين وزن بيشتر از ديگر اوزان دوپينگ اتفاق افتاده است. از 49 نمونه دوپينگ وزنه‌برداري در المپيك 2008 و 2012، 10 نمونه مربوط به وزن 94 كيلوگرم بوده است.
آنتونيو اورسو، رييس فدراسيون وزنه‌برداري اروپا در اين باره مي‌گويد: IOC  بيش از هر چيز مي‌خواهد كه وزن 94 كيلوگرم حذف شود اما ما نمي‌توانيم اين وزن را حذف كنيم زيرا اختلاف دو وزن 85 و 105 زياد مي‌شود.
حسن آكوش، دبير كل فدراسيون وزنه‌برداري اروپا نيز مي‌گويد: اختلاف دو وزن 48 و 53 در زنان بسيار كم است. معمولا كساني كه در دسته 48 مدال مي‌گيرند در دسته 53 نيز شركت مي‌كنند و مدال به دست مي‌آورند. ما بايد از آمارها استفاده كنيم و براي اوزان جديد تصميم‌گيري كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون