• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3987 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

وزير ورزش: اميدوارم خادم جلوي تعليق را بگيرد

اتفاقات مسابقات جهاني كشتي زير 23 سال و عدم رويارويي عليرضا كريمي با حريف رژيم صهيونيستي، اين روزها رنگ تازه‌اي به خود گرفته و كشتي ايران را با خطر تعليق مواجه كرده است، تعليقي كه اگر اتفاق بيفتد كاروان ورزش ايران در المپيك و بازي‌هاي آسيايي را فلج خواهد كرد.
روز گذشته در حالي كه علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي از عليرضا كريمي به خاطر باخت مصلحتي مقابل نماينده روسيه و قرار نگرفتن مقابل حريفي از رژيم صهيونيستي تقدير مي‌كرد و آن را احترام به ملت ايران و صيانت از آرمان‌ها و ارزش‌هاي ملي ايران معرفي مي‌كرد، در ادامه مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان كه خود نيز در اين مراسم حضور داشت از فشار بيش از حد براي تعليق كشتي ايران گفت.  وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه كارگروهي با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي مسوول براي پيگيري پرونده مربوط به عليرضا كريمي كه از رويارويي با نماينده اسراييل خودداري كرد تشكيل شده است، گفت: تحت فشار زيادي هستيم. مسعود سلطاني‌فر پس از برگزاري جلسه با رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي اظهار كرد: اين مساله در كميته بين‌المللي المپيك (IOC) در حال پيگيري است اما كارگروهي با حضور همه وزارتخانه‌هاي مسوول در اين باره تشكيل داديم تا ببينيم چه اقداماتي مي‌توانيم انجام دهيم. البته همه اين‌ مسائل به هيات رييسه اتحاديه جهاني كشتي برمي‌گردد كه با توجه به حضور رسول خادم در هيات رييسه اتحاديه جهاني، اميدواريم خادم رايزني‌هاي لازم را در آنجا ادامه دهد و از تعليق كشتي جلوگيري كند. ساير بخش‌ها نيز پيش‌بيني‌هاي لازم را انجام خواهند داد اما در هر صورت تحت فشار زيادي هستيم.
رسول خادم، رييس فدراسيون درباره خطر تعليق كشتي ايران، خاطرنشان كرد: «اين موضوع در اختيار اتحاديه جهاني كشتي نيست بلكه بحثي است كه كميته بين‌المللي المپيك آن را پيگيري مي‌كند. IOC يك مجمع جهاني است كه قدرت‌هاي سياسي و بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ در آن ذي‌نفوذ هستند بنابراين آنها در به ثمر رساندن مواضع خود جلوتر از ديگر كشورها قرار دارند. ما امروز با چنين هجمه‌اي از سوي IOC مواجهيم و شايد اگر توان ديپلماسي كه كشتي ايران طي سال‌هاي اخير ايجاد كرده نبود، 20 روز پيش تعليق كشتي ايران اعلام مي‌شد و از حضور در كليه مسابقه‌ها و رقابت‌ها محروم مي‌شد. ما جايگاهي در IOC نداريم و قدرت‌هاي سياسي و اقتصادي با روابط خارج از اين كميته، موفق شده‌اند در آن صاحب نفوذ شوند.  بنابراين ما توان بالايي براي ورود به اين موضوع نخواهيم داشت.»
رييس فدراسيون كشتي، به توان ديپلماسي فدراسيون اشاره كرده است كه باعث پيشگيري از تعليق سريع كشتي ايران شده است اما ماجرا ابعاد گسترده‌تري دارد و پرونده به كميته بين‌المللي المپيك كشيده شده است، جايي كه ايران هيچ كرسي‌اي در آن ندارد و همين موضوع، نگراني‌هايي را براي تعليق كشتي ايران به وجود آورده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون