• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3946 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۳ آبان

خبر كوتاه

گروگانگيري ناكام

 پسربچه 12 ساله مشهدي پس از 13 روز از چنگال آدم‌ربايان در ايرانشهر رهايي يافت.  سردار قادر كريمي، رييس پليس استان خراسان رضوي با اعلام اين خبر  گفت: «۲۹مهرماه سرنشينان يك پژو سواري پسر بچه ۱۲سا‌له‌اي را  ربودند و به سرعت متواري شدند. آدم‌ربايان غروب همان روز براي خانواده اين پسر بچه پيامكي ارسال كرده و در قبال آزادي گروگان مبلغ ۴۵۰ ميليون ريال پول درخواست كردند.آنها روز بعد هم دوباره درخواست خود را مطرح كردند و از خانواده پسر ۱۲ساله خواستند در اين باره چيزي به پليس نگويند.» كريمي گفت: «كارآگاهان مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي به سرنخ‌هايي دست يافتند كه نشان مي‌داد يكي از عاملان ربايش اهل بندرعباس است. ماموران اين فرد را دستگير كردند.» به گفته او، متهم با معرفي دو همدست خود اعتراف كرد كه پسربچه را به يزد انتقال داده و او در آنجا از همدستان خود جدا شده است.   تحقيقات بعدي پليس نشان مي‌داد عامل اصلي آدم‌ربايي و همدستش گروگان خود را به شهرستان ايرانشهر انتقال داده است.  اين مقام انتظامي ادامه داد: «بررسي‌هاي تخصصي پليس نشان داد متهم اصلي آدم‌ربايي از آشنايان خانواده گروگان بوده  است.»


پشت پرده قتل دختر 8 ساله

معماي پيچيده قتل حديثه، دختر هشت‌ساله به مرحله اجراي قسامه رسيد. نهم اسفند 90، پليس تهران جسد سوخته دختربچه‌اي را در دره حاشيه فشم پيدا كرد. جسد متعلق به حديثه بود كه خانواده‌اش چند روز پيش مفقودي او را گزارش كرده بودند. پدر حديثه گفته بود: «دخترم براي خريد خوراكي همراه خواهر بزرگ‌ترش به سوپرماركت رفته بود، اما در يك لحظه ناپديد شد.» كارآگاهان پس از چند روز، ردپاي يكي از اهالي محل به نام رحيم را در ماجرا كشف و او را دستگير كردند. متهم خود را بي‌گناه دانست و قضات هم به دليل نبود مدارك كافي او را از اتهام قتل عمد تبرئه كردند. با اعتراض اولياي دم، پرونده به ديوان عالي كشور ارسال شد و حكم تبرئه شكست.  يكشنبه در جلسه دادگاه اولياي دم درخواست قصاص كردند.  اما هيچ‌كدام از شاهدان متهم را هنگام قتل نديده بودند. در پايان دادگاه، قضات وارد شور شدند و صدور حكم نهايي را منوط به اجراي قسامه كردند.


شهادت 8 مرزبان در چالدران
در جريان درگيري بين نيروهاي مرزباني ناجا و گروه‌هاي تروريستي در منطقه مرزي چالدران هشت تن از نيروهاي مرزباني ايران به شهادت رسيدند. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، در اين درگيري كه عصر روز جمعه روي داد به گروه‌هاي تروريستي نيز تلفاتي وارد شد. شهادت هشت تن از نيروهاي هنگ مرزي چالدران منجر به تعقيب «اشرار مسلح» در منطقه مذكور شده است كه همچنان در حال پيگيري است. اين درگيري در منطقه بابانور چالدران در آذربايجان غربي روي داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون