• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3952 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

خبر

مولوي عبدالحميد: اصراري ندارم با سر و صدا كار كنم

مولوي عبدالحميد امام جمعه اهل سنت زاهدان در مورد كمك‌هايي كه تاكنون براي حل مسائل و مشكلات كشور در حوزه‌هاي مختلف كرده است، گفت: «وظيفه من است كه هر مشكلي كه براي اين كشور ايجاد مي‌شود يا حتي اگر براي مردم ساير كشورها اگر كاري از دستم بر مي‌آيد انجام دهم. به همين دليل است كه مي‌گويم هرگاه كه خواسته بشود من وارد موضوع مي‌شوم. در مورد مشكل آب سيستان يك بار تلاش كرديم، مشكل حل شد، اما باز هم عده‌اي سر و صدا كردند. من اصراري ندارم كاري انجام مي‌دهم سرو صدا شود. آن موضوع گروگان‌گيري خود به خود خبري شد و الا از اين گروگان‌گيري‌ها ده‌ها نوع ديگر داشتيم. گروگان‌ها آلماني بودند كه مسوولان محلي به من گفتند، پيگيري كردم و از كانال ما آزاد شدند، ولي جايي درز نكرد خبرش و ما هم به كسي نگفتيم.»

 

سقوط جنگنده سوخو-۲۲ در استان فارس

در جريان سقوط يك فروند جنگنده سوخو-۲۲ نيروي هوافضاي سپاه در شهرستان سروستان خلبان آن به شهادت رسيد. به گزارش مهر، اين جنگنده متعلق به نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه از پايگاه هوايي اين نيرو در شيراز برخاسته بود، در حوالي ميدان تير سروستان دچار سانحه شد و سقوط كرد. «ايوب تمدن» خلبان اين جنگنده نيز در اين سانحه به شهادت رسيد.

 

انتقاد پزشكيان از سكوت مجلس درباره تخلفات دولت احمدي‌نژاد

مسعود پزشكيان، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر لزوم تشكيل دادگاه رسيدگي به جرايم نفتي احمدي‌نژاد، نسبت به اقدام نماينده اروميه در انتشار اسنادي در مورد حميد بقايي و موارد مشابه انتقاد كرد. به گزارش ايلنا، وي همچنين با انتقاد از سكوت مجلس درباره تخلفات هدفمندي يارانه‌ها در دولت نهم و دهم، گفت كه علاوه بر مجلس، دولت، قوه قضاييه و همه رسانه‌هايي كه در آن زمان تعريف و تمجيد مي‌كردند، در بروز اين تخلفات مقصرند و تاكيد كرد كه اگر رسانه‌ها حرف‌شان را محكم بزنند، تعطيل مي‌شوند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا قوه قضاييه با تخلفات اثبات شده احمدي‌نژاد در پرونده فروش بنزين برخورد نمي‌كند، گفت: قوه قضاييه بايد در اين رابطه رسيدگي كند اما بحث ديگر اين است كه در بحث هدفمندي يارانه‌ها مقصران ديگري نيز وجود دارد. به گفته پزشكيان در بحث هدفمندي يارانه‌ها از ابتدا مشخص بود كه تخلفاتي صورت مي‌گيرد و حتي ما در مجلس نيز حرفي نزديم و با آن كنار آمديم. اينكه چند نفر اعتراض كنند، كافي نيست. همه ما مقصريم كه نسبت به اين تخلفات بي‌تفاوت بوديم.

 

توافق روحاني و لاريجاني براي ايجاد تغييرات در ساختار دولت

عبدالرضا عزيزي رييس كميسيون اجتماعي مجلس از توافق روساي قواي مجريه و مقننه براي ايجاد تغييرات اساسي در ساختار دولت خبر داد. به گزارش فارس وي با اشاره به نشست سران قواي سه‌گانه در قوه قضاييه گفت: در اين جلسه علي لاريجاني و حسن روحاني روساي قواي مقننه و مجريه به بحث و بررسي پيرامون ايجاد تغييرات در ساختار دولت پرداختند و به توافقات ضمني در اين باره رسيدند. وي افزود: براساس اين توافق وزارت راه و شهرسازي به دو وزارتخانه مسكن و شهرسازي و امور راهداري تقسيم مي‌شود و سازمان شهرداري‌ها از وزارت كشور به وزارت مسكن منتقل خواهد شد. رييس كميسيون اجتماعي مجلس اظهارداشت: همچنين براساس اين توافق بنا شد تا امور مربوط به برق از وزارت نيرو جدا و به وزارت نفت ملحق شود و نام وزارت نفت به وزارت انرژي تغيير كند. عزيزي خاطرنشان كرد: همچنين توافق شد تا وزارتخانه‌اي ايجاد شود كه تنها به امورات مربوط به روستاهاي كشور رسيدگي كند و حوزه عملكردش به اين بخش معطوف باشد. وي افزود: علاوه بر اين، سازمان محيط زيست و همچنين منابع طبيعي و بخش آب‌وفاضلاب شهري و روستايي و آب‌منطقه‌اي يك وزارتخانه ديگري را تشكيل دهند.

وي افزود: ديگر اينكه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه توسعه صادرات و بازرگاني تقسيم شود و در مورد وزارت ورزش و جوانان نيز حوزه جوانان از ورزش منفك و در قالب سازمان ملي جوانان به كار خود ادامه دهد.

رييس كميسيون اجتماعي مجلس در پايان گفت: ما در كميسيون اقتصادي اين تغييرات را مورد بررسي قرار خواهيم داد و كميسيون بايد تا قبل از بررسي بودجه اين موضوع را به صحن علني براي تصويب ارايه دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون