• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4014 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ بهمن

زهرا ساعي، سخنگوي كميسيون اجتماعي مجلس

شرايط خاص تهران مديريت بالايي را مي‌طلبد

اعتمادآنلاين| زهرا ساعي، سخنگوي كميسيون اجتماعي مجلس ضمن انتقاد نسبت به وضعيتي كه از ديشب و بعد از بارش برف در تهران به وجود آمده تاكيد كرد كه اداره تهران به يك مديريت واحد شهري نياز دارد و هماهنگي مسوولان شهري را مي‌طلبد.
او با تاكيد به اين موضوع كه در حوزه مديريت شهري با مشكلاتي روبرو شده‌ايم، بيان كرد: صبح ساعت 7 اعلام‌شده كه ادارات ساعت 10 كار خود را شروع مي‌كنند اين در حالي است كه از هفته گذشته اعلام‌شده بود كه اين سامانه بارشي وارد كشور مي‌شود و بايد براي اين روزها از همان زمان برنامه‌ريزي مي‌شد.
نماينده تبريز و اسكو افزود: به هر حال با پيشرفت تكنولوژي وضعيت هوا قابل پيش‌بيني‌شده و اينكه غافلگير شويم شايسته نيست. حتي راه‌هاي مواصلاتي به تهران قفل‌شده است. به‌هرحال تعداد زيادي از مردم به‌صورت ميليوني و روزانه به تهران مي‌آيند و دوباره خارج مي‌شوند و بايد براي اينها تدابيري از قبل در نظر مي‌گرفتند.
عضو كميسيون اجتماعي ادامه داد: آمدن اين حجم از جمعيت به داخل تهران و در راه و جاده‌ها ماندن آنها خطرناك است. اين وضعيتي است كه در همه دنيا به وجود مي‌آيد و هميشه درباره آن تصميم‌گيري‌هايي وجود دارد. ما متاسفانه در شرايط بسيار ساده غافلگير مي‌شويم. اينها ضعف‌هايي است كه مسوولان بايد بنشينند و براي آنها راه چاره پيدا كنند. سرعت عمل در اينگونه موارد بسيار اهميت دارد.
اين نماينده مجلس با تاكيد به اين موضوع كه ازنظر من اين وضعيت را اصلاًنمي‌توان وضعيت بحراني ناميد، ادامه داد: اين نعمت الهي است و ما دعا مي‌كرديم كه برف و باران ببارد و استان تهران با اين آلودگي و وضعيت آب و هوايي از آن محروم بود و نبايد به بحران تبديل شود.
سخنگوي كميسيون اجتماعي تاكيد كرد: بايد شوراي تامين استان و شهرداري هركدام در جايگاه خود تصميم‌گيري كنند و برنامه‌اي براي اين روزها داشته باشيم؛ نه‌تنها در تهران كه در همه شهرستان‌ها بايد به همين شكل عمل شود و آمادگي لازم براي شرايط خاص وجود داشته باشد.
او تاكيد كرد: به‌هرحال تهران استاني است كه علاوه بر پايتخت بودن مسائل سياسي امنيتي، همچنين اقتصادي و شرايط خاص خود را هم دارد و مديريت بالايي را مي‌طلبد. تمركز سياسي و اقتصادي كشور در اينجا وجود دارد و يك داستان كوچك مي‌تواند به يك مشكل بزرگ در آن تبديل شود.
ساعي در ادامه افزود: با توجه به پيش‌بيني‌ها انتظار مي‌رود كه مسوولان مديريت كارآمدتري را نشان دهند و البته اين موضوع جزو حقوق شهروندي مردم به‌حساب مي‌آيد. اخباري كه از ديروز منتشر مي‌شود كه مردم در جاده مانده‌اند حجم جابه‌جايي‌ها در روز مشخص است و نبايد اين چالش‌ها به وجود بيايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون