• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3942 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ آبان

در ديدار نماينده دانشگاه UITM كشور مالزي با مهندس مسرور مطرح شد

توسعه همكاري‌هاي مشترك علمي، پژوهشي و تاسيس شعبه دانشگاه دولتي UITM مالزي در منطقه آزاد انزلي

پروفسور رحيم آونگ از مديران وزارت علوم و نماينده دانشگاه دولتي UITM مالزي با رييس هيات‌مديره و مديرعامل سازمان ديدار كرد و در خصوص راهكارهاي توسعه همكاري‌هاي مشترك علمي و پژوهشي ايران با كشور مالزي با استفاده از ظرفيت‌هاي منطقه آزاد انزلي و تاسيس شعبه دانشگاه دولتي UITM مالزي در اين منطقه به بحث و تبادل و نظر پرداخت.
مهندس مسرور در اين ديدار با بيان اينكه با آمادگي كامل از تاسيس دانشگاه‌هاي خارجي در منطقه استقبال مي‌كنيم، برنامه‌هاي حمايتي اين سازمان را براي فعاليت شعبه دانشگاه دولتي UITM مالزي در منطقه تشريح و اظهار داشت: منطقه آزاد انزلي با توجه به وظايف قانوني و اختيارات محوله علاوه بر حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، عمراني و فرهنگي در حوزه‌هاي علمي و پژوهشي نيز در حال فعاليت و خدمات رساني بوده و در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در منطقه آزاد انزلي، تقويت روابط بين‌المللي آموزشي و جذب دانشجويان خارجي را سرلوحه اهداف علمي و آموزشي خود قرار داده است.
رييس هيات‌مديره و مديرعامل سازمان با اشاره به مشتركات موجود با كشور مالزي و ابراز علاقه به برقراري ارتباطات فرهنگي و علمي با مردم مالزي تصريح كرد: حضور دانشگاه‌هاي معتبر خارجي در منطقه علاوه بر اينكه موجب عدم مهاجرت دانشجويان ايراني كه تمايل به تحصيل در دانشگاه‌هاي بين‌المللي دارند خواهند بود، در جذب دانشجويان خارجي به منطقه نيز بسيار موثر واقع مي‌شوند. پروفسور رحيم آونگ نماينده دانشگاه UITM مالزي در اين ديدار، با ارايه طرح تاسيس شعبه دانشگاه دولتي مالزي و شهرك دانشگاهي در منطقه آزاد انزلي اين منطقه را مكان مناسبي براي فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي اعلام كرد و افزود: ايران از گذشته مركز تمام علوم اسلامي بوده و دانشمندان بزرگي را به جهان معرفي كرده است. با توجه به اينكه امروزه ارتباطات علمي و پژوهشي دانشگاه‌ها بسيار محدود شده است، با تاسيس اين شعبه از دانشگاه دولتي مالزي در منطقه آزاد انزلي مي‌توانيم پلي باشيم براي انتقال دستاوردهاي علمي و اجراي برنامه‌هاي استاندارد دانشگاه‌هاي بزرگ و معتبر جهان در ايران. كه اين امر خود مي‌تواند تاثيرات علمي بسيار بالايي در ايران داشته باشد.
گفتني است در اين ديدار معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان، مدير موسسه آموزش عالي پارسه نيز حضور داشتند. و از زيرساخت‌هاي آموزشي منطقه بازديد كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون