• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3946 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۳ آبان

رهبر معظم انقلاب اسلامي مطرح كردند

خباثت امريكايي‌ها براي خراب كردن برجام

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنجشنبه در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجويان، نسل جوان را پيشرو و پيشرانِ جامعه خواندند و تاكيد كردند: اين نسل خوش‌استعداد و خوش‌فهم، بي‌ترديد ايران عزيز را با عبور از موانع و سختي‌ها به نقطه مطلوب خواهد رساند؛ البته تحقق اين هدف درخشان، نيازمند «شناخت دشمن اصلي و خبيث ملت ايران يعني امريكا»، «علم‌آموزي و كار و تلاش» و «تقويت ارتباط با پروردگار» است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رهبري، در اين ديدار كه در آستانه يوم‌الله 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني برگزار شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تجليل از شور جواني و قدرت تحليل نسل جوان افزودند: طبيعت جوان، تحرك و پيشروي است اما اين خصوصيت در كشور ما به سن نوجواني نيز رسيده است.
ايشان با اشاره به نمونه‌هايي از اين واقعيت شورآفرين در مراحل قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، گفتند: در حوادث انقلاب، نوجوانان همپاي جوانان وارد ميدان مبارزه شدند و چنان در مقابل خباثت رژيم طاغوت ايستادند كه روز 13 آبان 57 را به نام خود ثبت كردند.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور شجاعانه در صحنه‌هاي دفاع مقدس را به عنوان نمونه‌اي ديگر يادآور شدند و افزودند: نوجوانان در جنگ تحميلي همچون مردان كارآمد و رشيد جنگيدند و غوغا كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نسل نوجوان و جوان كنوني را برخوردار از همان امتيازات و ويژگي‌هاي جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس دانستند و گفتند: بر اساس اطلاعات دقيق، امروز جوانان و نوجوانان ما در بخش‌هاي مختلف حتي بهتر از جوانان نسل‌هاي قبل، مسائل را تحليل، و عمل مي‌كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش‌هاي دشمنان براي انحراف نسل‌هاي جوان با روش‌هايي همچون ترويج فحشا، مواد مخدر و بازي‌هاي گمراه‌كننده رايانه‌اي، افزودند: با وجود همه اين دشمني‌ها، نوجوانانِ دهه هشتادي كه نه امام و انقلاب را ديده‌اند و نه دفاع مقدس را، امروز مفاهيم اساسي انقلاب را با همان روشن‌بيني و اقتدار جوانِ فهيم اول انقلاب، دنبال مي‌كنند.
ايشان با تاكيد بر اينكه دشمني‌هاي زورگويان جهاني تاكنون هيچ تاثيري نداشته و آنها نتوانسته‌اند هيچ غلطي بكنند، گفتند: بچه‌هاي عزيز من، شما نسلي هستيد كه خواهيد توانست با فائق شدن بر ترفندهاي دشمن و عبور از موانع و سختي‌ها، اين كشور را به نقطه اوج و به آرمان‌هاي اسلامي و آرزوهاي بزرگ ملت برسانيد، البته تحقق اين هدف چند شرط دارد.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين ضرورت دشمن‌شناسي به عنوان شرط اصلي تداوم مسير تحقق اهداف نظام و ملت خاطرنشان كردند: امريكا به‌معناي واقعي كلمه، دشمن خبيث و اصلي است و اين حقيقت نه از سر تعصب و نگاه بدبينانه بلكه ناشي از تجربه، فهم درست مسائل و ديدن واقعيات ميدان است.

امريكا براي خراب‌كردن برجام نهايت خباثت را
به‌عمل مي‌آورد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سخنان اخير رييس‌جمهور امريكا مبني بر تروريست‌بودن ملت ايران، افزودند: اين حرف ابلهانه نشان مي‌دهد امريكايي‌ها نه فقط با رهبري و دولت ايران دشمنند بلكه با اصل وجود ملتي كه خستگي‌ناپذير در مقابل آنها ايستاده، خصومت و كينه‌ورزي مي‌كنند.
ايشان با يادآوري سخنان چند سال قبل يكي از مسوولان امريكايي كه گفته بود بايد ريشه ملت ايران را از بين ببريم، افزودند: آنها قادر به درك اين حقيقت نيستند كه ملتي با چنين سابقه پربار تاريخي و فرهنگي را نمي‌توان ريشه‌كن كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، خصومت عميق امريكا با ملت ايران را موجب كوري چشمِ محاسباتي امريكايي‌ها و تكرار اشتباهات آنها دانستند و افزودند: امريكايي‌ها از روز اول پيروزي كه انقلاب يك نهال باريك بود، دشمني را شروع كردند و امروز هم كه جمهوري اسلامي به درخت سرسبز و تناوري تبديل شده، به همان توطئه‌هاي بي‌نتيجه ادامه مي‌دهند چرا كه خصومت و كينه‌ورزي، آنها را از ديدن و درك واقعيات و ارزيابي درست محروم كرده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با انتقاد از كساني كه معتقدند «در مقابل امريكا، قدري كوتاه بياييم تا دشمني آن كم شود» افزودند: تجربيات تاريخي از جمله ماجراي دكتر مصدق نشان مي‌دهد امريكايي‌ها حتي به كساني كه به آنها اميد مي‌بندند، رحم نمي‌كنند.
ايشان در همين زمينه افزودند: مصدق براي مبارزه با انگليسي‌ها سراغ مذاكره با امريكا رفت و به آنها اعتماد كرد اما همين امريكايي‌ها بودند كه ضد او كودتا كردند.
رهبر انقلاب در جمع‌بندي اين بخش از سخنان‌شان تاكيد كردند: امريكايي‌ها حتي به امثال دكتر مصدق هم راضي نمي‌شوند، آنها نوكر، توسري‌خور و سرسپرده مي‌خواهند تا مثل دوران محمدرضا پهلوي بر كشور مهم و پرمنفعت ايران حكومت كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به دشمني‌هاي مكرر دولت امريكا افزودند: الان هم براي خراب كردن نتيجه مذاكرات هسته‌اي يعني برجام نهايت خباثت را به‌عمل مي‌آورند.
رهبر انقلاب اسلامي با استناد به اين واقعيات افزودند: كوتاه آمدن در مقابل امريكايي‌ها، آنها را جري و گستاخ مي‌كند بنابراين تنها راه، مقابله و ايستادگي است.
ايشان با توصيه موكد به دانش‌آموزان و دانشجويان براي فراموش نكردن دشمن اصلي يعني امريكا افزودند: اين، شرط اصلي تداوم مسير خوش عاقبت آينده كشور است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درس خواندن و علم‌آموزي و كار و تلاش دانش‌آموزان و دانشجويان را شرط ديگر تحقق آينده روشن كشور برشمردند و افزودند: درس‌خواندن و علم‌آموزي بايد به ارزشي والا تبديل شود.
ايشان افزودند: ارتقاي سطح علمي كشور، قدرت مواجهه با دشمني‌ها و عبور از امواج سخت توفاني را افزايش مي‌دهد، موجب استحكام دروني بيشتر ايران مي‌شود و تحقق آرزوهاي بزرگ ملت را ممكن مي‌سازد.
«تقويت ارتباط با خدا» توصيه موكد ديگري بود كه رهبر انقلاب اسلامي خطاب به نوجوانان و جوانان بيان كردند و افزودند: دل‌هاي نوراني و پاك شما، جلب لطف و فضل الهي را آسان‌تر مي‌كند، قدر اين نعمت را بدانيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون