• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

گزارش «اعتماد» از متن و حاشيه يك سخنراني پرتنش در كرمان

هادي خامنه‌اي: به حفظ حيثيت نظام و انقلاب فكر كنيد

  مرجان زهراني/ دبيركل مجمع نيروهاي خط امام روز گذشته مهمان انجمن اسلامي دانشگاه آزاد كرمان بود تا به مناسبت پانزدهمين سالگرد تاسيس انجمن اسلامي اين دانشگاه سخنراني كند. سخنراني كه با تنش و درگيري به اتمام رسيد. در حين سخنراني زماني كه سيدهادي خامنه‌اي از حوادث بعد از انتخابات صحبت كرد و گفت: «فتنه موجب كاسبي عده‌اي شده است» برخي شركت‌كنندگان در اين مراسم شعار سر دادند و پلاكاردهايي را بالا بردند.
اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه آزاد كرمان و مسوولان دانشگاه، اعضاي مجمع نيروهاي خط امام كرمان و همچنين دانشجويان اين دانشگاه شركت‌كنندگان در اين مراسم بودند. با وجود به اتمام رسيدن سخنراني سيد هادي هادي خامنه‌اي اما اين مراسم نيمه‌تمام باقي ماند.
سيد هادي هادي خامنه‌اي در اين مراسم در مورد تلاش براي ايجاد نفاق و اختلاف‌افكني ميان جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي گفت:  اين كار آنان جز مخدوش كردن اصول و انديشه اسلام و انقلاب چيز ديگري را در بر نخواهد داشت. نبايد اجازه دهيم عده‌اي اين ميدان را كه براساس ارزش‌هاي درست پايه‌ريزي شده است به ميدان جنگ، شمشير، نيزه، نفاق و مبارزه تبديل كنند. خامنه‌اي ادامه داد: عده‌اي همواره از شنيدن حرف درست و حقيقت هراس دارند اين در حالي است كه خودشان شبانه‌روز كارها و عقايد خودشان را مطرح مي‌كنند اما حاضر نيستند سخناني را كه از سر دلسوزي بيان مي‌شود، بشنوند.
 دبيركل مجمع نيروهاي خط امام گفت: كساني كه شعارهاي كودكانه سر مي‌دهند به فكر حيثيت نظام و انتقلاب نيستند و جز اينكه روز به روز بر تعداد مخالفان نظام مي‌افزايند كار ديگري انجام نخواهند داد.
 او با بيان اينكه اگر سخن حق جذب‌شدني است، مطرح كرد: همواره ارزش‌ها در سر جاي خود قرار خواهد گرفت و يقينا سخني كه به‌درستي گفته شود مردم آن را درك و قطعا خواهند فهميد و سخن باطل در بين جامعه جايي براي خود نمي‌تواند باز كند و سخن درست و بحق كه بر اساس دليل و برهان باشد مانند درختي است كه ريشه‌هاي درست و خوبي دارد و سخن نادرست همچون درخت ناپاكي است كه گويي ريشه و پايه ندارد و قطعا استوار نيز نخواهد بود. سيد هادي خامنه‌اي با بيان اينكه عده‌اي نمي‌دانند كه چطور بايد از ولايت فقيه دفاع كنند، تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين وظايف جامعه دانشگاهي اين است كه در سطح دانشگاه افكار و انديشه‌ها را بالا ببرد و دانشجويان را با مسائل مهم جامعه آشنا كنند و معتقدم كه بايد در دانشگاه‌ها مباحثه گذاشته شود تا به اين طريق بتوانيم سطح آگاهي جامعه دانشگاهي و به ويژه دانشجويان را افزايش دهيم.
دبيركل مجمع نيروهاي خط امام (ره)، با بيان اينكه چرا نبايد بگذاريم برخي تريبون داشته و حرف خود را بزنند، گفت: عده‌اي از روي جهالت شعارهايي مي‌دهند كه حتي خودشان هم معاني اين شعارها را نمي‌دانند و اين شعارها نه‌تنها كه دردي از جامعه را دوا نمي‌كند بلكه باعث ضربه‌زدن به نظام و انقلاب اسلامي نيز خواهد شد.  سيد هادي خامنه‌اي با اشاره به اينكه سخن حق همواره راه خود را باز مي‌كند و حرف ناسالم، باطل است، تصريح كرد: اگر همه تريبون‌ها در اختيار يك نفر يا يك گروه باشند براي همه كسالت‌آور مي‌شود بنابراين بايد تاملي براي شنيدن حرف‌هاي ديگران نيز باشد. در ميانه سخنراني  سيدهادي خامنه‌اي عده‌اي با سردادن شعار و بالا بردن پلاكارد سعي بر ممانعت از ادامه اين سخنراني داشتند كه دبيركل مجمع نيروهاي خط امام با ادامه دادن صحبت‌هاي خود در مورد اين حركت افراطي گفت: در دست داشتن تابلوها و پلاكاردها نشان مي‌دهد كه اين جماعت از پيش آماده بودند و قصدشان صرفا برهم زدن نظم جلسه بوده است و اگر حرف‌هاي من هم نبود باز هم اين افراد اغتشاش‌ مي‌كردند.
دبير كل مجمع نيروهاي خط امام تاكيد كرد: اميدوارم مسوولان فرهنگي دانشگاه به اين دانشجوياني كه تنها نام دانشجو را يدك مي‌كشند ادب اسلامي بياموزند تا بدانند با سخني كه قبول ندارند چطور برخورد كنند. متاسفانه اين جماعت گوشي براي شنيدن حرف‌هاي ديگران ندارند و همواره از خود گفته‌اند و بدون در نظر گرفتن آبروي نظام باز هم چيزهايي را فرياد مي‌زنند كه خودشان هم مفهومش را نمي‌دانند.
روزنامه «اعتماد» براي رعايت صداقت  در روايت آنچه در كرمان گذشت با يك خبرنگار محلي ،يك فعال سياسي اصلاح‌طلب،يك فعال دانشجويي و نماينده بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد واحد كرمان تماس گرفت تا منعكس‌كننده نگاه هرچهار طيف مذكور نسبت به حاشيه‌هاي سخنراني هادي خامنه‌اي باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون