• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3972 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

آيا ايران در گروه مرگ جام جهاني قرار دارد؟

رسول مجيدي

بيش از دو هفته از قرعه‌كشي جام جهاني 2018 گذشته و هنوز اهالي فوتبال درگير آن هستند. جام جهاني مهم‌ترين اتفاق پيش روي فوتبال ايران است و اين به نظر طبيعي مي‌رسد. بيشتر كارشناسان اعتقاد دارند ايران در گروه مرگ جام جهاني قرار دارد. اما به واقع چنين است؟
گروه مرگ در رقابت‌هاي ورزشي به گروهي گفته مي‌شود كه حداقل 3 تيم از 4 تيم حاضر در آن مدعي صعود باشند؛ مدعي واقعي صعود. وگرنه همه تيم‌ها دوست دارند از گروه‌شان بالا بيايند و صعود كنند. درواقع گروه مرگ گروهي است كه بيش از 50 درصد تيم‌هاي حاضر در آن مدعي فتح جام باشند. با اين حساب گروه ما در جام جهاني روسيه با حضور تيم‌هاي پرتغال، اسپانيا، ايران و مراكش گروه مرگ است؟ قطعا خير!اين گروه براي ما ممكن است مرگ را به همراه داشته باشد اما روي كاغذ گروهي نه چندان سخت براي مدعيان اصلي صعود (پرتغال و اسپانيا) به حساب مي‌آيد.
موضوع مرگ ناميدن گروه ما در جام جهاني وقتي جالب‌تر مي‌شود كه بدانيم هر 4 تيم حاضر در گروه‌B در جام جهاني قبلي رنگ مسابقات حذفي را نديده بودند!مراكش كه اصلا در جام جهاني برزيل حضور نداشت. ايران هم كه رقابت صعود را به آرژانتين و نيجريه واگذاركرد. اسپانياي مدعي با شكست مقابل هلند و شيلي، در گروه دوم مسابقات جام جهاني 2014 در گروه خودش سوم شد و از صعود باز ماند. پرتغال هم در گروهي كه امريكا و غنا حضور داشتند، نتوانست صعود كند تا آلمان و امريكا باشند كه راهي مرحله حذفي مي‌شوند. در نتيجه گروه دوم مسابقات جام جهاني روسيه درواقع تنها گروهي است كه هيچ‌كدام از تيم‌هاي حاضر در آن در دوره قبلي رنگ حضور در مرحله حذفي را نديده بودند! و از اين حيث ضعيف‌ترين گروه مسابقات است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون