• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4004 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

از سوي قائم‌مقام وزير نيرو صورت گرفت

تكذيب خبر بي‌آب ماندن برخي تهراني‌ها

 قائم‌مقام وزير در امور بين‌الملل و پشتيباني صنايع آب و برق وزارت نيرو گفت: اين مطلب كه گفته مي‌شود بخشي از تهران يا نيمي از كشور در سال آينده بدون آب مي‌ماند مورد تاييد وزارت نيرو نيست زيرا وزارت نيرو چنانچه با شرايط اضطراري مواجه باشد بطور شفاف به مردم اطلاع‌رساني كرده و مردم را در جريان امور قرار خواهد داد.
عليرضا دايمي در حاشيه برگزاري هجدهمين دوره مراسم بنياد جهاني انرژي در جمع خبرنگاران، با بيان اينكه خشكسالي مشابه بسياري از حوادث طبيعي ديگر نيازمند مشاركت جمعي در دستگاه‌هاي مرتبط با مساله آب و همه مردمي است كه از آب استفاده مي‌كنند، اظهار كرد: وقتي در شرايط خشكسالي قرار مي‌گيريم برنامه ما بايد منطبق بر شرايطي باشد كه اتفاق مي‌افتد، بنابراين برنامه‌هاي وزارت نيرو بر مبناي سازگاري با شرايط خواهد بود.
وي با بيان اينكه شوراي عالي آب كه متشكل از نمايندگان مجلس، دولت و دستگاه‌هاي ذيربط است جلساتي را براي اين امر اختصاص داده و تصميماتي اتخاذ كرده كه بر اساس آن برنامه‌هايي را تدوين كند تا در شرايط خشكسالي بتوان براي تامين آب شرب و مصارف كشاورزي برنامه‌هاي اجرايي را عملياتي كند، عنوان كرد: وزارت نيرو براي تك تك منابع آبي، سدها و آب‌هاي زيرزميني برنامه دارد كه به عنوان نمونه مي‌توان به سد اميركبير كه بخشي از آب تهران را تامين مي‌كند اشاره كرد بطور مثال سد اميركبير داراي برنامه مدوني براي سال‌هاي خشكسالي، ترسالي و سال‌هاي عادي است كه متناسب با آن عمل مي‌كند.
قائم‌مقام وزير در امور بين‌الملل و پشتيباني صنايع آب و برق وزارت نيرو در خصوص كمبود آب در تابستان سال آينده با توجه به كاهش بارش‌ها گفت: پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي مبني بر ادامه خشكسالي در كشور به اين مفهوم نيست كه بارندگي نداشته باشيم و مطمئنا تا پايان سال آبي بارندگي‌هايي اتفاق خواهد افتاد ولي وزارت نيرو همچون گذشته نيازمند مشاركت تمام مردم در منطبق شدن با شرايط خشكسالي است.
وي در خصوص برگزاري هجدهمين دوره مراسم بنياد جهاني انرژي در كشور، با بيان اين مطلب كه اين مجموعه داراي ۱۷۸ عضو و مركز آن در وين پايتخت كشور اتريش است، اظهار كرد: ابتكارات و طرح‌هاي مهمي كه توسط مبتكران جهاني مطرح مي‌شود ابتدا ارزيابي و داوري شده و سپس از بين آنها تعدادي انتخاب مي‌شود. به گفته دايمي، اين همايش هر ساله در كشورهاي مختلف از جمله مراكش، ژاپن، كانادا، اتريش و امسال نيز در ايران برگزار مي‌شود و به طرح‌هاي برتر جوايزي را اهدا خواهد كرد. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون