• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4002 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

گزارش «اعتماد» از انتخابات كميته ملي المپيك

همه پشتيبان صالحي‌اميري

گروه ورزش

روز واقعه رسيده است. انتخابات كميته ملي المپيك امروز برگزار مي‌شود و تكليف يكي از اصلي‌ترين مراكز ورزش ايران روشن خواهد شد. در اين دوره شاهد غيبت برخي چهره‌ها هستيم كه شاخص‌ترين آن كيومرث هاشمي، رييس فعلي كميته ملي المپيك است، هرچند او اعلام كرده بود قصد شركت در انتخابات را ندارد با اين حال اين تصور مي‌شد كه شايد در دقيقه ۹۰ نظرش تغيير كند اما در نهايت هاشمي سر حرفش ماند و ۲۵ دي كميته ملي المپيك را ترك خواهد كرد. با توجه به اينكه براي پست رياست تنها دو نفر كانديدا شدند و از مدت‌ها قبل هم زمزمه رياست صالحي اميري به گوش مي‌رسيد، بنابراين به احتمال فراوان خسروي وفا كنار مي‌رود و پست رياست را بايد از الان براي صالحي اميري كنار گذاشت. چهار رييس فدراسيون به همراه شهنازي سوداي دبيركلي دارند و البته يكي از همين روساي فدراسيون‌هاي رزمي پيش از اين جزو اصلي‌ترين كانديداها براي دبيركلي مطرح بوده است اما در آن سوي ميدان شاهرخ شهنازي وجود دارد كه در حال حاضر دبيركل فعلي كميته ملي المپيك است و بعيد به نظر مي‌رسد بخواهد به راحتي اين پست را از دست بدهد.

اميني: صالحي هم در مديريت و هم در ورزش وجهه و اشراف خوبي دارد

غلامرضا اميني، رييس فدراسيون قايقراني با اشاره به كانديداتوري صالحي اميري در انتخابات كميته ملي المپيك اظهار داشت: ايشان سابقه مديريت در ورزش را البته براي مدت كوتاه در كارنامه دارند. با شناختي كه از ايشان و توان مديريتي‌شان دارم مطمئنم حضور ايشان در اين سمت بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

اميني با بيان اينكه صالحي اميري رابطه بسيار خوبي با بسياري از مسوولان دولتي و فدراسيون‌هاي ورزشي دارد، گفت: تا آنجا كه از ايشان شناخت دارم در هردو بخش مديريت و ورزش وجهه و اشراف بسيار خوبي دارند.

وي با اشاره به رابطه نزديك صالحي اميري با دولت اظهار داشت: به هرحال منابع ورزش ما توسط دولت تامين مي‌شود و داشتن رابطه خوب و قوي رييس آينده كميته ملي المپيك با دولت بسيار به نفع ورزش خواهد بود. البته تنها تزريق بودجه صرف به ورزش فايده ندارد و بايد اين تزريق بودجه با يك مديريت خوب و قوي همراه باشد.

علي‌نژاد: حضور صالحي موجب توفيق در ورزش مي‌شود

مهدي علي‌نژاد، رييس فدراسيون ووشو معتقد است تامين بودجه يكي از مهم‌ترين وظايف رييس كميته ملي المپيك خواهد بود: رييس كميته المپيك بايد از مديران نزديك به دولت باشد تا بتواند از لحاظ تامين بودجه و كمك به ورزش در مواقع حساس، ياور ورزش باشد.

وي ادامه داد: آقاي صالحي اميري داراي كارنامه مشخص و موفقي در امور مختلف است و يقين دارم كه حضورش موجب كمك و توفيق ورزش مي‌شود.رييس فدراسيون ووشو در پايان خاطرنشان كرد: كميته المپيك با تعامل با وزارت ورزش و جوانان مسير موفقيت ورزش را هموار مي‌كند كه با حضور ايشان و باتوجه به جايگاه وي در دولت٬ اين مهم صورت مي‌پذيرد.

رحيمي: روساي كميته‌هاي ملي المپيك در همه جاي دنيا از سياسيون هستند

عليرضا رحيمي، رييس فدراسيون هندبال كه خود نيز از مديران داراي كارنامه درخشان در ورزش كشور محسوب مي‌شود، معتقد است سمت رياست كميته ملي المپيك نياز به فردي با ارتباطات بالاي دولتي دارد: مسوول كميته ملي المپيك بايد فردي باشد كه ارتباطات قوي با دولت، رييس‌جمهوري و مجلس داشته باشد. چيزي كه دقيقا در صالحي اميري وجود دارد و خيال همه را براي رايزني‌هاي مفيد در زمان‌هاي بحراني راحت مي‌كند. رحيمي با اشاره به اينكه رياست كميته ملي المپيك در همه جاي دنيا پستي سياسي است، گفت: اين موضوع كه برخي مي‌گويند رييس كميته بايد سابقه ورزشي داشته باشد اصلا موضوع علمي نيست. خود من يك ماه پيش در جلسه‌اي جهاني حضور داشتم. در آن اجلاس حدود 280 رييس فدراسيون حضور داشتند و 90درصد آنها اصلا ورزشي نبودند بلكه سابقه مديريتي داشتند. رييس فدراسيون هندبال در پايان خاطرنشان كرد: در فدراسيون‌هاي كشورهاي پيشرفته سمت دبيري است كه بايد ورزشي باشد. در كميته ملي المپيك هم همين موضوع وجود دارد. به كشورهاي پيشرفته كه نگاه كنيد روساي كميته ملي المپيك‌شان عموما مردان سياست هستند تا بتوانند با ارتباطات قوي مشكلات موجود را حل كنند. با اين تفاسير به نظرم صالحي اميري با توجه به ارتباطات بسيار خوبش در اين زمينه بهترين گزينه براي اين پست خواهد بود.

پهلوان‌زاده: صالحي اميري مي‌تواند منشا خدمات براي ورزش باشد

مهرداد پهلوان‌زاده، رييس فدراسيون شطرنج درباره نقش پررنگ كميته ملي المپيك در پيشبرد اهداف ورزشي كشور گفت: كميته ملي المپيك يك نهاد مهم ورزشي در كشور است كه متناسب با اهداف، راهبردي مناسب براي آن اتخاذ مي‌شود. سهميه بيشتر براي حضور در بازي‌هاي المپيك، ارتقاي سطح فني و كيفي ورزشكاران و تيم‌هاي اعزامي به بازي‌هاي آسيايي و جهاني، افزايش سطح مقبوليت كميته در جامعه، استقرار و توسعه نظام استعداديابي، افزايش بهره‌مندي ورزش قهرماني و ديگر موارد از جمله اهداف كميته ملي المپيك است و بدون ترديد با هماهنگي و تعامل بيشتر نهادهاي ديگر به موفقيت ورزش كشور در مجامع بين‌المللي كمك مي‌كند. در كنار اهداف تبيين شده براي كميته ملي المپيك، رياست اين كميته به مانند هر كشور ديگري اهميت ويژه دارد زيرا كه امور اجرايي رقابت‌هاي مهمي مانند المپيك زمستاني و تابستاني، بازي‌هاي زمستاني و تابستاني آسيايي، المپيك نوجوانان، المپيك آسيايي نوجوانان، بازي‌هاي داخل سالن و رزمي، بازي‌هاي ساحلي و ديگر موارد را به عهده دارد. به نظر مي‌رسد در ميان خبرگان جديد ورزشي صالحي اميري با توجه به مديريت اجرايي قوي و سابقه موفق كوتاه در وزارت ورزش و جوانان و فردي كه مورد وثوق رييس‌جمهوري است، مي‌تواند منشأ خدمات خوبي براي ورزشكاران باشد.

 

اسكندري: صالحي اميري از مديران كارآمد دولت است

هاشم اسكندري، رييس فدراسيون بولينگ و بيليارد با اشاره به حضور صالحي اميري در انتخابات كميته ملي المپيك گفت: صالحي اميري از مديران كارآمد دولت وقت است و كارنامه خوبي در زمينه مديريت دارد و شايد در حال حاضر گزينه بهتر از ايشان را نداشته باشيم.

وي ادامه داد: با توجه به تجربه بسيار بالاي ايشان در زمينه‌هاي فرهنگي و نيازي كه اين روزها ورزش كشور به فرهنگسازي دارد حضور ايشان مي‌تواند بسيار موثر باشد.

اسكندري حضور كسي كه در حلقه اول دولت است را در ورزش كشور مفيد دانست و افزود: صالحي اميري با توجه به جايگاهش در دولت و همان‌طور كه قبلا هم اشاره كردم با استفاده از تجربه بالايي كه در امور مديريتي دارد، مي‌تواند نياز جامعه ورزش كشور را تامين كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون