• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3974 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر

زنگنه چرا بايد به مجلس مي‌رفت؟

1- به توافق اخير‌ روس‌ها با سعودي‌ها براي صادرات گاز روسيه به عربستان به صورت ال.ان.جي نگاه كنيد. اين جمله پوتين خطاب به وزير انرژي عربستان را هم بخوانيد كه «از ما گاز بخريد و نفت بيشتري صادر كنيد. » (نقل به مضمون) . آنگاه تاثيرات ژئوپولتيك اين توافق را بررسي كنيد. پرونده طر‌ح به گل نشسته ساليان دور «ايران ال.ان.جي» را هم مطالعه كنيد. شايد لازم ديديد براي بحث‌هاي مهم‌تري زنگنه را به مجلس بكشانيد‌!
2- حرفي نيست اگر‌ مخالفان زنگنه، از هر فرصتي براي كاستن از اقتدار وزارتش استفاده كنند. فراموش‌شان نشود اما، نفت صنعتي ملي است.
اتفاقا حال و روزش هم‌خوب نيست. سرمايه‌گذاري‌ها آن‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد پيش نرفته است و چرخش آن‌طور كه‌ لازم بود نچرخيده است. ميهمان يك ساله كاخ سفيد تمام تلاشش را كرده است تا سرمايه‌گذاري در ايران -طبعا در مهم‌ترين‌ بخشش يعني نفت- راه نيفتد و بانك‌هاي بزرگ خارجي، با ايران همكاري نكنند. راستي چرا نمايندگان مردم در مجلس براي رفع موانع سرمايه‌گذاري پيش روي صنعت نفت جلسه تشكيل نمي‌دهند و راهكار ارايه نمي‌دهند؟!
۳- يك بار پيش از جلسه راي اعتماد مجلس به زنگنه، نوشتم كه «به زنگنه راي ندهيد!» اما اگر‌ راي داديد بر اجراي برنامه‌هاي ارايه شده‌اش در صنعت نفت نظارت كنيد.  لازم بود از آن بخش‌هايي كه تحقق نيافته بازخواست و كمكش كنيد تا برنامه راي گرفته‌اش محقق شود. حالا فصل آن است كه پرسيده شود: «آقاي وزير در اين‌صد روز چقدر به وعده‌هايش عمل كرده است؟»، «آنها كه بايد به تحقق اين برنامه‌ها كمك مي‌كردند چه كر‌ده‌اند؟!» فرمانده را بي‌عقبه، بدون امكانات لازم و بي‌حمايت خواسته شده د‌ر ميدان نبرد رها كردن، فقط به يك نفر ضربه نمي‌زند!              روزنامه‌نگار

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون