• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3990 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي

خبر كوتاه

مديرعامل شركت توسعه اماكن ورزشي تغيير كرد
طي حكمي از سوي مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان، حسن كريمي كه پيش از اين معاون عمراني استانداري تهران بود، مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور شد. قبل از اين مصطفي مدبر از آذر ماه سال 92 مسووليت شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور را بر عهده داشت. همچنين حسن كريمي به عنوان رييس هيات‌مديره و رضا معصومي‌راد، ژاله فرامرزيان، حسن رباطي و بهروز منتقمي به عنوان اعضاي جديد هيات‌مديره شركت توسعه و نگهداري منصوب شدند. پيش از اين اكبر نوجوان، مصطفي مدبر، مناف هاشمي، علي آقازاده و حسن رباطي به عنوان اعضاي هيات‌مديره شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور فعاليت داشتند.

 

دهخدايي رييس فدراسيون چوگان شد!
در حالي كه هشت كانديدا براي رياست فدراسيون چوگان تاييدصلاحيت شده بودند، ۶ نفر از كانديداها از حضور در مجمع انتخاباتي انصراف دادند تا رقابت ميان دهخدايي و ناظري برگزار شود. اما در اتفاقي عجيب و منحصربه‌فرد، ناظري نيز در آغاز سخنراني خود از حجت‌الله دهخدايي اعلام حمايت كرد تا بدين‌ترتيب قبل از برگزاري انتخابات، رياست دهخدايي قطعي شود. در حالي كه با انصراف ۷ كانديدا از مجموع ۸ كانديدا، حجت‌الله دهخدايي تنها كانديداي رياست فدراسيون چوگان بود، راي‌گيري از اعضاي حاضر در مجمع انجام شد و دهخدايي دبير اسبق فدراسيون چوگان در زمان رياست حمزه ايلخاني‌زاده با كسب ۱۹ راي از مجموع ۱۹ راي ماخوذه به عنوان رييس فدراسيون چوگان انتخاب شد تا انتخابات چوگان بدون هيچ رقابت و جذابيتي با انتخاب وي به پايان برسد. مرتضي حسن‌پور، فرهاد طلوع كيان، غلامحسين غني و عبدالعزيز هدايت پيش از آغاز مجمع كناره‌گيري خود را به دبير مجمع اعلام كردند و در مجمع حاضر نشدند. ميعاد صادقي و سيدرضا ميرابوطالبي نيز بدون اعلام كناره‌گيري در مجمع حاضر نشدند. پيش از اين گلنار وكيل گيلاني رياست اين فدراسيون را بر عهده داشت اما پس از ۱۷ ماه و از سوي وزارت ورزش و جوانان بركنار شد. رييس جديد فدراسيون چوگان در پايان انتخابات با قدرداني از ساير كانديداها براي كناره‌گيري از انتخابات گفت: كانديداهاي ديگر به عقل‌شان رجوع كردند و كنار كشيدند اما من به دلم رجوع كردم و وارد اين كارزار شدم. كار بسيار سختي در اين رشته پيش رو داريم و بايد باعث رشد و توسعه چوگان شويم.

 

عمل موفقيت‌آميز سعيد علي‌حسيني
دكتر محمد رازي، پزشك جراح نايب‌قهرمان وزنه‌برداري جهان پس از انجام جراحي روي مينيسك زانوي اين ورزشكار گفت: عمل جراحي مينيسك زانوي علي حسيني نايب‌قهرمان وزنه‌برداري جهان به خوبي پيش رفت و موفقيت‌آميز بود. او ظرف مدت ۳ تا ۶ هفته آينده مي‌تواند تمرينات وزنه‌برداري خود را آغاز كند و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. وي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه آيا علي حسيني پس از عمل جراحي مينيسك زانوي خود مشكلي براي حضور در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا اندونزي دارد يا نه؟ گفت: حسيني بعد از ۶ هفته مي‌تواند تمرينات وزنه‌برداري خود را شروع كند و هيچ مشكلي براي حضور در مسابقات مهم حتي پيش از بازي‌هاي آسيايي جاكارتا را ندارد.

 

كمبود اسپانسر جام جهاني ۲۰۱۸ كابوس سال جديد فيفا

فيفا با مشكل كمبود ‌اسپانسرها براي جام‌جهاني فوتبال روسيه روبه‌رو است. در جام‌جهاني‌هاي گذشته از دو سال قبل از شروع مسابقات، ‌اسپانسرها همگي اعلام آمادگي مي‌كردند اما اين‌بار با وجود اينكه تنها شش ماه تا شروع بازي‌ها باقي‌ مانده است تنها يك‌سوم ‌اسپانسرها اعلام آمادگي كرده‌اند. بدين‌ترتيب، فيفا با كابوس مشكل مالي در جام جهاني ۲۰۱۸ روبه‌رو است. برخي از ‌اسپانسرهاي جام جهاني ۲۰۱۸ نام خود را زمان مشخص شدن ميزبان از ليست خارج كرده‌اند. اين بحران زماني شدت گرفت كه دوپينگ سازمان يافته در روسيه مشخص شد و باعث شد بسياري از ‌اسپانسرهاي احتمالي كناره‌گيري كنند. فسادهاي داخلي فيفا نيز در اين اتفاق بي‌تاثير نبوده است. يك متخصص مالي فوتبال از دانشگاه شفليد هالام دراين‌باره مي‌گويد: فيفا و اخباري كه از آن منتشر شد، باعث شد كه ‌اسپانسرهاي بزرگ، خود را از ليست خارج كنند و كمپاني‌هايي براي جايگزيني وجود ندارند. در حال‌ حاضر نيز بسياري از ‌اسپانسرها روس هستند و رقم به ۴ ميليارد دلار رسيده است كه كافي نيست. فيفا و روسيه هر دو مشكلات بزرگي دارند. نگراني ديگر فيفا اين است كه ‌اسپانسرها حاضر به همكاري با جام جهاني ۲۰۲۲ قطر نيز نشوند. داده شدن ميزباني به قطر نيز با حواشي زيادي همراه است كه ممكن است ‌اسپانسرها را فراري دهد. شرايط بد كارگران در كارگاه‌هاي قطر ۲۰۲۲ يكي از اين حواشي است. فيفا از جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل، ۲ ميليارد دلار سود كسب كرد كه باعث شد در بين يكي از سرمايه‌دارترين فدراسيون‌هاي جهاني قرار بگيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون