• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4032 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

خبر بد، خوب مي‌فروشد

سال 2013 جان تيرني، مطالعه‌اي روي شبكه‌هاي اجتماعي انجام داد و در گزارشي در نيويورك تايمز نوشت: «اخبار بد به فروش مي‌رسند. خبر خون خوب فروخته مي‌شود. بي‌خبري خوش خبري است و در خوش خبري هيچ‌ خبري نيست.» جوناه برگر، روان‌شناس اجتماعي دانشگاه پنسلوانيا هم در توضيح مشاهدات تيرني اضافه كرد: «كساني كه خبرهاي بد را اگر چه دروغ، به اشتباه و با چاشني اغراق در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك مي‌گذارند، فقط دنبال جلب‌توجه شما هستند و لحظه‌اي فكر نمي‌كنند كه با هر كدام از اين خبرها چه احساسي به شما دست خواهد داد.» حالا پنج سال از آن گزارش و حرف‌ها مي‌گذرد. شبكه‌هاي اجتماعي با قدرت بيشتري در زندگي‌هاي مردم حضور دارند و با انتشار تصاوير جابه‌جا، اخبار دروغين و نوشته‌هاي تب‌دار هر روز زندگي آدم‌هاي بيشتري را به تاراج مي‌برند. براي امروز همين كافي است؛ همين كه كمي به درگيري هرروزه با خبرها فكر كنيم و ببينيم تا چه اندازه درگير شده‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون