• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3985 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

به اميد تحقق وعده انتصاب مشاور اهل سنت رييس‌جمهوري

عليم يارمحمدي*

واقعيت اين است كه فارغ از تمامي انتقادات و كم‌وكاست‌ها، حجت‌الاسلام يونسي عملكردي قابل‌قبول داشت و اقوام و پيروان مذاهب از عملكرد ايشان رضايت دارند و زحماتش را پاس‌‎مي‌‎داريم؛ چرا كه معتقديم باوجود كمبودها، يونسي تمام هم و تلاش خود را براي تحقق مطالبات اقوام و مذاهب مختلف به‌كار بست و همزمان تلاش كرد كه اتحاد و همگرايي ميان اهل سنت و شيعيان را حفظ كند و تعالي بخشد و در يك كلام بايد بگويم يونسي، دين خود را به اقوام و مذاهب ادا كرد. به اين اعتبار فارغ از اينكه ارگان‌ها، سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي اعم از نهادهاي سياسي و امنيتي به اين مهم توجه داشتند يا نه، آقاي يونسي همواره بر اهميت توجه به اقوام و مذاهب و همچنين لزوم استفاده از ظرفيت اين گروه بزرگ از جامعه ايراني تاكيد داشته است. يونسي همواره تلاش كرده مسوولان را متوجه اين امر كند كه اقوام و مذاهب مختلف به‌زيبايي در اوج همگرايي و وحدت كنار يكديگر ايستاده و نقش خود را در تمامي عرصه‌ها و شؤون ايفا
كردند.
البته شايد خواست و اهداف يونسي در اين مدت به طور كامل عملي نشده باشد اما بي‌شك او زبان گوياي اين مردم در دولت بود و مطالبات‌مان را به جد دنبال كرده و اين درحالي است كه اهل سنت همچون ديگر پيروان مذاهب و نيز همچون تمامي اقوام هرجا كه لازم بود، پيشگام شده و همانطور كه در جريان انتخابات به خوبي نقش‌آفريني كردند، به عنوان مرزبانان غيور اين آب و خاك نيز حتي از جان‌شان دريغ نكردند.
طبيعتا ما هم انتظار داريم دولت روحاني به‌صورتي ويژه پاسخگوي اين مردم باشد و با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود، آنها را به كار بگيرد. ما همواره معتقديم بايد پاي كار اين كشور و اين نظام بايستيم و آنچنان كه تا به حال چنين كرده‌ايم، در ادامه راه نيز بدون هيچ چشمداشتي چنان خواهيم كرد. با اين حال به عنوان نماينده اين مردمان لازم است بر لزوم توجه دولت به وضعيت اين مردم تاكيد كنم. فراموش نكنيم اقوام و مذاهب كه عمدتا در مناطق مرزي ساكن هستند، انتظار دارند دولت توجهي ويژه به وضعيت زندگي اين مرزنشينان داشته باشد و مراودات اين مردمان را با مردمان كشورهاي
همسايه تسهيل كند.
همزمان در حالي كه بعضا نسبت به عدم تحقق مطالبات اهل سنت و اقوام گوناگون در تشكيل كابينه انتقاداتي مطرح مي‌شود، به عنوان كسي كه از نزديك در جريان كار يونسي بودم و به عنوان نماينده مردمان استان اهل سنت و كسي كه وظيفه انتقال مطالبات مردم به دولت را برعهده دارم، معتقدم يونسي و دولت تمام تلاش خود را براي تحقق اين مطالبات به كار بست و بعضا اگر هنوز با محدوديت‌ها و محروميت‌هايي مواجه هستيم، به اين دليل است كه اين مشكلات اساسي بايد از جايگاهي فراتر حل شود. بنده در يك جلسه شوراي عالي امنيت ملي، خطاب به دبير اين شوراي عالي گلايه كردم كه جايگاه اهل سنت كه قريب به 30 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند، مورد توجه قرار نمي‌گيرد و لازم است به انتظارات اين مردم كه خواستار مشاركت در امورات سياسي و غيرسياسي كشور هستند، بذل توجه شود.
نكته ديگر اينكه در حالي كه اكنون بار ديگر زمزمه‌هايي از تشكيل سازمان اقوام و مذاهب يا انتصاب مشاور اهل سنت رياست‌جمهوري به گوش مي‌رسد، بايد بگوييم كه ما در تمامي اين سال‌ها، بارها و بارها اين وعده‌ها را شنيده‌ايم و حتي در مقاطعي افراد واجد شرايط براي تصدي سمت مشاور اهل سنت رياست‌جمهوري را به دوستان معرفي كرديم و مدت‌ها منتظر دريافت پاسخ مانديم و همچنان نيز منتظريم پاسخي از جانب دولت دريافت كنيم. با اين همه گويا قرار است، يكي از برادران اهل سنت در دولت حضور داشته باشد كه مسائل و مشكلات اين گروه بزرگ از جامعه را به دولت منتقل كند. به اميد تحقق اين وعده!
نماينده زاهدان و نايب‌رييس فراكسيون اهل سنت

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون