• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3965 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

منو با خودت به تئاتر ببر

امروز افتتاحيه بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان است و جمعه 10 آذر ماه كودكان و نوجوانان همداني مي‌توانند به ديدن كارهاي رده سني خود بنشينند.
برگزاري جشنواره‌ها در شهرهاي ديگر از اتفاقات خوب هنري كشور است؛ امري كه باعث تمركز زاديي تئاتر از تهران مي‌شود و از سوي ديگر اجراي تئاتر در شهرستان‌ها و برگزاري جشنواره به تربيت تماشاگر تئاتر كمك مي‌كند و از همه مهم‌تر سالن‌هاي مهجور تئاتر شهرستان به دليل برگزاري جشنواره تجهيز مي‌شود. البته ناگفته پيدا است كه اين موارد ممكن است انجام نشود يا ناقض انجام شود، خصوصا در مورد تجهيز سالن‌ها كه همواره به دليل سرعت و شتاب برگزاري جشنواره و از سوي ديگر به دليل كمبود بودجه ناقص مي‌ماند.
به هرحال برگزاري جشنواره تئاتر كودك و نوجوان اتفاق خوبي در شهرستان همدان است؛ حتي اگر نيمي از وعده‌هايي كه داده شده عملي نشود.
حال بد نيست كه همزمان با برگزاري جشنواره تئاتر كودك و نوجوان خانواده‌ها دست كودكان و نوجوانان خود را بگيرند و آنها را مهمان تئاتر كنند.
يكي از اين آثار تئاتر كه براي روزهاي آخر هفته پيشنهاد مي‌شود تئاتر «منو نمي‌بره» به نويسندگي و كارگرداني زهرا صبري است كه براي مخاطبان نوجوان و بزرگسال طراحي شده است. داستان نمايش درباره‌ رها شدن از تمام حسرت‌ها، دروغ‌ها، حسادت‌ها، جدايي‌ها و خاطره‌هاي تلخ و شيرين روزهاي گذشته است.
زهرا صبري از كارگردان خوش‌فكر عرصه نمايش عروسكي است كه سال‌ها در اين حوزه كار كرده و جوايز ايراني و بين‌المللي كسب كرده است. اگرچه بيشتر فعاليت‌هاي اين كارگردان تئاتر در حوزه بزرگسال است اما با عرصه كودك و نوجوان هم بيگانه نيست، او اين‌بار در اين نمايش از پيرزني مي‌گويد كه علايقش خواب راحت را از او ربوده است.
طبيعي است كه كارگردان نمايش‌هاي «زمين و چرخ»، «خانه برنارد آلبا»، «تا يك بشمار» نگاه فانتزي به داستان داشته باشد، به همين دليل اينكار داراي فضايي رويا گونه است كه از قصه‌گويي‌هاي معمول رئاليستي فاصله دارد، امري در كارهاي سابق زهرا صبري هم ديده مي‌شود. استفاده از وسايل كم و صحنه‌آرايي كم از ديگر ويژگي اين تئاتر است كه باعث مي‌شود تخيل مخاطب به خوبي با داستان و صحنه همراه شود. در اين نمايش كه به سفارش اداره كل سينمايي و تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان توليد شده است، سعيد ابك، فهيمه باروتچي، خاطره عيسوند، نازنين نادرور و بهناز مهدي‌خواه در اين نمايش ايفاي نقش مي‌كنند.
«منو نمي‌بره» همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ براي عموم علاقه‌مندان در تالار گلستان مركز توليد تئاتر كانون واقع در پارك لاله تهران اجرا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون