• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4014 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ بهمن

تصميم جيره‌بندي آب قطعي نيست

نعمت‌الله تركي، رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تهران با تاكيد بر اينكه تهران با بحران آب روبه‌روست، گفت: «مصرف آب در شهر و استان تهران يك و نيم برابر بخش‌هاي ديگر كشور است. وقتي مي‌گوييم در زمينه آب بحران وجود دارد و مسوولان و مردم در جريان شرايط جوي هستيم، پس ديگر چاره‌اي نداريم، جز آنكه رعايت كنيم.
او ادامه داد: «گفته مي‌شود كه نسبت به سال‌هاي گذشته تهران 50 درصد دچار كمبود بارندگي است، در اين شرايط بايد با دقت بيشتري به مصرف آب توجه كرد با توجه به شرايط و آمار اعلام شده مصرف‌كنندگان بايد سرانه مصرف خود را از 250 ليتر كاهش دهند.» به گفته رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تهران، جدا از مصرف خانوار، بحث مصرف دستگاه‌هاي اجرايي هم مطرح است و دستگاه‌هاي اجرايي را ملزم كرده‌ايم سرانه مصرف خود را كاهش دهند، چرا كه معضل به واقع جدي است و اگر اين روال ادامه يابد، حتما بايد فكري كرد.
تركي به سوالي درباره جيره‌بندي آب آشاميدني در تهران، پاسخ داد: «احتمال دارد، كار به جيره‌بندي نكشد اما اكنون كه از شرايط مطلع هستيم و مي‌دانيم كه امكان دارد شرايط دشوار شود بايد پيگيري‌هاي لازم را انجام دهيم و مصرف آب بايد كاهش يابد كه اين شامل مصرف آب خانوار هم مي‌شود، فقط با اين روند است كه مي‌توانيم مساله را مديريت كرده تا ان‌شاءالله از اين بحران عبور كنيم.» ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون