• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3996 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ دي

تبريز، شهر تاريخ و سياست

الهام معيني‌جزني

از اول دي‌ماه 1394 كه نهمين كنفرانس وزيران گردشگري كشورهاي عضو سازمان همكاري‌هاي اسلامي در پايتخت جمهوري نيجر برگزار و تبريز به عنوان شهر نمونه گردشگري كشورهاي اسلامي در سال 2018 انتخاب شد تا الان، دو سال مي‌گذرد و شهر تبريز يك سال زمان دارد تا نشان دهد كه از اين فرصت به وجود آمده چقدر مي‌تواند استفاده كند. هرچند انتظار نمي‌رود كه در سال جديد، شهر تبريز شاهد حضور خيل گردشگران باشد اما 2018، مي‌تواند سرآغازي باشد براي ورود جدي‌تر به مبحث برندسازي گردشگري در كشور.  در واقع برندينگ در مقاصد گردشگري يك فرآيند بازاريابي است كه طي آن براي يك شهر يا مقصد خاص با توجه به جذابيت‌هايي كه دارد، لوگو و شعار خاصي طراحي‌شده و بازديد از شهر به‌واسطه آن تبليغ مي‌شود. فعاليتي كه براي شهر تبريز  به وجود آمد و در اين مدت، فعاليت‌هايي هم انجام شد. اما نكته مهم اين است كه اين موضوع در ذهن مردمي كه دور از شهر تبريز زندگي مي‌كنند، چقدر جا باز كرده است؟ فعاليت‌هاي انجام شده تا چه حد به جذب گردشگرخارجي به اين شهر كمك خواهد كرد؟ براي سنجش موفقيت كمپين تبريز 2018، كافي است به ذهن خود مراجعه كنيد و ببينيد آيا شما لوگو، شعار يا خبري در مورد انتخاب نام تبريز به عنوان شهر نمونه گردشگري اسلامي شنيده‌ايد؟ آيا در تبليغ براي يك شهر، صرف اينكه بگوييم فلان شهر مقصد خوبي براي گردشگري است، كافي است؟ در اين دو سال كدام بنا يا مكان ديدني شهر تبريز بيشتر از گذشته به مردم يا گردشگران شناسانده شده است؟  تبريز، شهر شعرا و ادبا و تاريخ، از حكومت ايلخان تا عصر مشروطه بوده و دوران معاصر پرشكوهي داشته است؛ ارگ تبريز، ربع رشيدي، برج آتش‌نشاني، بازار تبريز، كاخ شهرداري تبريز، ايل‌گلي، موزه مشروطيت، موزه آذربايجان، موزه سنجش، مساجد تبريز و مقبره‌الشعرا بخشي از ديدني‌هاي اين شهر هستند كه بايد براي شناساندن تك‌تك آنها كار اصولي انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون