• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3999 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي

نظرخواهي اعتماد از فعالان سياسي

راه‌حل ريشه‌اي بحران اعتراضات چيست؟

پس‌لرزه‌هاي اتفاقات هفته گذشته در كشور همچنان ادامه دارد. حسن روحاني روز گذشته در جلسه هيات دولت وزير كشور را موظف كرده است تا ظرف يك هفته گزارشي مفصل درباره اتفاقات اخير به رييس‌جمهور ارايه كند و رحماني فضلي براي انجام اين ماموريت مهم 7 روز فرصت دارد. طي روز‌هاي اخير اظهارنظر‌هاي مختلفي درباره اتفاقات هفته گذشته در رسانه‌هاي مختلف منتشر شده است. در اين گزارش‌ها و مصاحبه‌ها توجه ويژه‌اي به عامل بروز اعتراض‌ها و تبعات اين اتفاق شده است اما كمتر كسي راه‌حل ريشه‌اي براي برطرف كردن اين موضوع ارايه كرده است.
سعيد حجاريان در توصيه‌اي به دولت  براي حل ريشه‌اي اعتراضات به امتداد گفته است: دولت روحاني با پشت سر گذاشتن اتفاقات اخير در  فاز اول بايد وضعيت زندانيان را پيگيري و سپس به خانواده كشته‌شدگان رسيدگي كند.
در فاز دوم باتوجه به وضعيت كنوني كشور  بايد خود را براي موج هاي اعتراضي بعدي آماده نگه‌دارد تا در صورت وقوع مجبور به واكنش سريع نشود و هزينه به بار نياورد.
از اين رو تعدادي از فعالين سياسي از جريان‌هاي مختلف و تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در يادداشت‌هايي كوتاه راهكار حل اين مشكل در كشور را ارائه كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون