• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3967 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

ويژه

همراه اول حامي جايزه مصطفي‌(ص)

قائم‌مقام مديرعامل همراه اول در جلسه سخنراني برندگان جايزه مصطفي(ص)، حمايت از اين جايزه را افتخاري براي همراه اول دانست.
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، جلسه سخنراني برندگان جايزه مصطفي (ص)، ديروز (شنبه) ١١ آذرماه در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد و برندگان اين جايزه «پروفسور سامي ارول گلنبه» از تركيه و «پروفسور محمدامين شكراللهي»، در خصوص فعاليت‌ها و دستاوردهاي خود سخنراني كردند. اين نشست با حضور، مهندس نصرالله جهانگرد، معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران، دكتر اميرحسين دوايي معاون فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دكتر حميدرضا نيكوفر قائم مقام مديرعامل همراه اول، دكتر سيد احمدرضا شرافت مشاور وزير در امور بين‌الملل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دكتر محمدتقي احمدي رييس دانشگاه تربيت مدرس و جمعي از دانشجويان اين دانشگاه، برگزار شد.  قائم‌مقام مديرعامل همراه اول در اين مراسم با بيان اينكه در هفته تولد پيامبر و با يادگار از لقب برگزيده او مصطفي(ص)، به بزرگداشت دانشمندان مسلمان عصر خود، نشسته‌ايم، گفت: اقدام ارزنده‌اي توسط دبيرخانه جايزه مصطفي(ص) و با تامين مالي از طريق وقف، براي توسعه علمي و پژوهشي برنامه‌ريزي صورت گرفته است.  نيكوفر ادامه داد: باعث افتخار و بركت براي همراه اول است كه به نمايندگي از مشتركين، سهامداران و كاركنان، حامي جايزه مصطفي(ص) و برگزاري اين جلسه شده است. همراه اول به عنوان يك راهبرد، به دنبال توسعه همكاري‌هاي علمي و پژوهشي خود در حوزه ICT است و اميدواريم با حمايت همراه اول و دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه تربيت مدرس، بتوانيم به موازات همكاري‌مان با دانشگاه صنعتي شريف، فعاليت‌هاي علمي در حوزه ۵G و مجازي‌سازي را تقويت كنيم. در اين راه نيازمند ارتباط و همكاري با مراكز پژوهشي بين‌المللي و دانشمندان آنها هستيم.  شايان ذكر است، امروز (يكشنبه) ۱۲ آذرماه، در دومين دوره اين مراسم، نشان عالي علم و فناوري جهان اسلام به دو دانشمند حوزه ICT، «پروفسور سامي ارول گلنبي» دانشمند كامپيوتر، مهندس الكترونيك و رياضيدان كاربردي اهل تركيه با مدلسازي ارزيابي عملكرد سيستم‌هاي كامپيوتري و «پروفسور محمدامين شكراللهي» دانشمند و دكتراي علوم كامپيوتر و ارتباطات با ارايه اثري در زمينه كدهاي رهرو، در تالار وحدت مورد تقدير قرار مي‌گيرند.

 

تامين ۲۶۰ كانكس براي زلزله‌زدگان

با توجه به فرارسيدن فصل سرما و نياز شديد هموطنان زلزله‌زده غرب كشور به سرپناه موثر و پيرو درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مديريت ارشد استان از مديرعامل فولاد مباركه، تهيه و تحويل ۲۶۰ كانكس مجهز به مبلغ ۲۰ ميليارد ريال و همچنين اولويت توليد ورق موردنياز ساخت تعداد بيشتري از اين كانكس‌ها براي هموطنان زلزله‌زده در دستور كار اين شركت قرار گرفت. ‌ مدير روابط عمومي شركت فولاد مباركه ضمن اعلام اين خبر گفت: فرآيند توليد در فولاد مباركه بر اساس سفارش است و توليد هرگونه محصول، نياز به بازه زماني مشخصي دارد؛ با اين حال با تعامل و همكاري صميمانه و ارزشمند مشتريان تلاش خواهد شد تا توليد ورق مورد نياز كانكس‌هاي موردنظر با اولويت انجام شود. 

 

راه نجات صندوق‌هاي بازنشستگي
ايمان  وطن‌دوست

بحران صندوق‌هاي بازنشستگي بسياري از كشورها را گرفتار خود كرده است و از عوامل اصلي به زانو درآمدن شوروي سابق و دولت يونان بوده و كشورهاي فرانسه، ژاپن، آلمان و كشورهاي متعدد ديگر را در تنگناي شديد اقتصادي در برهه‌اي قرار داده و اكنون اين باتلاق بزرگ در برابر دولت ايران قرار دارد و اگر چاره‌اي عاجل نينديشيم دولت را به درون خود خواهد كشيد.  در حال حاضر پرداختي صندوق‌هاي بازنشستگي از بودجه دولت سالانه به ٧٠ هزار ميليارد تومان مي‌رسد و طي ٥ سال آينده پيش‌بيني مي‌شود اين رقم معادل ٤٠ درصد بودجه كل كشور خواهد شد و با اين شرايط دشوار دولت توان پرداخت چنين هزينه‌اي را نخواهد داشت.
اگر همچون كشورهاي ژاپن، آلمان و فرانسه به سرعت براي اين بحران چاره‌انديشي نكنيم دولت در باتلاقي فرو خواهد رفت كه توان خروج از آن را نخواهد داشت و اين بحران بزرگ اقتصادي به ورشكستگي دولت هم منجر خواهد شد به طوري كه در ساير كشورهاي بحران‌زده هم اين اتفاقات رخ داده و موجب زمين خوردن برخي دولت‌ها شده است.
بحران صندوق‌هاي بازنشستگي قاعدتا به دليل اختلاس و دزدي از بودجه دولت ايجاد نشده است، حتي اگر حاشيه سود شركت‌هاي زير‌مجموعه صندوق‌هاي بازنشستگي به ١٥ درصد هم مي‌رسيد اين بحران به وجود مي‌آمد چرا كه تاكنون مجلس‌ها و دولت‌هاي گذشته بدون مطالعه دقيق با مصوبات هزينه‌زاي خود بار مالي زيادي بر دوش صندوق‌هاي بازنشستگي گذاشتند واز طرف ديگر ورودي صندوق‌هاي بازنشستگي با كاهش شديدي مواجه شده است و از سوي ديگر خروجي آنها يعني تعداد بازنشسته‌ها افزايش زيادي داشته است.  
در شرايط كنوني كشور ما، ميانگين سن بازنشستگي به ٥٢ سال رسيده و اميد به زندگي هم حدود ٧٥ سال است. لذا لازم است براساس شرايط فعلي برنامه‌ريزي و تدبير شود تا صندوق‌هاي بازنشستگي از اين باتلاق خود ساخته خارج شوند. با بررسي اين معضل در ساير كشور‌ها مشاهده مي‌كنيم كه كشورهاي ديگر هم با يك برنامه‌ريزي دقيق توانسته‌اند چاره‌اي بينديشند تا از اين بحران بزرگ خارج شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون