• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3942 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ آبان

نماينده مجلس خبر داد

بسته‌هاي حمايتي براي كولبران مرز‌نشين در نظر گرفته مي‌شود

ايلنا| رسول خضري، نماينده مجلس با اشاره به اينكه ۷۵ هزار كولبر در كشور داريم كه ۲۰ هزار نفر آنها در سردشت و پيرانشهر هستند و طرح يك فوريتي براي امنيت شغلي كولبران در دستور كار داشتيم كه توسط ۱۵۶ نماينده امضا شد گفت: «كولبراني هستند كه بعد از مدرسه اقدام به اين كار مي‌كنند و ما با بحران كولبران دانش‌آموز و از دست رفتن آنها نيز مواجه هستيم به همين خاطر بايد هرچه سريع‌تر نسبت به رفع اين مشكلات اقدام شود.
 سال گذشته كميته حقيقت‌ياب براي مشاهده مستقيم وضعيت كولبران تشكيل شد و علت شليك گلوله به كولبران رابررسي كرده است. در قدم بعدي ميزان وزن بارهايي كه توسط اين كولبران حمل مي‌شود، مورد بررسي قرار گرفت. در حال حاضر معابر كولبري از طرف كشور عراق مسدود شده يعني مسوولان عراقي اجازه نمي‌دهند كه كولبران در معابر مخصوص تردد كنند. معبر از سمت ايران باز است، اما تا مرز رسمي باز نشود، اجازه نمي‌دهند كولبران تردد كنند، متاسفانه در حال حاضر كولبري در اين مرزها متوقف شده است. با وزارت كشور و شوراي امنيت ملي جلسات متعددي براي حل مشكل كولبران و مسدود شدن معابر آنها برگزار كرده‌ايم تا اين معبرها باز شود.
 با وزير رفاه تماس‌هاي بسياري داشته‌ايم و تصميم گرفته شد كه در اسرع وقت بسته‌هاي حمايتي و كمك‌هاي مالي به مرزنشيناني كه با كولبري امرار معاش مي‌كنند و در حال حاضر به دليل انسداد معابر، شغلي ندارند، در نظر گرفته شود، اين در دستور كار است، اگر چنانچه بازگشايي مرزها طي روزهاي آينده صورت نگيرد، دكتر ربيعي را به معابر كولبري دعوت مي‌كنيم تا از نزديك وضعيت آنها را بررسي كنند و اقدامي سريع در اين خصوص
 صورت گيرد.
 با بنياد مستضعفان هم جلساتي برگزار كرده‌ايم كه در صورت امكان، بنياد نيز به اين عزيزان كمك كند. پيگير اين هستيم كه از همه حوزه‌ها كمك‌هايي به كولبران برسانيم، اما اينكه در نهايت نتيجه اين پيگيري‌ها چه مي‌شود، مشخص نيست.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون