مديرعامل بانك رفاه: مشتري محوري راهبرد كلان نظام بانكي است
مديرعامل بانك رفاه گفت: نظام بانكي، خدمات درخور و قابل توجهي در صحنه اقتصاد و بيشترين سهم را در تامين مالي بنگاهها در سطح خرد و كلان دارد. دكتر محمدعلي سهماني با اعلام اين مطلب در جمع مسوولان اين بانك در استان بوشهر با اشاره به اينكه برنامه راهبردي بانك رفاه بيارتباط با راهبردهاي نظام بانكي نيست، افزود: يكي از مهمترين راهبردهاي بانك، مشتريمداري و مشتري محوري است. بانك رفاه جايگاه مهمي در نظام بانكي دارد. شركاء، ذينفعان و گيرندگان خدمات بانك تعداد قابل توجهي هستند كه انتظار دارند، خدمات متنوع و با كيفيتي را دريافت كنند. همه اقدامات و فعاليتها و خدمات بانك بايد با رويكرد مشتري محوري طراحي و ارايه شود. وي با تاكيد بر ايجاد تعادل بين منابع و مصارف در بانكها، ورشكستگي موسسات اعتباري را ناشي از عدم تعادل منابع و مصارف دانست و افزود: معضل ديگر اين موسسات، زيانده بودن آنها بود. موسسات نتوانستند مديريت سود و زيان، ترازنامه و مديريت نقدينگي داشته باشند. بايد بين منابع، مصارف، درآمدها و هزينهها تعادل برقرار باشد تا منجر به نقدينگي مثبت، عملكرد مثبت و سودآوري شود. دكتر سهماني تاكيد كرد بانك رفاه در فعاليتهاي ارزي، ضمانتنامهها، خدمات شتابي و الكترونيك در چارچوب يك حركت معقول و مديريت ريسك، اقدامات خوبي داشته و برنامههاي جامعي تدوين كرده است.