• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4038 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

واكنش به يك يادداشت

پيرو يادداشت جناب آقاي حاج محمدرضا يزداني‌خرم، رييس محترم و اسبق فدراسيون كشتي با موضوع «حذف‌ناشدني» مي‌توان به موارد ذيل اشاره نمود.

1- ايشان در يادداشت اخير خود اعلام كرده‌اند، «ماجراهايي كه اخيرا درباره مبارزه يا عدم مبارزه با ورزشكاران رژيم صهيونيستي راه افتاده است، موضوعيت ندارد» كه اين موارد با مصاحبه‌هاي ايشان كه در زير آمده متفاوت است.

شبكه خبر- 21 شهريورماه 1389: رييس فدراسيون كشتي از ارسال نامه رييس سازمان تربيت‌بدني به مقام معظم رهبري براي «كسب تكليف» درباره وضعيت رويارويي ورزشكاران ايراني با ورزشكاران رژيم صهيونيستي خبر داد. محمدرضا يزداني‌خرم كه براي تشريح وضعيت كشتي ايران پس از مسابقات جهاني مسكو به برنامه «استوديو 6» شبكه خبر رفته بود با اشاره به حاضر نشدن طالب نعمت‌پور براي رويارويي با ورزشكار رژيم اشغالگر قدس گفت: سعيدلو نامه‌اي را براي مقام معظم رهبري نوشته كه درباره وضعيت رويارويي ورزشكاران ايراني با ورزشكاران رژيم اشغالگر قدس كسب تكليف كند. بايد فكري اساسي بكنيم. ما مي‌توانستيم با مدالي كه نعمت‌پور مي‌گرفت به مقام دوم يا سوم برسيم. زماني كه مربيان تيم ملي با من تماس گرفتند و گفتند كه با توجه به قرعه، نعمت‌پور بايد با حريفي از اسراييل شركت كنند من گفتم كه بر اساس سياست نظام نبايد نعمت‌پور با اين حريف رودررو شود. اين باعث شد كه از كسب مدال در اين وزن باز بمانيم.

روزنامه اعتماد- آبان ماه سال 96:

«ما فقط پيشنهاد اين نامه را داديم و ياد ندارم دقيقا چه كسي آن را نوشت و براي رهبري ارسال كرد. چون هدف ما با مبارزه نكردن در برابر نمايندگان رژيم اشغالگر قدس، يك كار فرهنگي است با اين موضوع مشكل نداشته و اعتراضي هم نكرده‌ايم؛ اما وقتي يك ورزشكار چهار سال ...

شبانه‌روزي تلاش مي‌كند تا در يك رويداد بين‌المللي موفق ظاهر شود و با قرعه اسراييل برخورد مي‌كند و تمام تلاش‌هاي خود را بر باد رفته مي‌بيند حق دارد ناراحت شود، از همين رو براي معضلي به نام اسراييل بايد چاره‌اي انديشيد.»

2- جناب آقاي يزداني‌خرم در قسمت ديگري از مطلب خود آورده‌اند: «در گذشته وقتي قرعه ورزشكاران ما به نمايندگان رژيم صهيونيستي مي‌خورد آنها راهش را بلد بودند، به پزشك مراجعه مي‌كردند و نسخه‌اي مي‌گرفتند كه توانايي انجام مبارزه را ندارند، الان هم راه‌حل فني دارد اما توطئه‌هاي داخلي باعث شده مشكلاتي به وجود بيايد.»

همچنين ايشان اعلام كرده‌اند: «و در مسابقات ديگر طوري در وزن‌كشي حضور يابيم كه در قرعه كشي به آنها نخوريم.» در اين زمينه نيز مصاحبه آقاي جعفر اوليا، سرپرست وقت تيم‌هاي ملي كشتي خود پاسخ اين مطلب را مي‌دهد.

خبرگزاري ايسنا- 21 شهريورماه 1390:

«مارتينتي گفت كه تيم‌تان را به ايران برگردانيد! جعفر اوليا در گفت‌وگو با ايسنا: برخورد حاجي‌پور و رضايي با رژيم صهيونيستي عمدي بود.

اگرچه سرپرست كاروان ايران در رقابت‌هاي جهاني كشتي با تلاش‌هايي كه انجام داده خطر محروميت تيم‌هاي ايران از رقابت‌هاي جهاني استانبول به خاطر خودداري دو كشتي‌گير از رقابت‌ با رژيم صهيونيستي را برطرف كرده، اما خطر محروميت همچنان باقي است. جعفر اوليا، سرپرست كاروان ورزشي ايران در استانبول شرايط را اينگونه توضيح مي‌دهد: واقعا نمي‌دانم چه بگويم؛ ديشب يكي از بدترين شب‌هاي زندگي‌ام بود. فكرش را نمي‌كردم كه در دور اول دو كشتي‌گير خوب ما با نماينده‌هاي رژيم صهيونيستي مواجه شوند. ديشب بعد از اينكه ما اعلام كرديم مقابل نماينده‌هاي رژيم اشغالگر قدس مسابقه نمي‌دهيم، مي‌خواستند تيم ما را محروم كنند. من شب گذشته در يك ميهماني سراغ رييس فدراسيون جهاني رفتم. او به من گفت كه «جعفر تيمت را به ايران برگردان»، من گفتم كه چنين چيزي امكان ندارد. او هم به من گفت «پس بايد مسابقه بدهيد»، اما وقتي اينها را مي‌گفت مي‌دانست كه بر اساس سياست‌هاي ما امكان ندارد ما مقابل نماينده‌هاي رژيم اشغالگر قدس به ميدان برويم، در چند دوره اخير نمونه‌هاي آن را در روماني كه رقابت‌هاي جوانان جهان بود و باكو (رقابت‌هاي بزرگسالان جهان) ديده بود، اما باز هم به من گفت كه امكان ندارد بتواند اين دفعه با ما راه بيايد. اما من به او اصرار كردم و به او گفتم كه خروج ايران از اين مسابقه‌ها لطمه بزرگي به جايگاه رقابت‌هاي جهاني مي‌زند. شايد بحث ما چند ساعت به طول انجاميد و اكنون كه يك روز از آن موضوع مي‌گذرد، فكم از بس كه صحبت كردم درد مي‌كند. به هر حال او بر اساس دوستي قديمي و مسائلي كه من عنوان كردم قبول كرد كه دو نسخه پزشكي براي اين دو نفر ساخته شود و آنها از دور رقابت‌ها خارج شوند. اما اميدوارم كه اين اتفاق در وزن‌هاي ديگر رخ ندهد، چرا كه ديگر نمي‌توانيم با هيچ توجيهي اين مساله را حل كنيم. اگر در يك وزن ديگر به نماينده‌هاي رژيم صهيونيستي برخورد كنيم بايد به سرعت به فرودگاه برويم و به ايران بازگرديم. سرپرست تيم كشتي ايران در رقابت‌هاي جهاني استانبول در پاسخ به اين سوال كه وقتي سال گذشته يزداني‌خرم به عنوان رييس فدراسيون كشتي از حل مشكل رقابت‌ نماينده‌هاي ايران با رژيم صهيونيستي خبر داد آيا او اين روزها را پيش‌بيني مي‌كرد؟ گفت: «نديديد آن روزها چه بلايي بر سر يزداني‌خرم آوردند، همه گفتن اين چه حرفي است كه تو مي‌زني، اما حالا ببينيد ما با چه مشكل بزرگي مواجه شديم. اكنون در 120 كيلوگرم بشير باباجان‌زاده هم به احتمال زياد به نماينده رژيم صهيونيستي مي‌خورد. اين مساله براي ما خطرناك است و اگر او هم به نماينده رژيم صهيونيستي بخورد بي‌شك بايد كاروان‌مان را به تهران بازگردانيم، چرا كه ديگر نمي‌توانيم توجيه جديدي براي اين مساله داشته باشيم.»

قطعا مبارزه با حريفان رژيم اشغالگر قدس، خط قرمز مجموعه مديريتي كشتي كشور است و انتظار مي‌رود صحبت‌هاي مطرح شده از سوي رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي به عنوان يك قهرمان المپيك و جهان و يك چهره ملي و عضو هيات رييسه اتحاديه جهاني براي تعيين تكليف موضوع از سوي شوراي عالي امنيت ملي يك فرصت محسوب شود، نه تهديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون