• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3940 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

چرا فيناليست ليگ با تركيبي دور از انتظار به ميدان رفت

عليزاده: گنو تنها براي دو كشتي با ما قرارداد داشت

تيم‌هاي كشتي آزاد و فرنگي بيمه رازي همانند سال‌هاي اخير بار ديگر عنوان قهرماني رقابت‌هاي ليگ برتر را از آن خود كردند. اما روز سه‌شنبه و به دنبال قهرماني تيم‌هاي بيمه رازي در ليگ كشتي آزاد و فرنگي، اتهامات زيادي از سوي تيم‌هاي رقيب نسبت به چگونگي قهرماني تيم‌هاي بيمه رازي در اين رقابت‌ها مطرح شد.
مهم‌ترين اتهام مطرح شده نسبت به اين تيم پس از شكست 5 بر 3 تيم ايزي پايپ كاشان مقابل بيمه رازي در فينال ليگ كشتي آزاد مطرح شد، جايي‌كه سرپرست تيم ايزي پايپ مدعي شد كشتي‌گيران شاخص اين تيم به دليل برخي اتفاقات پشت پرده از حضور در ديدار فينال خودداري كرده‌اند تا به اين ترتيب قهرماني تيم بيمه رازي با خيالي آسوده‌تر اتفاق بيفتد؛ موضوعي كه با واكنش تند غلامرضا محمدي سرمربي تيم بيمه رازي روبه‌رو شد و آن را شديدا تكذيب كرد. نكته جالب توجه اينجاست كه مصطفي عليزاده سرمربي تيم ايزي‌پايپ بر‌خلاف نظر سرپرست اين تيم اظهار كرد: گنو پترياشويلي قهرمان جهان و نفر سوم المپيك از گرجستان طبق قرارداد بايد 2 كشتي براي ما مي‌گرفت كه يكي هفته گذشته مقابل امين طاهري بود. هر‌چند طاهري به دليل مصدوميت كشتي نگرفت اما به عنوان يكي از مبارزات پترياشويلي به حساب آمد.
ديگر مبارزه وي نيز در ديدار نيمه‌نهايي بود بنابراين ما نمي‌توانستيم بر اساس قرارداد در ديدار فينال از وي استفاده كنيم. عليرضا كريمي نيز عازم رقابت‌هاي جهاني اميد است و عليرضا رضايي سرمربي تيم ملي اميد به شرط حضور او تنها در يك مبارزه موافقت خود را براي حضور كريمي در ليگ اعلام كرد كه ما از وي در ديدار نيمه‌نهايي استفاده كرديم و نمي‌توانستيم در ديدار نهايي وي را به ميدان بفرستيم. همچنين سعيد داداش‌پور در وزن 70 كيلوگرم به دليل عفونت ريه نتوانست در ديدار فينال كشتي بگيرد.
اما در پايان مسابقات نامه‌اي نيز از سوي مديرعامل تيم سينا صنعت ايذه كه در ديدار فينال ليگ كشتي فرنگي مغلوب بيمه رازي شد خطاب به رسول خادم منتشر شد. وي در اين نامه از خودداري فرشاد بلفكه فرنگي‌كار وزن 71 كيلوگرم اين تيم از حضور در تركيب تيم سيناصنعت با وجود داشتن قرارداد خبر داده بود و مدعي شد اين كشتي‌گير در اردوي تيم بيمه رازي ديده شده است. به دنبال اين موضوع، حسن رنگرز سرمربي تيم كشتي فرنگي بيمه رازي ضمن تكذيب اين ادعا گفت: بهترين كار ممكن براي آشكار شدن واقعيت انتشار قراردادها از سوي سازمان ليگ فدراسيون كشتي است.
با توجه به حواشي به‌وجود‌آمده، هادي حبيبي رييس سازمان ليگ كشتي مي‌تواند با انتشار قراردادهاي كشتي‌گيران داخلي و خارجي تيم‌هاي راه‌يافته به فينال ليگ كشتي آزاد و فرنگي زواياي تاريك اين اتفاقات را روشن كند تا از گسترش آن‌كه مي‌تواند باعث ضربه به حيثيت كشتي به عنوان يك رشته پهلواني شود جلوگيري كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون