• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3972 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

گفت‌وگوي «اعتماد» با حسن زماني، عضو هيات‌مديره باشگاه استقلال

استعفاي شفر؟ تكذيب مي‌كنم

گروه ورزش

با آمدن وينفرد شفر به باشگاه استقلال، خيلي‌ها تصور مي‌كردند مديران اين باشگاه كه مربي آلماني را به خدمت گرفته‌اند، تمام مشكلات و خواسته‌هاي اين مربي را درك كرده‌اند اما چند روزي است ناراحتي‌هاي شفر آلماني از مديران استقلال علني شده به طوري كه اين مربي با حضور در باشگاه، خواستار استعفا و جدايي از جمع آبي‌پوشان شد. بحران باشگاه استقلال به نظر مي‌رسد تمامي ندارد. يك روز با عليرضا منصوريان استقلالي‌ها دچار بحران نتيجه‌گيري و حاشيه‌هاي مختلف مي‌شوند. حالا با آمدن مربي آلماني هم به نظر مي‌رسد آرامش و روزهاي خوب قرار نيست به استقلالي‌ها رو كند. شفر كه به خاطر نداشتن مترجم آلماني معتمد و همين‌طور پرداخت نشدن مطالباتش از مديران استقلال به‌شدت عصباني بود، روز جمعه به محل اين باشگاه رفت تا در جلسه‌اي با رضا افتخاري شركت كند اما در عين ناباوري افتخاري حتي پاسخ تماس‌هاي اين مربي آلماني را نداد. در ادامه شفر نسبت به اينكه باشگاه هيچ كاري براي جذب بازيكنان مد نظرش و همين طور برگزار شدن اردوهاي از پيش تعيين شده انجام نداده عصباني شده و حتي قصد استعفا هم داشته اما با صحبت‌هايي كه با او شده است، فعلا از اين كار صرف نظر كرده است اما به نظر مي‌رسد بحران آبي‌پوشان تهراني همچنان ادامه دارد. در همين زمينه با حسن زماني هم‌كلام شديم تا از زبان عضو هيات‌مديره باشگاه استقلال بيشتر پيرامون حواشي اين تيم كسب اطلاع كنيم.

 

پس از جدايي عليرضا منصوريان، وينفرد شفر را به عنوان سرمربي تيم‌تان انتخاب كرديد. عملكرد اين مربي آلماني را طي مدت اخير چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

ما با عليرضا منصوريان نتوانستيم نتايج مطلوبي كه مد نظرمان بود را كسب كنيم. به همين خاطر به دنبال جذب يك مربي خوب خارجي بوديم و در نهايت در بين گزينه‌هاي‌مان با شفر به توافق رسيديم و او را جذب كرديم. شفر هم تا به امروز نشان داده تغييرات زيادي در نوع بازي تيم، تاكتيك و حتي نتايج ايجاد كرده است. ما از عملكرد او به طور كامل رضايت داريم و اميدواريم بتوانيم همكاري‌هاي‌مان را گسترش دهيم و بيش از پيش از وجود اين مربي آلماني استفاده كنيم.

اگر بخواهيد يك نمره به شفر بدهيد، از 20 چند مي‌دهيد؟

نمره شفر 20 است. از نظر من او بهترين عملكرد را تا به امروز در استقلال داشته است.

البته در اين بين به نظر نمي‌رسد با جدايي منصوريان و آمدن شفر حواشي تيم كمتر شده باشد. اين موضوع چقدر در عملكرد تيم‌تان تاثير داشته است؟

من اين مساله را قبول ندارم. با آمدن شفر خيلي از حواشي داخل تيم كم شد. ديگر آن هياهو كه در داخل تيم وجود داشت و هر كس حرف خودش را مي‌زد وجود ندارد. تيم به يكپارچگي كامل رسيد و همه حرف سرمربي را مي‌پذيرند و هر كس وظيفه خودش را انجام مي‌دهد. مشكلي از اين بابت نداريم و بهتر است رسانه‌ها هم دنبال حاشيه نباشند.

شايد از نظر تيمي حاشيه‌ها كمتر شده اما اخباري كه طي چند روز گذشته منتشر شد نشان داد كه همچنان باشگاه مشكلاتي دارد و حتي نمي‌تواند يك مترجم آلماني براي شفر استخدام كند.

ببينيد ما كه از نظر زيرساختي تمام امكاناتي كه شفر درخواست كرده را براي او فراهم كرده‌ايم. تا به امروز هم هرچه خواسته در اختيارش قرار داده‌ايم. نمي‌دانم مشكل كجاست كه شما اين حرف‌ها را مي‌زنيد. من چيزي درباره اين حاشيه‌ها و مشكلات باشگاه نشنيده‌ام اما در مورد مترجم آلماني فعلا منتظر هستيم با شفر
توافق كنيم و يك فرد را به عنوان مترجم انتخاب كنيم.

اما اخباري منتشر شده بود مبني بر اينكه شفر روز جمعه با حضور در باشگاه استقلال خواستار ديدار با افتخاري شده و وقتي نتوانست مديرعامل را ببيند، حتي قصد استعفا هم داشته است. شما اين اخبار را تاييد نمي‌كنيد؟

همه اين اخبار كذب محض است. چرا بايد شفر استعفا بدهد؟ او تازه سرمربي استقلال شده و تا به امروز هم بهترين نتايج ممكن را با اين تيم گرفته الان هم منتظر هستيم تا ليستش را به ما بدهد و ما بر اساس ليست بازيكنان مورد نيازش بازيكن جذب كنيم.

يعني شما به طور كامل موضوع ناراحتي شفر كه در روز جمعه اتفاق افتاد را تكذيب مي‌كنيد؟

من صددرصد اين موضوع را تكذيب مي‌كنم. هيچ‌گونه مساله‌اي در باشگاه استقلال رخ نداده است.

اينكه عنوان مي‌شود شفر به خاطر لغو اردوي دوبي از باشگاه ناراحت است و اينكه باشگاه نتوانسته تعهداتش را عملي كند قبول نداريد؟

بهتر است هواداران‌مان را با اينگونه سوالات و اينگونه مسائل ناراحت نكنيد. همه‌چيز امن و امان است و باشگاه كار خودش را مي‌كند. همان‌طور كه گفتم تا به امروز هرآنچه كه شفر نياز داشته در اختيارش قرار گرفته و در ادامه هم با قدرت از شفر حمايت مي‌كنيم و هرچه بخواهد در اختيارش قرار مي‌دهيم. من اينگونه مسائل را كه مي‌گويند با باشگاه مشكل دارد يا ما با او مشكل داريم را از بيخ و بن تكذيب مي‌كنم.

شما به عملكرد شفر نمره داديد، اگر بخواهيد عملكرد افتخاري را به عنوان مديرعامل باشگاه ارزيابي كنيد و يك نمره بدهيد چه نمره‌اي مي‌دهيد؟

من به عملكرد افتخاري نمره 17 مي‌دهم چرا كه ايراداتي وجود دارد و بايد رفع شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون