• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4034 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند

درخشش خيره‌كننده سامان قدوس در لندن

مي‌توانم جاي بنزما بازي كنم

سامان قدوس حالا ترند اول كاربران فوتبالي شبكه‌هاي اجتماعي است. پنجشنبه شب، ‌اين بازيكن ايراني - سوئدي به همراه اوسترشوند در ديدار برگشت مرحله يك شانزدهم نهايي ليگ موفق شد آرسنال را در لندن با نتيجه دو بر يك شكست دهد. اين پيروزي گرچه به دليل شكست سه بر صفر در بازي رفت، منجر به صعود تيم سوئدي نشد اما قدوس را حسابي به عرش رساند. قدوس هر دو گل تيمش را ساخت تا كاربران ايراني، سوئدي و حتي انگليسي از بازي او به وجد بيايند. مثلا يك كاربر انگليسي نوشت: «اگر آرسن ونگر باهوش باشد، همين حالا و قبل از اينكه با بازي براي ايران و سوئد قيمت آنها به بالاي 100 ميليون برسد، براي جذب سامان قدوس و كن سما اقدام خواهد كرد.»كاربري ديگر هم نوشت: «سامان قدوس از خود اوسترشوند هم بهتر هست. از عملكرد او در بازي‌هاي رفت و برگشت شگفت‌زده شدم. اصلا مهم نيست چقدر آرسنال بد بوده است، قدوس توانست 7 بار خلق موقعيت كند و اين فوق‌العاده است.» كاربران سوئدي اما بيشتر ناراحت بودند. ناراحت از اينكه سامان قرار است به‌جاي سوئد براي ايران در جام‌جهاني بازي كند. يكي از سوئدي‌هاي حاضر در توييتر نوشت: «ما قدوس را از دست داديم. او مي‌توانست در تيم ملي سوئد با بهترين فرمش حاضر شود.» كاربر ديگري هم توييت كرده بود: «تيم ملي سوئد بايد براي بازپس‌گيري سامان قدوس اقدام كند. او بازيكني با كلاس است. واقعا فوق‌العاده است.»قدوس البته در لندن مصاحبه بلندبالايي با بي‌بي‌سي انجام داد و از دلايل انتخابش گفت. از اينكه ايران را با قلبش انتخاب كرده. قسمت‌هايي از مصاحبه او را بخوانيد:

درنشست خبري پيش از بازي برگشت آرسن ونگر به تجميد از بازي‌تان پرداخت. چه احساسي در اين باره داريد؟

خيلي خوشحال شدم. ونگر مرد بزرگي براي آرسنال هست و خيلي خوب كار كرده است. خوشحال شدم اما بهتر از اين نيز مي‌توانم بازي كنم.

فكر مي‌كنيد بتوانيد روزي در آرسنال بازي كنيد؟

اميدوارم. روياي من اين است كه روزي در اين تيم بازي كنم.

برنامه يك روز زندگي‌تان در اوسترشوند چگونه است؟

صبح‌ها تمرين مي‌كنم، سپس به خانه مي‌روم و كمي تلويزيون نگاه مي‌كنم. يك ساعت در باشگاه تمرين اختصاصي مي‌كنم و سپس به همراه دوستانم پلي‌استيشن بازي مي‌كنم يا به سينما مي‌روم.

دوست داريد در چه ليگ و باشگاهي بازي كنيد؟

ليگ مورد علاقه‌ام لاليگا اسپانيا است. تيم رويايي و محبوبم رئال مادريد است، اما خب حضور در اين تيم خيلي سخت است.

اگر سرمربي رئال مادريد بوديد، سامان قدوس را به جاي كداميك از بازيكنان كنوني تيم مي‌گذاشتيد؟

دوست داشتم در خط حمله بازي كنم. اكنون كريم بنزما در شرايط خيلي خوبي قرار ندارد و شايد مي‌توانستم جاي او باشم.

به جاي لوكا مودريچ چطور؟

نه، مودريچ را خيلي دوست دارم، او هافبك خوبي است. دوست دارم او پاس بدهد و من گلزني كنم.

گراهام پاتر (سرمربي اوسترشوند) تيم را متحول و اين تيم را نه تنها در سوئد بلكه در اروپا هم مطرح كرده است. راز موفقيت سرمربي انگليسي چيست؟

او عالي است. براي همه بازيكنان مثل پدر است يا بهتر است بگويم نابغه است. پاتر فقط در اوسترشوند انقلاب نكرد بلكه فوتبال سوئد را متحول كرد. او كاري مي‌كند كه بازيكنان باور كنند مي‌توانند هر تيمي را ببرند و به شما مي‌گويد مي‌توانيد هر چيزي را بسازيد. به همين خاطر توانستيم در بيلبائو و برلين برنده شويم.

چرا با وجود اينكه پيشنهاد خوبي از سلتاويگو داشتيد قراردادتان را ژانويه گذشته تمديد كرديد؟

از پيشنهاد ۵ ميليون يورويي سلتاويگو خوشحال شدم اما رييس باشگاه قبول نكرد و به من پيشنهاد داد تا قراردادم را تمديد كنم چون به نفع دو طرف است اما تابستان آينده مي‌خواهم از تيم جدا شوم.

فكر مي‌كنيد اين‌بار باشگاه اجازه اين كار را بدهد؟

بله. البته در اين رابطه با آنها صحبت نكردم ولي به روند خوب خود ادامه دهم و اگر از ديگر تيم‌ها پيشنهاد داشته باشم، اجازه خواهند داد تا براي تيم بزرگ‌تري بازي كنم.

چرا تصميم گرفتيد به جاي تيم ملي سوئد براي ايران بازي بكنيد، تصيمي منطقي بود يا احساسي؟

هردو. با خانواده‌ام صحبت كردم و آنها به من گفتند هر تصميمي بگيري ما از تو حمايت مي‌كنيم. تنها به خاطر حرفه‌ام چنين تصميمي را نگرفتم بلكه بيشتر با قلبم انتخاب كردم.

سوئد تيمي است كه ايتاليا را حذف كرد و بالاتر از هلند راهي انتخابي جام جهاني شد. اگر سوئد را انتخاب مي‌كرديد احتمالا در جام جهاني بيشتر ديده مي‌شديد. سپس در بازي‌هاي انتخابي براي يورو يا جام جهاني ۲۰۲۲ حضور داشتيد و برابر تيم‌هاي مطرح اروپا بازي مي‌كرديد، اما بازي براي ايران اين شانس را به تو نمي‌دهد. در لحظه‌اي كه تصميم گرفتيد براي ايران بازي كنيد، به تمام اين‌ موضوعات فكر كرديد؟

بله، بله. بازهم خوشحالم كه ايران را انتخاب كردم.

حضور كارلوس كي‌روش چقدر در اين تصميم موثر بود؟

چطور بگويم، البته كه به خاطر كارلوس بود. چون او مربي خيلي بزرگي است اما هدف اصلي‌ام بازي كردن براي ايران بود.

زمان قرعه‌كشي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه در كجا حضور داشتيد؟

در خانه بودم و از طريق موبايل مراسم را پيگيري مي‌كردم. نمي‌توانم با حرف بگويم چقدر از هم‌گروه شدن با اسپانيا و پرتغال خوشحال شدم چون بازي اين تيم‌ها را از كودكي تنها در تلويزيون مي‌ديدم و از هم‌گروهي با آنها خيلي خوشحال شدم.

فكر مي‌كنيد ايران بتواند صعود كند؟

بله مي‌توانيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون