• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3965 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

واكنش رييس فدراسيون كبدي به جنجال مرد روسري به سر تايلندي

فتوشاپ است

وحيد جعفري

 ما با حضور سرمربي تيم ملي بانوان كبدي تايلند در سالن برگزاري مسابقات قهرماني آسيا در گرگان كار و مشكلي نداريم چرا كه اين حق او بوده تا همچون سرمربي تيم فوتسال بانوان ايتاليا- كه هفته قبل در تهران و در سالن محل برگزاري ديدار ايران و ايتاليا حاضر شد- در كنار تيم خود باشد و وزارت ورزش نيز براي او مجوز صادر كرده بود و اين مربي مشكلي بابت اين موضوع نداشته، همان‌طور كه مصطفي شجاعي، مشاور فني تيم ملي واليبال بانوان و علي صانعي، مشاور فني تيم ملي فوتسال بانوان ايران همواره در سالن برگزاري مسابقات بانوان در كنار تيم كشورمان حاضر شده و كار مشاوره خود را انجام مي‌دهند. در واقع طنزي كه پس از اين ماجرا و با انتشار عكس مربي مرد تيم بانوان كبدي تايلند با روسري در سالن در جامعه به وجود آمده، تا بيانيه‌ها، تكذيب‌ها و تاييدهاي بسياري را به همراه خود بياورد، ما را بر آن داشت تا با محمدرضا مقصودلو، رييس فدراسيون كبدي گفت‌وگويي در اين باره داشته باشيم. البته كه او منكر همه‌چيز شد و هيچ چيز را به گردن نگرفت و اعلام كرد كه مقصر اصلي سرمربي تايلند است كه همه از جمله ماموران امنيتي و حراست را فريب داده و در سالن مانده تا به تماشاي مسابقه بانوان بنشيند، در واقع كاري كه حق او بوده و مجوز آن را هم داشته است! البته نمي‌توان منكر اين شد كه اتفاقات و حواشي فوق باعث شد تا كبدي نيز همچون رشته‌هاي پرطرفدار ايران در راس اخبار قرار گرفته و ديده شود وگرنه تا همين ديروز كمتر كسي خبر داشت كه مسابقات قهرماني آسياي اين رشته به ميزباني كشورمان و در استان گلستان در حال برگزاري بوده است، ضمن اينكه اين موضوع يك بار ديگر باعث شد تا انتقاداتي كه به مقصودلو، رييس كبدي كه گفته مي‌شود اين فدراسيون را به صورت خانوادگي اداره مي‌كند، وارد شود.

 

آقاي مقصودلو! وزارت ورزش اعلام كرده براي سرمربي مرد تيم ملي كبدي بانوان تايلند مجوز حضور در سالن را صادر كرده بود و او مي‌توانسته در سالن و در كنار تيم خود باشد.

ما مراسم افتتاحيه را داشتيم، با پايان مراسم افتتاحيه كه قرار بود مسابقات بانوان برگزار شود آقايان را از سالن خارج كرديم؛ اما گويا سرمربي تايلند از سالن خارج نشده بود و از آنجايي كه باران مي‌باريد، حوله‌اش را به سر كشيده و در اين لحظه عكاس از او عكس گرفته و منتشر كرده بود. ما از اينكه او در سالن مانده اطلاعي نداشتيم، البته ماموران به محض اينكه متوجه حضور او در سالن شدند، اين سرمربي را از سالن بيرون كردند.

يعني اين مربي براي حضور در سالن مجوز نداشته و وزارت ورزش به دروغ مي‌گويد كه مجوز داشته است؟

نه، ايشان مجوز وزارت ورزش براي حضور در سالن را داشته است.

خب اگر مجوز داشته پس چرا از سالن بيرونش كردند؟

ما خواستيم محكم‌كاري كرده باشيم.

اما گفته مي‌شود خود مسوولان برگزاري مسابقات گفته‌اند كه آن روسري را سر كند تا بتواند در سالن بماند!

نه، همانطور كه گفتم هوا باراني بوده و آن پارچه‌ هم روسري نيست و حوله سفيدرنگ است.

اما تنها يك عكس نيست و در تصوير ديگر مي‌بينيم كه او روسري سياه رنگ به سر دارد.

يعني شما مي‌گوييد آن عكس فتوشاپ نيست؟

يعني شما مي‌گويد فتوشاپ است؟

بله كه فتوشاپ است.

يعني آن عكس با روسري سياه كه سرمربي تايلند را در سالن نشان مي‌دهد، فتوشاپ است؟!

بله فتوشاپ است.

بالاخره ما متوجه نشديم حضور سرمربي فتوشاپ است يا روسري سياه! جالب اينكه طبق پروتكل مسابقات، خود شما كه رييس فدراسيون هستيد، نمي‌توانيد در سالن برگزاري مسابقات بانوان حاضر شويد؛ اما وزارت ورزش براي حضور اين مربي مجوز صادر كرده بود و البته زماني كه خود شما و ديگر روساي فدراسيون‌هاي ورزشي به خارج از كشور مي‌رويد بدون هيچ مشكل و محدوديتي در سالن برگزاري مسابقات بانوان حضور پيدا مي‌كنيد.

خب اين به خاطر حفظ ارزش‌هاي خودمان است كه در ايران به سالن نمي‌رويم. البته ما براي اين مسابقات بخشنامه كرديم كه هيچ مردي وارد سالن نشود؛ اما متاسفانه از اين مربي عكس گرفته و منتشر كردند.

گفته مي‌شود ميزباني مسابقات خوب بوده و فارغ از اين حاشيه، رقابت‌هاي خوبي را شاهد بوديم؛ اما با اين حال تصاويري منتشر شده كه در آن ميني‌بوس‌هاي كهنه و قديمي را نشان مي‌دهد كه براي جابه‌جايي نفرات حاضر در مسابقات تدارك ديده شده بود؛ تصاويري كه نشان مي‌دهند برخلاف آنچه گفته مي‌شود ميزباني آنقدرها هم خوب نبوده است.

ما رقابت‌ها را به بهترين شكل ممكن برگزار كرديم و مشكلي بابت تداركات و ديگر مسائل نداشتيم. يك خدا بي‌خبري پوستر مسابقات را روي يك ميني‌بوس فرسوده چسبانده و عكس آن را گرفته و منتشر كرده است.

يعني آن تصوير و ميني‌بوس براي مسابقات نبوده است؟

نه، تمام ميني‌بوس‌هايي كه براي مسابقات تدارك ديده شده بود نو و تميز بودند.

از وزارت ورزش در خصوص ماجراي سرمربي تايلندي و حواشي به وجود آمده با شما تماس نگرفتند؟

چرا، من الان مقابل وزارت ورزش هستم و دارم وارد اين مجموعه مي‌شوم تا با وزير ديدار كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون