• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3990 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي

خادم مديريت فني كشتي را برعهده گرفت؛ اما سرمربي نشد

رسول به عقب برنگشت

ايران به جام جهاني امريكا دعوت شد

وحيد جعفري

 

 اعضاي شوراي فني روز گذشته در محل فدراسيون كشتي جلسه‌اي برگزار كردند تا تكليف سرمربي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان را مشخص كنند؛ اما با اينكه مردان فني علاقه‌مند بودند تا رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي بعد از نتيجه نامناسبي كه تيم ملي در جهاني فرانسه كسب كرد همچون گذشته سرمربيگري تيم ملي را برعهده بگيرد؛ تا به مدد اين انتخاب باز شاهد موفقيت كشتي آزاد ايران باشيم، خادم سرمربيگري را قبول نكرد؛ اما مسووليت فني را بر عهده گرفت! با اين كار او به عقب برنگشت و يك‌بار ديگر سرمربي نشد كه كار منطقي و درستي به نظر مي‌رسد، چرا كه عده‌اي از منتقدان او همواره به اينكه او همزمان رييس و سرمربي كشتي باشد اعتراض داشتند. باري، خادم با اين كار نظارت كامل و كافي به تيم‌هاي ملي خواهد داشت تا يك‌بار ديگر شاهد يكپارچگي و هماهنگي بين رده‌هاي سني مختلف باشيم. در واقع تيم ملي سرمربي نخواهد داشت و محمد طلايي به عنوان مربي در كنار خادم به ملي‌پوشان كمك خواهد كرد، ضمن اينكه عليرضا رضايي نيز به عنوان سرمربي تيم اميد آزاد در اردوهاي تيم ملي كه متشكل از كشتي‌گيران زير 23 سال و بزرگسالان است، حضور يافته و تجربيات خود را به ملي‌پوشان انتقال خواهد داد. اين روند تا انتخابي تيم ملي ادامه خواهد داشت و در ادامه اين تيم با معرفي سرمربي راهي مسابقات جهاني خواهد شد؛ فردي كه شايد از تيم اميد آمده است و قبل‌تر گفته مي‌شد به شرط قهرماني با تيم اميدها در رقابت‌هاي جهاني سرمربي بزرگسالان خواهد شد؛ اما خب در مسابقات جهاني زير 23 ساله‌ها، به دليل برخورد عليرضا كريمي به نماينده اسراييل، اين تيم نتوانست در حد و اندازه خود ظاهر شود تا روند معرفي سرمربي به تعويق بيفتد.

طلايي مربي اول تيم ملي شد
در نشست شوراي فني با توجه به اعلام نظر مجيد تركان، مدير تيم‌هاي ملي رده سني پايه تصميم بر اين شد تا ارزيابي‌هاي وي در آينده غلامرضا محمدي و تقي اكبرنژاد سرمربيان نوجوانان و جوانان فعاليت خود را در رده سني ادامه دهند.
رضا لايق، دبير فدراسيون كشتي با بيان اين مطلب افزود: رسول خادم به عنوان مسوول امور فني با نظر شوراي فني تا مرحله نهايي مسابقات انتخابي تيم ملي، كشتي‌گيران و كادر فني اين تيم را هدايت خواهد كرد. طي صحبت‌هايي كه در شوراي فني صورت گرفت و با توجه به تجربيات محمد طلايي و نظر مثبت رسول خادم، ايشان به عنوان مربي اولين تيم ملي همكاري مي‌كند و ساير اعضاي كادر فني تا مسابقات انتخابي در هر مرحله به اردو دعوت مي‌شوند. كادر فني اصلي تيم ملي به همراه سرمربي پس از مسابقات انتخابي معرفي مي‌شوند.
سرمربيان تيم‌هاي ملي اميد، جوانان و نوجوانان هم به فعاليت خود ادامه مي‌دهند و مدير فني تيم‌هاي اميد و بزرگسالان در جلسه‌هاي آينده شوراي فني معرفي مي‌شود.
در نشست روز گذشته با توجه به دعوت اتحاديه جهاني كشتي از تيم ملي كشتي آزاد ايران براي حضور در رقابت‌هاي جام جهاني كشتي آزاد سال ۲۰۱۸، اعضاي شوراي فني موضوع مذكور را بررسي و حضور ايران در رقابت‌هاي ياد شده را مثبت ارزيابي كرده و تصميم بر اين شد فدراسيون كشتي ايران در اين خصوص اعلام آمادگي كند. كشتي آزاد ايران در رقابت‌هاي جهاني فرانسه نتوانسته بود در بين هشت تيم برتر مسابقات جاي گيرد و حضور در جام جهاني امريكا را كه فروردين ماه برگزار خواهد شد از دست داده بود؛ اما به نظر مي‌رسد يكي از تيم‌هاي حاضر در بين هشت تيم كه گفته مي‌شود ژاپن است از حضور در جام جهاني انصراف داده و اتحاديه جهاني نيز بعد از اين انصراف تصميم گرفته است پيشنهاد حضور در جام جهاني را به تيم ملي كشتي آزاد ايران قهرمان دور قبل اين مسابقات دهد، از همين رو بر خلاف آنچه در گذشته تصور مي‌شد ايران جام جهاني سال 2018 را از دست نداده و در اين رويداد راهي ميدان خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون