• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4028 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ بهمن

روزهاي طلايي محمد صلاح در ليورپول

پسر مصر، سلطان آنفيلد

محمد صلاح، مهاجم مصري ليورپول، مي‌گويد هيچ‌وقت مثل الان آماده و قبراق نبوده. او كه از شروع ليگ برتر فوتبال انگلستان، درخشش چشمگيري در اين مسابقات داشته مي‌گويد آماده است در فهرست بهترين گلزنان، از هري كين، مهاجم انگليسي تاتنهام، پيشي بگيرد و در آخر فصل آقاي گل اين مسابقات شود. در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ برتر، محمد صلاح، موفق شده ۲۲ گل بزند. تا پيش از مسابقات اين هفته، فاصله‌ او با هري كين، بهترين گلزن ليگ، فقط دو گل بوده. ضمن اينكه از اين تعداد گل، فقط يكي از آنها از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيده. با توجه به اين كه، آگوئرو، مهاجم آرژانتيني منچسترسيتي، با درخشش برابر لسترسيتي ناگهان تعداد گل‌هايش را به ۲۱ گل رسانده، به نظر مي‌رسد اين سه نفر تا پايان ليگ، براي كسب عنوان آقاي گلي و جايزه كفش طلا، رقابت نزديكي با هم داشته باشند. محمد صلاح در مصاحبه با روزنامه اسپانيايي ماركا درباره رقابت خود با هري كين مي‌گويد: «كين بازيكن بزرگي است. در دو سال گذشته بهترين گلزن ليگ بوده. با توجه به اينكه در نوك خط حمله تاتنهام بازي مي‌كند و بيشتر پاس‌هاي گل به او ختم مي‌شود، نسبت به من كار آسان‌تري براي گل زدن دارد. با اين حال مي‌خواهم تمام تلاشم را بكنم و از او بيشتر گل بزنم. » محمد صلاح البته به غير از زدن گل، وظايف ديگري هم در زمين مسابقه دارد. تاكنون هفت پاس‌ گل به نام او ثبت شده كه در قياس با يك پاس گل كين، آمار بسيار بهتري است. با وجود اين كارنامه درخشان، در ابتداي فصل وقتي صلاح در ازاي ۳۴ ميليون پوند از آ. اِس. رم ايتاليا به ليورپول آمد، كمتر كسي پيش‌بيني مي‌كرد تا اين حد موفق باشد. او در باشگاه‌هاي رم و پيش از آن در فيورنتينا و بازل، چشم‌هاي زيادي را خيره كرده بود، اما با توجه به يك دوره كوتاه ناموفق در چلسي در زمان مورينيو، بعضي كارشناسان با بدبيني به انتقال پرهزينه او به ليورپول نگاه مي‌كردند. آنها حدس مي‌زدند صلاح نمي‌تواند به اندازه سوييس و ايتاليا در انگلستان موفق باشد، اما او در اين باشگاه جديد به همه سوال‌ها و ابهام‌ها پايان داد و در انگلستان بهتر از هميشه بازي كرد. صلاح بيست و پنج ساله مي‌گويد دليل اصلي ناكامي‌اش در چلسي اين بود كه به او فرصت بازي داده نمي‌شد: «در چلسي موفق نشدم، چون به من فرصت بازي نمي‌رسيد. در ژانويه سال ۲۰۱۴ تا آخر ليگ، چند بار بازي كردم، اما در شروع فصل بعد اصلا بازي نكردم. به همين دليل به صورت قرضي به فيورنتينا رفتم و آنجا دوباره شروع به گلزني كردم. بعدش به رم رفتم و خوشبختانه خيلي خوب كار كردم.»

دلتنگي براي فيليپ كوتينيو

مهاجم مصري ليورپول با وجود همه اتفاقات شيريني كه در ليورپول تجربه مي‌كند، اما جاي خالي يك نفر را كنار خود احساس مي‌كند: فيليپ كوتينيو برزيلي كه حدود يك ماه پيش در ازاي مبلغي حدود ۱۴۲ ميليون پوند به بارسلونا رفت. تا وقتي كوتينيو در ليورپول بود او در كنار محمد صلاح و ساديو مانه، بلاي جان همه حريفان بودند و خط حمله اين تيم به‌شدت ترسناك بود، ولي حالا جاي خالي كوتينيوي خلاق و بازيساز، در اين تيم خيلي خالي به نظر مي‌رسد. صلاح مي‌گويد از اينكه چند ماه، كنار چنين بازيكن ارزشمندي بازي كرده، احساس غرور مي‌كند: «دلم براي كوتينيو خيلي تنگ شده. دوستان خوبي در ليورپول بوديم. هميشه با هم بوديم. فيليپ واقعا انسان مهرباني است. در بارسا بهترين‌ها را برايش آرزو مي‌كنم. او بازيكني فوق‌العاده است و مهارت و توانايي زيادي دارد. در عين حال خيلي شخصيت آرامي دارد و معمولا خيلي ساكت است. افتخار مي‌كنم كه مدتي كنارش بازي كردم.»

صلاح، قهرمان ملي مصر

محمد صلاح در شرايطي در اروپا به روند درخشانش ادامه مي‌دهد كه بسياري در مصر با علاقه و اشتياق پيگير بازي‌هايش هستند. او در كشورش حسابي محبوب است. بخشي از اين محبوبيت به دليل كارهاي عام‌المنفعه، تواضع زياد و شخصيت دوست‌داشتني‌اش است و بخشي ديگر به دليل نقش پررنگش در صعود تيم ملي مصر به جام جهاني ۲۰۱۸. موفقيتي كه از سال ۱۹۹۰ به اين طرف براي فوتبال مصر روي نداده بود. با گل او بود كه مصر در شهر اسكندريه بر كنگو غلبه كرد و به جام جهاني رسيد. صلاح اما فارغ از درخشش در زمين فوتبال، انساني مهربان و نيكوكار است. كمك‌هاي مالي فراوانش به مراكز خيريه مصر، محبوبيت عجيبي برايش به ارمغان آورده. او به تازگي حدود سي هزار يورو به اتحاديه پيشكسوتان فوتبال مصر كمك كرد. پيش از اين هم دويست هزار پوند به يك نهاد مالي براي رشد اقتصاد در كشورش پرداخت كه قدرداني شخص رييس‌جمهوري مصر را به دنبال داشت. چندي پيش نيز يك تاجر معروف مصري به خاطر درخشش او در مسابقات ملي، يك ويلاي گرانقيمت به او هديه كرد. صلاح اما به جاي پذيرفتن آن، تقاضا كرد كه به جاي ويلا، پولش را به يك مركز خيريه‌ شناخته‌شده بدهند كه اين خواسته او پذيرفته شد. بي‌دليل نيست كه او را پسر محبوب مصر و قهرمان قلب ليورپولي‌ها مي‌دانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون