• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3957 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

واكنش‌ها به اظهارات وحيد حقانيان

با توجه به موقعيت حساسي كه كشور در آن قرار دارد آيا مطرح كردن چنين موضوعاتي به صلاح كشور و نظام است؟

حسين كنعاني‌مقدم*

دولت از اين اظهارنظر‌ها دلسرد نشود
 در شرايطي كه كشور با مسائل عديده داخلي و بين‌المللي رو به رو است، مسوولان بايد در برخورد با مشكلات سعه صدر بيشتري از خود نشان داده و به اختلافات دامن نزنند. در داخل با مشكل زلزله رو به رو هستيم و همچنين از شرايط خاص منطقه خاورميانه نيز نبايد غافل شد. چنين اظهارنظرهايي به صلاح منافع ملي كشور نيست. مسوولان بايد در چنين شرايطي مرهمي بر دردهاي بي‌شمار مردم باشند. مردم به اندازه كافي درد دارند و اكنون وقت تسويه‌حساب سياسي نيست. مطرح كردن موضوعات انحرافي صحيح نيست و هركسي اين كار را انجام دهد اشتباه كرده است. موضوع مسكن مهر نبايد به موضوع سياسي تبديل شود بلكه بايد به صورت ريشه‌اي اين پروژه مورد ارزيابي و تحقيق و تفحص قرار گيرد. مسوولاني هم كه اختيارات امور را بر عهده دارند نيز نبايد از اين اظهارنظر‌ها احساس دلسردي، نا‌اميدي و دلخوري كنند. مسوولان بايد نسبت به اين صحبت‌ها بي‌تفاوت بوده و از پاسخگويي نيز اجتناب كنند تا موضوع بيش از اندازه بزرگ نشود. دولت بايد با قدرت به كار خدمت‌رساني خود به مردم كشور ادامه دهد و اجازه ندهد اظهارنظرهايي اينچنيني خللي در كار دولت وارد كند. اتحاد ميان مسوولان در شرايط حساس بايد حفظ شود تا كشور در اين شرايط با مشكل مواجه نشود.
*فعال سياسي اصولگرا

 

واعظ آشتياني*

سردار وحيد احساسي صحبت كرد
 در مقطع كنوني كه روح كشور از غم حادثه غرب كشور به درد آمده است و بخشي از بدنه اجتماعي كشور مشغول خدمات‌رساني به مناطق زلزله‌زده هستند مطرح شدن موضوعاتي مانند مسكن مهر شايسته نيست. حال اين موضوع از سمت دولت فعلي براي تخريب دولت قبلي مطرح شود يا از سمت منتقدين دولت؛ طرح اين موضوع در شرايط فعلي به صلاح كشور و مردم نخواهد بود. كشور امروز بيشتر از «رجز‌خواني» نيازمند آرامش است و مسوولان بايد به اين نكته مهم در سخنان خود توجه داشته باشند. چنين موقعيت‌هايي محل تسويه حساب سياسي يا تسويه حساب شخصي نيست. قطعا هر دولتي كه بر مسند امور قرار مي‌گيرد خدماتي را ارايه مي‌دهد و ممكن است در اين ميان كم و كاستي نيز وجود داشته باشد اما نبايد اين موضوعات بزرگ‌نمايي شود. صحبت‌هاي روز شنبه سردار حقانيان ناشي از ناراحتي و غمي بوده كه پس از بازديد از منطقه بر ايشان تاثير گذاشته است. ايشان با ديدن مصائب مردم منطقه ممكن است احساسي شده و در فضايي احساسي اين موضوعات را مطرح كرده باشند. نيازي نبود در آن شرايط موضوع دولت قبلي يا دولت فعلي مطرح شود و سردار حقانيان با اين موضوع احساسي برخورد كرد هرچند ايشان مي‌توانستند از ادبيات بهتري استفاده كنند. بايد به اين موضوع نيز توجه داشت كه هر فردي مسووليت صحبت‌هاي خود را برعهده دارد زيرا ممكن است در شرايطي آن سخنان مطرح شده باشد كه براي ما قابل درك نيست.
*فعال سياسي اصولگرا

 

محمد‌نبي حبيبي*

معاون اول رييس‌جمهوري مقصر است
نخستين اشتباه را در اين موضوع «اسحاق جهانگيري» معاون اول رييس‌جمهوري مرتكب شد. ايشان با بيان موضوعاتي كه جنبه سياسي‌كاري داشت اين بحث را آغاز كرد. جهانگيري اين موضوع را در زماني مطرح كرد كه روح كشور داغدار بود. در اين شرايط مطرح كردن چنين موضوعاتي كار اشتباهي است. من درباره اظهارنظرهاي پيراموني اين موضوع صحبت نمي‌كنم زيرا وقتي معاون اول رييس‌جمهوري موضوعي را مطرح مي‌كنند عده‌اي نيز هستند كه پاسخ او را بدهند. ما بايد با اتحاد و همدلي مشكل مردم زلزله‌زده را برطرف كنيم نه از اين داغ عظيم بهره‌برداري سياسي مد نظر خود را انجام دهيم. وقتي فردي چنين كاري را انجام مي‌دهد بايد منتظر تبعات كار خود نيز باشد. اگر مسكن مهر فروريخت، ساختماني كه در اين دولت نيز ساخته شده بود، تخريب شد. جهانگيري روز اول زلزله اين بحث را آغاز كرد. اگر مردم موضوعي را در فضاي مجازي مطرح مي‌كنند فرد مسوول نبايد از روي هيجان و سياسي‌كاري به آن دامن بزند. نظر من درباره مسكن مهر نفي و اثباتي نيست. وقتي مي‌گويم از اين دست اتفاقات نبايد سوءاستفاده سياسي كرد بنابراين من هم به اين موضوعات ورود نمي‌كنم زيرا طرح چنين مسائلي در چنين شرايطي كار اشتباهي خواهد بود كه مسوولان بايد از آن اجتناب كنند.
*دبيركل حزب موتلفه ايران اسلامي

 

خبرنگار «اعتماد» براي كسب نظر سلايق مختلف سياسي درباره اظهارات روز شنبه سردار وحيد حقانيان با آقايان «محمد هاشمي، محمدعلي ابطحي، لطف‌ا... فروزنده، الياس نادران، سيد‌رضا اكرمي، حسن بيادي، حسين ابراهيمي و محمد‌علي اماني» تماس گرفت كه هيچ‌يك از افراد مذكور حاضر به بيان نظرات خود در اين‌باره نبودند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون