• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3952 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

نگاهي ديگر به زندگي پيامبر اسلام

«محمد پيامبري براي زمانه ما» تصويري شگفت‌انگيز از بنيانگذار ديني است كه همچنان روند تاريخ جهان را دگرگون مي‌كند. داستان پيامبر اسلام، بيش از پيش با زندگي امروز ما مرتبط شده است. چرا كه بينشي عميق درباره خاستگاه‌هاي حقيقي اسلامي به دست مي‌دهد كه روز به روز به دست عده‌اي معدود به افراط كشيده مي‌شود. آرمسترانگ، برخلاف كساني كه اسلام را به عنوان ديني خشن و متعصب نفي مي‌كنند، تصويري روشن، پذيرفتني و متعادل از شخصيت اصلي يكي از اديان بزرگ جهان ارايه مي‌كند.
در اهميت اين كتاب همين بس كه رسانه‌هاي معتبر جهاني انتشار آن را به عنوان خبر در صفحات خود درج كردند و نشر دادند. در همين ارتباط نيويورك تايمز نوشت: «كتاب آرمسترانگ درباره زندگي پيامبر اسلام، شروع خوبي است براي آنان كه مي‌خواهند با يك نظر كلي بدانند بيشتر مسلمانان چه دركي از پيامبر و دين شان دارند.»
«اكونوميست» هم با بيان اينكه «اين كتاب نوشته‌اي است احترام آميز نه بهت برانگيز، بصيرت بخش نه فضل فروشانه و از همه مهم‌تر خواندني و موفقيت آن در اين است كه زندگي محمد (ص) را كاملا مانند يكي از انسان‌ها روايت مي‌كند»، به انتشار اين كتاب واكنش نشان داد.
مكه، جاهليت، هجرت، جهاد و اسلام سرفصل‌هاي اصلي اين كتاب هستند.
اين كتاب به تازگي با ترجمه علي رضا رضايت و با همت انتشارات حكمت منتشر شده و اكنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون