• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3952 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

فحاشي به بانوان دولت

محمدپوريا بهشتي

موضوع خصومت با زنان دولت در ميان اصولگرايان نزديك به پايداري، همچنان به صورت پررنگي ديده مي‌شود. در اين ميان حتي با وجود آنكه خانم مولاوردي از معاونت بانوان رفته بازهم هدف حملات قرار دارد. هفته گذشته مولاوردي در يك پست، كثيف كردن كنار جاده‌ها توسط زايران را مغاير با آداب اهل بيت دانسته بود و اين موضوع را در قالب يك سوال بسيار ساده مطرح كرده بود. اما حجم توهين‌ها به اين پست روز‌به‌روز بيشتر شد. نخستين بار يامين‌پور در توييتي نوشت كه «در مسير اربعين هرجا آشغال ديدم يادي از او كردم.» روز گذشته نيز حسين قدياني، نويسنده سرمقاله‌هاي وطن‌امروز، در پستي اينستاگرامي كه تصاوير دو بانوي دولت (ابتكار و مولاوردي) را نشان مي‌داد، نه فقط به آنها بلكه رييس‌جمهور را نيز با صفتي توهين‌آميز، خطاب قرار داد و نوشت: «فروكاستن آشغال به چند بطري آب معدني قطعا اشتباهي فاحش است! ... [ اين متن به اندازه‌اي توهين آميز بود كه روزنامه چاپ آن را به سبب رعايت اخلاق حرفه‌اي به صلاح نمي‌داند.]

سايت مشرق در گزارش بسيار بلند ضمن تعريف و تمجيد شديد از سوابق انقلابي آقاي شريعتمداري به نكته‌اي اشاره كرده كه در واقع مي‌توان گفت درخواست اصلي شريعتمداري و كيهان است. آنها تمايل دارند تا خود را همچنان سخنگوي غيررسمي نظام معرفي كنند و از همين رو توقيف دو روزه كيهان موجب شد تا بسيار عصباني شوند.

خط و نشان براي دفتري كه قرار است باز شود

همچنين در آستانه حضور هياتي از اتحاديه اروپا براي گشايش دفتري از اين اتحاديه در تهران، خبرگزاري ميزان (متعلق به قوه قضاييه) به سراغ محمدجواد لاريجاني رفته و در يك مصاحبه مفصل، او اعلام مي‌كند: «مصلحت نمي‌دانم دفتري از اروپا در ايران فعال باشد» لاريجاني در توضيح دلايل عدم اجازه به آنها كار اين دفتر را اينگونه تعريف مي‌كند: «گفته شده اين دفتر در تهران بايد به‌طور منظم مانيتور كند كه نيروهاي سكولار در ايران تحت فشار قرار نگيرند!» اين مصاحبه به همراه گزارش‌هايي در اين زمينه در سايت‌هاي مختلفي از جمله رجانيوز و سايت 598 كه متعلق به جبهه پايداري است هم بازنشر شد. سايت نزديك به پايداري يك گزارش بلند با عنوان: «كاسب برجام عليه برنامه‌هاي موشكي ايران/ احتمال راه‌اندازي مخفيانه دفتر اتحاديه اروپا در تهران تحت پوشش همكاري‌هاي اقتصادي!» و در آن نسبت به راه‌اندازي اين دفتر هشدار داد. كريمي قدوسي نيز در يادداشتي كه روزنامه قدس منتشر كرده بود تلاش كرده نشان دهد اين گشايش در واقع «دفتر» نيست بلكه «حياط خلوت اتحاديه اروپاست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون