• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4005 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي

گزارش «اعتماد» از عزل و نصب‌هاي سريالي و شكايت‌هاي عجيب در جودو

فدراسيون درخشان!

حميد رعنا

 

كشتي جودو ايران ديرزماني است كه به گل نشسته است. بسياري از جودو دوستان بر اين باور بودند كه با بازگشت محمد درخشان به راس اين رشته سردار جودو را به روزهاي اوجش بازخواهد گرداند اما به نظر مي‌رسد اوضاع اين رشته المپيكي خراب‌تر از اين است كه به اين زودي‌ها درست شود، از همين رو علاوه بر عزل و نصب‌هاي متعدد، اين‌بار شاهد درگيري در بين خانواده اين ورزش هستيم؛ درگيري‌هايي كه ريشه در گذشته دارد و وقتي به تاريخ اين ورزش در كشورمان نگاه مي‌كنيم، متوجه مي‌شويم كه اين رشته يكي از پرحاشيه‌ترين‌هاي ورزش‌هاي رزمي در ايران است. از درگيري‌هاي لفظي تا فيزيكي، از دوپينگ تا پناهندگي و حالا هم شاهد شكايت و شكايت‌كشي بين آرش ميراسماعيلي، پرافتخارترين جودوكار كشورمان با فدراسيون هستيم.
همين چند روز پيش بود كه در ادامه روند عزل و انتصاب‌هاي پي‌درپي محمد درخشان، رييس فدراسيون جودو در بخش‌هاي مختلف، با حكم رييس فدراسيون جودو، حجت‌الله مرادي به عنوان رييس كميته آموزش و مربيان اين فدراسيون منصوب شد. اين انتصاب در حالي صورت گرفت كه اردشير موحد دانش، رييس پيشين اين كميته اوايل مهرماه با حكم درخشان رييس كميته آموزش و مربيان شده بود. پيش از او نيز مدني، رياست كميته مربيان را بر عهده داشت! با توجه به مسووليت سنگين و پراهميت اين كميته و لزوم به‌كارگيري افراد متخصص پس از ارزيابي‌هاي كافي و تخصصي، مشخص نيست چگونه و با چه سياستي شاهد تغييرات مكرر در اين كميته و ساير بخش‌هاي فني و تخصصي جودو با احكام متعدد رييس فدراسيون جودو هستيم؟ آيا ادامه اين روند و اصرار بر عزل و انتصاب‌هاي متعدد بدون كار كارشناسي دقيق نمي‌تواند وضعيت نامناسب جودوي ايران را بيش از پيش بدتر كند؟ پيش از اين در گزارشي كه اوايل ماه جاري منتشر شد فدراسيون درخشان در اين 15 ماه كه از آغاز فعاليتش در جودو مي‌گذرد چيزي حدود 70 عزل و نصب انجام داده و هنوز هم اين عزل و نصب‌ها ادامه دارد. جالب اينكه در تمامي اين عزل و نصب‌ها هيچ توضيح مشخصي درباره علل اين تغييرات از سوي مسوولان فدراسيون جودو اعلام نشده است. جالب‌تر اينكه حالا حاشيه‌اي بزرگ‌تر دامان جودو را گرفته است.
چند روز پيش بود كه يكي از سايت‌هاي خبري نسبت به انتشار نامه اخطار بانك به آرش ميراسماعيلي براي تسويه حساب پس از دريافت وام اقدام كرد و با عنوان «حكم جلب آرش ميراسماعيلي» اين خبر را انتشار داد، خبري كه ميراسماعيلي آن را از چشم فدراسيون مي‌بيند و انتشارش را به اين مجموعه نسبت مي‌دهد و همين موضوع باعث شده تا شكايتي را عليه فدراسيون تنظيم كند.
درخشان: انتشار نامه اخطار بانك به ميراسماعيلي كار فدراسيون نبود
البته محمد درخشان در واكنش به حواشي پيش آمده براي آرش ميراسماعيلي و انتشار نامه اخطار بانكي او، گفته است: اين اسناد از سوي ما منتشر نشد و اين مساله ناراحت‌كننده است. حدود شش ماه است كه اين مكاتبات از سوي بانك با فدراسيون در حال انجام است، اگر قصد ما انتشار بود خيلي زودتر اين كار را مي‌كرديم. مكاتبات بانك در ابتدا به صورت محرمانه بود اما اين‌بار چون به چند نفر ديگر نيز ابلاغ شده بود باعث شد تا نامه منتشر شود و ما نيز از طرح اين مسائل ناراحت هستيم و اين را بدانيد كه اين مسائل از سوي فدراسيون نبوده است و اين مساله را غيراخلاقي مي‌دانيم. از ميراسماعيلي نيز خواستيم اگر نيازي به كمك ما است اعلام كند. حتما براي حل اين مشكل در كنار او خواهيم بود و ۱۰۰ درصد حاضر هستيم كه به او كمك كنيم.
ميراسماعيلي: نيازي به كمك درخشان ندارم
آرش ميراسماعيلي، دارنده 2 مدال طلا و 2 برنز جودوي جهان نيز درباره اظهارات محمد درخشان، رييس فدراسيون جودو مبني بر آمادگي اين فدراسيون براي كمك به او در جهت حل بدهي‌ بانكي‌اش اظهار كرد: او اگر مي‌تواند، مشكلات جودوي ايران را حل كند كه به اين حال و روز افتاده است. من نيازي به كمك امثال او ندارم و اصلا آنها را در حد و اندازه‌اي نمي‌بينم كه بخواهند به من كمك كنند. من روز گذشته اين وام را به صورت كامل و حتي 23 ماه زودتر از موعد مقرر تسويه كردم و اين مشكل حل شد. اين يك موضوع شخصي بود و ربطي به فدراسيون نداشت اما آنها بي‌اخلاقي كردند و نامه بانك را منتشر كردند. جالب است آنها به خيال خودشان مي‌خواهند آبروي ديگران را ببرند و بعد مي‌آيند مصاحبه مي‌كنند و ادعاي كمك دارند! هم من و هم همه اين را مي‌دانند كه اين نامه از طرف بانك به فدراسيون ارسال شده و آنها از طريق افرادشان اين نامه را در يكي از رسانه‌ها منتشر كرده‌اند. آيا اين آقايان نامه‌هاي ارسالي به وزارت ورزش و حراست اين وزارتخانه درباره من را هم تكذيب مي‌كنند يا نامه‌هايشان براي جلوگيري از ورود من به كميسيون ورزشكاران را هم انكار مي‌كنند؟ من حتما از طريق مراجع قانوني پيگير اين موضوع خواهم شد و اميدوارم پس از بررسي‌هاي قانوني ثابت شود اين كار از طرف فدراسيون نبوده است. مسوولان بانك به بنده اعلام كردند فقط نامه اخطار را به فدراسيون جودو ارسال كرده‌اند و اين موضوع را قطعا پيگيري قضايي خواهم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون