• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3188 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند

اخبار كوتاه

افخم حمله تروريستي به اقامتگاه سفير ايران در ليبي را محكوم كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه انفجار بمب در نزديكي اقامتگاه سفارت كشورمان در ليبي را محكوم كرد. به گزارش ايلنا، مرضيه افخم در خصوص خبر منتشره مبني بر انفجار بمب در نزديكي اقامتگاه سفارت كشورمان در ليبي ضمن محكوم كردن اين اقدام تروريستي اظهار داشت: اطلاعات دقيق حاكي از انفجار بمبي دست‌ساز در مقابل ساختمان اقامتگاه سابق سفير جمهوري اسلامي ايران در طرابلس است كه موجب خسارتي جزيي شده و خوشبختانه هيچگونه تلفات جاني و مالي در برنداشته است. وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران شرايط و اوضاع در ليبي را دنبال مي‌كند و ضمن مخالفت جدي با دخالت بيگانگان در اوضاع ليبي، معتقديم تحولات در اين كشور بايد از طريق توافق سياسي و انجام گفت‌وگوهاي ملي ميان طرف‌هاي درگير به نتيجه برسد و زمينه‌ها براي شكل‌گيري يك دولت متحد ملي فراهم شود تا از اين طريق راه بر تروريست‌ها و افراط‌گرايان بسته شود. همچنين گفتني است به گزارش خبرگزاري‌ها، گروه تروريستي تكفيري داعش مسووليت حمله انفجاري در نزديكي منزل مسكوني سفير ايران در طرابلس ليبي را بر عهده گرفت.
 
اميرعبداللهيان: اقدام نظامي تركيه در خاك سوريه توجيهي ندارد

معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه ايران اقدام نظامي تركيه در خاك سوريه را توجيه پذير ندانست و تصريح كرد: مداخله نظامي همسايگان در سوريه وضعيت را پيچيده‌تر مي‌كند و ثمري جز ناامن‌‌تر كردن منطقه ندارد. به گزارش فارس، حسين اميرعبداللهيان در خصوص عمليات نظامي تركيه در خاك سوريه گفت: اقدام نظامي يك كشور همسايه در خاك سوريه به هيچ‌وجه توجيهي ندارد. وي تصريح كرد: مداخله نظامي همسايگان در سوريه وضعيت را پيچيده‌تر كرده و ثمري جز ناامن‌تر كردن منطقه ندارد. معاون وزير خارجه ايران با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران، عربستان سعودي و تركيه بايد راهكارهاي مشترك سياسي را در منطقه تقويت كنند، يادآور شد: استفاده از گروه‌هاي مسلح بي‌مسووليت، دور باطلي است كه تروريسم را تقويت و كشورهاي منطقه را ناامن مي‌كند.
 جاسوسي امريكا، انگليس و اسراييل عليه مقامات ايراني

ادوارد اسنودن، افشاگر امريكايي از همكاري سازمان‌هاي اطلاعاتي امريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي عليه مقامات ايراني خبر داد. به گزارش ايسنا، ادوارد اسنودن، پيمانكار پيشين آژانس امنيت ملي امريكا در تازه‌ترين افشاگري خود گفت كه سازمان‌هاي اطلاعاتي امريكا، انگليس و اسراييل براي جاسوسي عليه مقامات ايراني با يكديگر همكاري كرده‌اند. اسناد جديد منتشر شده توسط اسنودن نشان مي‌دهد كه امريكا و انگليس تاكنون عليه برنامه هسته‌‌اي ايران حملات سايبري انجام داده‌اند.

اظهارات مداخله‌جويانه دبيركل اتحاديه عرب درباره ايران

دبيركل اتحاديه عرب در اظهاراتي غيرواقعي تهران را به مداخله در امور ديگر كشورها متهم كرد. به گزارش ايسنا، نبيل العربي در گفت‌وگو با روزنامه الحيات چاپ لندن در سخناني كاملا مداخله‌جويانه تهران را به دخالت در امور داخلي برخي كشورهاي منطقه متهم كرد و مدعي شد كه اين امر موجبات نارضايتي اين كشورها را فراهم كرده است. وي همچنين تهران را به گسترش فرهنگ تشيع در اين كشورها متهم كرد. ادعاهاي العربي در حالي است كه مسوولان كشورمان همواره ضمن رد اين ادعا تاكيد كرده‌اند كه بر اساس اصل احترام متقابل و حسن همجواري با كشورها رفتار مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون