• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3941 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

نقشه‌ دزد طلافروشي‌ها براي زنان و دختران

27 مردادماه امسال وقوع يك سرقت از طلافروشي در ميدان پانزده خرداد به همراه دستگيري يك زن به كلانتري اعلام شد. با بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه مردي 40 ساله به همراه زني جوان وارد مغازه طلافروشي شده و يك دستبند به ارزش تقريبي 4 ميليون و 500 هزار تومان سرقت كرده است. بر اساس گزارش مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران، با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع كلاهبرداري و سرقت پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. صاحب طلافروشي به كارآگاهان گفت: «ساعت ۵ عصر يك زن جوان با يك مرد، وارد مغازه من شدند. آنها پس از ورود به مغازه يك دستبند يا گردنبند به ارزش تقريبي 4 تا 5/4 ميليون تومان خواستند. زماني كه مشغول وزن كردن يكي از دستبندها بودم، آن مرد در يك لحظه با يكي از دستبندهايي كه در دست داشت، از مغازه خارج شد و به پشت ويترين رفت كه ناگهان ناپديد شد. تا آن زمان فكر مي‌كردم كه اين آقا و خانم، زن و شوهر هستند كه ناگهان اين زن مدعي شد: «من آن آقا را نمي‌شناسم!» من هم گفتم: «مگر مي‌شود؛ شما با هم وارد مغازه شديد؛ حالا مي‌گوييد نمي‌شناسم؟» بعد از آن به 110 زنگ زده و پس از آن مامورين در محل حاضر شدند.»زن جوان كه به عنوان متهمه دستگير شده بود، به كارآگاهان گفت: «براي فروش دستبند و انگشترهاي خود به بازار بزرگ رفته بودم؛ مردي 40 ساله با التماس و اصرار و قسم خوردن مرا راضي كرد تا براي خريد طلا براي مادرش كه مدعي بود پير و ناتوان است و امكان خروج از منزل را ندارد، او را همراهي كنم. با هم به مغازه طلافروشي كه گويا قبلا توسط او شناسايي شده بود رفتيم. چون مغازه فاقد دوربين مداربسته بود. حالا كه فكر مي‌كنم متوجه شدم كه اين شخص بسيار حرفه‌اي بوده و به كارش تسلط داشته است. »همزمان با رسيدگي به پرونده اوليه، وقوع سرقت‌هاي مشابه ديگري در محدوده بازار تهران به پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام شد كه در تمامي آنها فردي حدودا 40 ساله با حيله و ترفند، به همراه زنان عمدتا جوان به مغازه‌هاي طلافروشي مراجعه و از چندين مغازه طلافروشي، سرقت كرده است.كارآگاهان با بهره‌گيري از دوربين‌هاي مداربسته و بازبيني تصاوير زمان سرقت‌ها موفق به شناسايي تصوير متهم پرونده شدند. با شناسايي دقيق تصوير متهم، تصاوير متهم براي شناسايي در اختيار كسبه بازار تهران به‌ويژه بازار طلا قرار گرفت.
در نهايت روز 4 آبان‌ماه كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه متهم مجددا قصد سرقت از يك مغازه طلافروشي در پاساژ خرداد را دارد كه توسط صاحب مغازه طلافروشي مورد شناسايي قرار گرفت. متهم را دستگير و به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند.
متهم در همان اعترافات اوليه به فريب زنان جوان با هدف سوءاستفاده از حضور آنها براي انجام سرقت‌هايش از مغازه‌هاي طلافروشي اعتراف كرد و گفت كه اين خانم‌ها هيچ دخالتي در سرقت‌هاي او نداشته‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون