• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3999 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي

حاشيه‌هاي جلسه هيات دولت

از احياي وزارت بازرگاني تا تعطيلي مدارس در زمستان

روز گذشته جلسه هيات دولت به رياست حسن روحاني، رييس‌جمهوري برگزار شد. حسينعلي اميري، معاون پارلماني رييس‌جمهوري در حاشيه جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره بودجه سال آينده گفت: لايحه بودجه سال آينده برآيند نظرات دولت بود. دولت در سه شيفت كاري صبح بعداز ظهر و شب به اين لايحه رسيدگي و آن را در فرصت قانوني به مجلس شوراي اسلامي تحويل داد. آقاي رييس‌جمهور در انتخابات برنامه‌اي را به مردم اعلام كردند و مردم هم به برنامه آقاي رييس‌جمهور راي دادند. يكي از برنامه‌هاي مهم دولت ريشه‌كني كامل فقر و ايجاد اشتغال بود و هست كه طبيعتا اين برنامه رييس‌جمهور از طريق لايحه بودجه امكان‌پذير است.

وزارت بازرگاني احيا مي‌شود

محمد‌باقر نوبخت در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات دولت در خصوص برنامه‌ريزي براي جلوگيري از گراني‌هاي آخر سال گفت: تنظيم بازار يكي از وظايف مهم و موثر وزارت بازرگاني بود بعد از ادغام وزارت بازرگاني در وزارت صنايع و معادن اين موضوع تا حدي مغفول مانده به همين جهت دولت در آغاز دولت دوازدهم يك لايحه به مجلس ارايه كرده است تا ما مجددا وزارت بازرگاني را احيا كنيم.

توانايي موشكي جزو بنيه دفاعي كشور است

امير حاتمي در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در مورد سخنان رهبري گفت: از آنجايي كه ايران كشوري مستقل است، تحمل اين خسارات را ندارد. آنچه مقام معظم رهبري فرمودند تجربه‌اي است كه امريكايي‌ها به دست آورده‌اند و اين است كه هر‌جا دشمنان به ما لطمه وارد كردند پاسخ خود را گرفته‌اند. وزير دفاع در مورد تقويت توان دفاعي و موشكي افزود: توانايي موشكي جزو بنيه دفاعي كشور است و پيش از آن گفته‌ايم ما به دنبال تقويت بنيه دفاعي كشور هستيم.

بانك‌هاي مركزي بيت‌كوين را تضمين نمي‌كنند

بازار پول مجازي به نام «بيت كوين» اين روز‌ها بسيار داغ است. همين موضوع سبب شد تا خبرنگاران از وزير اقتصاد درباره اين پول مجازي سوال كنند. ولي‌الله سيف در حاشيه جلسه هيات دولت درباره اعتبار بيت كوين گفت: به معاونانم دستور داده بودم كه مواضع بانك‌هاي مركزي كشورهاي اروپايي و مركزي را در‌اين‌باره را بررسي كنند. وي با بيان اينكه طبق بررسي‌ها هيچ بانك مركزي نتوانسته است بيت كوين را تاييد كند، اظهار داشت: در زمينه پول‌هاي ديجيتال كارهايي در حال انجام شدن است و برخي از بانك‌هاي مركزي هم ذهنيت‌هايي دارند كه ممكن است بعضي تصميمات را بگيرند.

تعطيلي مدارس در زمستان جدي شد

مدتي است اخباري مبني بر طرح تعطيلي يك‌ماهه مدارس در زمستان مطرح است. طراحان اين برنامه معتقدند تعطيلي مدارس در زمستان در كاهش آلودگي هوا در اين فصل و همچنين رونق گردشگري اثرات بسياري خواهد داشت. علي مونسان رييس سازمان ميراث فرهنگي در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح تعطيلي يك ماهه مدارس در فصل زمستان گفت: ما با اين طرح موافقيم و براي اجراي آن با ساير سازمان‌ها همراهي مي‌كنيم. اين موضوع به توسعه گردشگري كمك مي‌كند، اين طرح پيش از اين هم مطرح شده بود اما دستگاه‌ها با هم اختلاف داشتند اما اين‌بار هم سازمان محيط زيست موافق است. وي ادامه داد: اگر تعطيلات ۲۰ روزه تا يك ماهه مدارس اتفاق بيفتد به توسعه گردشگري در اين مناطق كمك خوبي مي‌كند. ما هم با اين طرح موافقيم و با ساير دستگاه‌ها براي اجراي اين طرح همراهي خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون