• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4032 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

بيرون از گود

وحيد جعفري

روز دوشنبه براي اهالي ورزش به خصوص خانواده كشتي ايران با اتفاقي ويژه آغاز شد؛ روزي كه رييس فدراسيون كشتي با نگاهي متفاوت به ماجراي مبارزه نكردن با ورزشكاران اسراييل از حق ورزشكاران ايران گفت تا بعد از هشتگ #بايد_ببازي عليرضا كريمي- كه بعد از شكست عمدي‌اش مقابل آزادكار روسيه و رودررو نشدن با نماينده اسراييل در رقابت‌هاي اميدهاي جهان صفحات مجازي را پر كرد- يك هشتگ ديگر اين‌بار با مضمون
#رسول_خادم_تنها_نيست در حمايت از ورزش ملي ايران و در راس آن رسول خادم به عنوان مرد شماره يك اين روزهاي كشتي كشورمان به راه بيفتد؛ هشتگي كه نشان مي‌دهد حداقل خانواده كشتي كه بيشتر از هر رشته‌اي بابت اين ماجرا متضرر شده، خواستار نگاهي تازه در اين مورد است.

خادم در متني تامل‌برانگيز به نكاتي اشاره كرده كه در سراسر آن مي‌توان علاوه بر نكته‌سنجي و عزت ملي، حس وطن‌پرستي و ميهن‌دوستي را مشاهده كرد. او به واقعيت‌هايي پرداخته كه تا به امروز كمتر قهرمان و رييس فدراسيوني به آنها اشاره كرده است. در واقع رسول خواستار شفاف‌سازي و تعيين تكليف شده تا بتواند در ميادين بين‌المللي به درستي از حق ورزش ملي ايران دفاع كند. هر آن‌كس كه در گذشته يا امروز رسول خادم را مي‌شناسد و با روحيات او آشناست به خوبي مي‌داند كه قهرمان اسبق المپيك شجاع‌دل و زيرك‌تر از اين است كه نشان مي‌دهد او از قديم مفت‌باز نبوده و به هيچ حريفي باج نمي‌داده و نمايشش همواره بيشتر از خودش بوده است، براي همين هم حالا كه مي‌بيند شاگردانش با تمام توانايي‌هايي كه دارند در زمان مبارزه با آزادكاران اسراييل از ترس محروميت و تعليق بايد به عمد به حريف قبلي ببازند يا خود را به مصدوميت زده و گواهي جعلي پزشكي ارايه دهند، بي‌آنكه قصد و هدف‌شان از اين كار را به جهانيان نشان دهند، سخت آزرده شده و اين پرسش را مطرح مي‌كند كه اگر نيت حمايت از مردم فلسطين است- كه خود در ليگ‌هاي اسراييل بازيكن دارند! و در اكثر مواقع حتي از اين ايثارهاي ورزشكاران ايراني هم مطلع نمي‌شوند- پس بايد تبعات آن را نيز پذيرفت و مردانه در ميدان رقابت حاضر شد و همان‌جا حمايت خود از مردم فلسطين را اعلام كرد نه اينكه در رختكن مخفي شد و اعلام كرد كه به دليل آسيب‌ديدگي به ميدان نيامده است. او خسته و ناراحت از افرادي است كه از داخل كشور شيطنت كرده و اخبار را سريع‌تر از هر زمان ديگري در اختيار نهادهاي بين‌المللي قرار مي‌دهند؛ آن هم براي تعليق ورزش ايران! خادم از بي‌توجهي مسوولان ورزش كشور به اين موضوع گله‌مند بوده و مي‌گويد چرا بايد فدراسيون و كشتي‌گيرش چوب بخورند تا آنها ديده نشوند؟ يا به هر كس و ناكسي بايد خواهش كنيم كه تعليق نشويم. با هيس گفتن و سكوت كردن در حال مديريت كردن هستند!

او راست مي‌گويد؛ ما عادت كرده‌ايم «بيرون گود بايستيم و فرياد بزنيم لنگش كن!» همه ما به نوعي نسبت به مسابقه ندادن با اسراييلي‌ها به اين شكل- كه فريادمان در حمايت از مردم فلسطين به گوش كسي نرسد و ورزشكار اسراييل هم بدون كمترين زحمت به مدال برسد- معترضيم. حال رسول خادم برحسب نياز وارد گود شده و حرف جديدي زده است؛ پس بياييد ما نيز براي حل اين معضل و يك بار هم كه شده خودمان وارد گود شويم و حريف را لنگ كنيم.

بيايد نگذاريم خادم و دلسوز ورزش ملي ايران طبق مصرعي كه در آخر نوشته‌اش آورده بود و به اين موضوع اشاره داشت كه «آخر قصه عاشق تك و تنها شدن است» در پايان اين ماجرا خود را يكه و تنها ببيند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون