• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4029 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

برگزاري دومين كنفرانس ملي فرهنگ سازماني

دومين كنفرانس ملي فرهنگ سازماني با رويكرد اخلاق حرفه‌اي و مراسم اعطاي دومين جايزه مسووليت اجتماعي مديريت در تاريخ 24 و 25 بهمن ماه 1396، در دانشگاه خاتم برگزار شد.

در اين مراسم آقايان دكتر علي‌اكبر صالحي، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي ايران، مهندس محمدرضا نعمت‌زاده وزير اسبق صنعت، معدن و تجارت و مشاور ارشد صنعتي وزير نفت، دكتر مجيد قاسمي رييس انجمن مديريت ايران و رييس شوراي سياستگذاري كنفرانس، استادان، دانشجويان، پژوهشگران و تحليلگران حضور يافتند و استادان برجسته پيرامون مسووليت‌هاي اجتماعي و تجارب برتر در اين حوزه، فرهنگ سازماني و اخلاق حرفه‌اي، نگرش دانشي، منشور اخلاقي، چالش‌هاي اخلاقي در فناوري و... به سخنراني پرداختند. در اين كنفرانس دكتر صالحي، معاون رييس‌جمهور، در خصوص فرهنگ سازماني با رويكرد اخلاقي اظهار داشت: اخلاق امري بديهي است كه بايد در همه امور منجمله در خانواده و در زندگي فردي جاري باشد. البته با وجود بديهي بودن ما بايد در اين خصوص مطالعات علمي داشته باشيم.

وي با اشاره به آيات مرتبط قرآن كريم و ذكر نكات مرتبط پيرامون فرهنگ سازماني، افزود: ما گاهي بين ساختار و رفتار در فرهنگ سازماني تفكيك قائل نمي‌شويم. ما براي اصلاح فورا روي ساختار تمركز مي‌كنيم، اما رفتار هم بسيار اهميت دارد و بسياري از معضلات ما ريشه در رفتار سازماني دارد. مديريت بايد بر دل‌ها باشد و در يك مجموعه ضمن اينكه اعضا بايد به طور حرفه‌اي فعاليت كنند، با پذيرش قلبي نسبت به مديريت خود، موفق‌تر عمل خواهند كرد.

دكتر صالحي در خصوص ابعاد مختلف اخلاق ادامه داد: اگر ما اخلاق را به طور كامل درك كنيم، وحدانيت را نيز در آن مي‌يابيم. امر به معروف و نهي از منكر نيز جزو اخلاقيات است. پيامبر مي‌فرمايند «رحمت خدا بر كسي باد كه اگر كاري به او واگذار شد، به نحو احسنت انجام دهد.» يعني ما بايد مسووليتي كه بر عهده گرفته‌ايم به نحو احسن انجام دهيم و اگر از عهده كاري بر نمي‌آييم، اخلاق حكم مي‌كند كه انجام آن را بر عهده نگيريم. ما بايد در اخلاق شجاعت داشته باشيم، زيرا صداقت نتيجه شجاعت است. بهتر است ما در مديريت‌مان شجاعت داشته باشيم. وي در پايان به اهميت هدفگذاري در فرهنگ سازماني اشاره كرد: هدف از توجه و تلاش در اين حوزه، آن است كه ما با ارايه خدمت هم‌نوع خودمان را راضي و خشنود كنيم و موظفيم در چارچوب مقررات، به خواسته‌هاي مردم عمل كنيم چرا كه عبادت به جز خدمت خلق نيست. مهندس نعمت‌زاده وزير اسبق صنعت، معدن و تجارت و مشاور ارشد صنعتي وزير نفت، پيرامون اهميت اخلاق حرفه‌‌اي كسب و كار اظهار داشت: پيامبر اكرم (ص) فرموده‌اند «من براي تكميل مكارم اخلاق مبعوث شده‌ام» و اين نشان از جايگاه ارزشمند اخلاق در آموزه‌هاي فرهنگي ما دارد. اخلاق به معناي عام در صداقت، امانت، خيرخواهي، احترام به ديگران، خوش‌رويي و خوش‌كرداري و... ديده مي‌شود.

تقدير از روساي موفق شعب بانك آينده

در هشتمين گردهمايي روساي موفق شعب بانك‌هاي كشور، روساي شعب بانك آينده نيز مورد تقدير قرار گرفتند. در اين گردهمايي كه با عنوان «راهكارهاي نوين در ارزيابي عملكرد شعب» و با حضور معاون نظارتي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، رييس موسسه عالي آموزش بانكداري ايران و مديران بانك‌هاي كشور در سالن همايش‌هاي بانك محترم مركزي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد؛ از 3 رييس شعبه موفق بانك آينده تقدير شد. در اين مراسم كه محمدعلي بهزادان، نايب‌رييس هيات‌مديره و مديران حوزه بازاريابي و امور شعب بانك آينده حضور داشتند از نعمت‌الله محمودي رييس شعبه معالي‏آباد شيراز، عليرضا صفري‌پور رييس شعبه الهيه تهران و حميدرضا مفتاحي رييس شعبه اكباتان تهران به عنوان روساي موفق شعب بانك آينده تجليل شد. همايش روساي موفق شعب بانك‌هاي كشور همه ساله به همت موسسه عالي آموزش بانكداري ايران با اهداف مشاركت در دانش، تقويت مهارت‌هاي علمي و حرفه‌اي علوم بانكداري، انتقال تجربيات موفقيت‌آميز و نيز تجليل از زحمات و تلاش‌هاي روساي شبكه بانكي و دستيابي به آخرين فناوري‌ها و نوآوري‌هاي عرصه بانكي و ديدگاه‌هاي مديران ارشد نظام بانكي كشور، برگزار مي‌شود.

فاصله تصويب تا اجراي پروژه موجب سلب اعتماد مردم مي‌شود

شهردار كرج گفت: فاصله زماني ميان تصويب طرح و اجراي پروژه موجب سلب اعتماد مردم مي‌شود، بنابراين نحوه اقدامات بايد به گونه‌اي كه ثمربخش باشد، دنبال شود. به گزارش خبرنگار اعتماد در البرز، اصغر نصيري در چهل و سومين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر كرج، بهسازي و بازسازي بافت‌هاي فرسوده كرج را يكي از دغدغه‌هاي اصلي و مهم شورا و مردم خواند و افزود: طي چند ماه گذشته جلسات متعددي در اين زمينه جهت ترغيب سرمايه‌گذاران به منظور ورود به بحث احياي بافت‌هاي فرسوده تشكيل شد. او با بيان اينكه بررسي‌هاي كارشناسي در اين حوزه صورت گرفته، افزود: خروجي اين جلسات منجر به ورود سرمايه‌گذاران شهر به حوزه بهسازي بافت‌هاي فرسوده شهر و نحوه اقدامات مربوطه نيز به گونه‌اي كه ثمربخش باشد پيگيري و دنبال شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون