• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4024 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

نه وزارت كشور به فرماندار زن

فريبا آباقري / روزنامه‌نگار

اخيرا استاندار  استان مركزي در يك اقدام ستودني يك زن را براي تصدي پست فرمانداري آشتيان به وزارت كشور معرفي كرده است. اين زن پيش از اين بخشدار آشتيان بوده است اما وزارت كشور اعلام كرده است كه رزومه او براي تصدي فرمانداري كافي نيست و او را رد كرده است.
نگاهي به كارنامه وزارت كشور در ارتقاي زنان به پست‌هاي مديريتي نشان مي‌دهد اختلاف نظر جدي ميان نظر وزير كشور و رييس‌جمهور در حوزه زنان وجود دارد.
 تنها ٤ فرماندار زن از بين ٤٣٠ فرماندار و ١٣ بخشدارزن از ميان يك هزار و 59 بخشدار.
 اين در حالي است كه روحاني پس از افزايش نارضايتي‌ها قول داد سهم زنان در لايه‌هاي مختلف مديريتي در وزارتخانه‌ها را افزايش دهد.
اما گويا وزراي روحاني دراين امر با او همراه نيستند.
 اگر چه انتصاب شهيندخت مولاوردي به سمت معاونت زنان رييس‌جمهور و نزديكي و ارتباط خوبش با فعالان سياسي و اجتماعي و همچنين اقدامات و مواضع او در خصوص احقاق حقوق زنان توانست به بخشي از مطالبات پاسخ مثبت دهد اما كنار گذاشتن او از معاونت امور زنان و خانواده در دور دوم رياست‌جمهوري با افزايش فشار تندرو‌ها و عدم توجه رييس‌جمهور به مطالبات زنان بار ديگر به نارضايتي زنان از شعارهاي فراموش شده روحاني دامن زد.
متاسفانه ضعف مضاعف احزاب و انجمن‌هاي فعال درحوزه زنان و همچنين فضاي بسيار امنيتي كه بر سر فعالان زن سايه افكنده آنها را از فعاليت جدي در اين حوزه باز داشته و اندك فعاليت رسانه‌اي كه در دور اول رياست‌جمهوري زنان انجام مي‌شد نيز با نااميدي زنان از روحاني فروكش كرده است.
در اين بين اما فعالان سياسي خارج از ايران بيكار ننشستند و در كم‌كاري داخلي‌ها جاي خالي آنها را پر كرده‌اند. زنان جامعه كه اكنون حتي از احزاب اصلاح‌طلب و فعالان زن نيز مايوس شده‌اند چشم به خارج نشينان دارند كه نشانه‌هايش در هفته‌هاي اخير ملموس بوده است.
اين وسط نيمي از جامعه در كشاكش ديدگاه‌هاي مردسالارانه و قرائت‌ها و بدفهمي‌ها به فراموشي سپرده شده‌اند و اعتراضات اخير زنان در كشور يكي از تبعات آن است.
دولت بايد سياست خود را در قبال زنان به‌طور جدي تغييردهد و در برابر فشارهاي متعصبين عقب‌نشيني نكند و برنامه جدي براي پاسخگويي به مطالبات زنان ارايه دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها