• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4043 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند

ويژه

بيمه البرز حامي نمايشگاه «موزه لوور در تهران»

به گزارش روابط عمومي بيمه البرز، اين شركت از نمايشگاه «موزه لوور در تهران» كه امروز 14 اسفند 1396 و به مدت چهار ماه در ايران برگزار مي‌شود، حمايت كرد. اين گزارش حاكي است، ژان ايو لودريان، وزير امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه 14 اسفند)، نمايشگاه «موزه لوور در تهران» كه بيش از پنجاه شاهكار جهاني را در موزه ملي ايران به نمايش مي‌گذارد را افتتاح مي‌كند. اين نمايشگاه كه نتيجه همكاري بين موزه لوور و موزه ملي ايران و با حمايت مالي شركت بيمه البرز است، گامي ديگر در چارچوب قراردادي است كه بين موزه لوور و سازمان ميراث فرهنگي ايران در سفر ژانويه 2016 رييس‌جمهوري ايران به پاريس به امضا رسيد. همچنين در اين نمايشگاه آثاري چون «مجسمه پاديمائس با لوح هروس در دست» اثري از مصر باستان قرن چهارم قبل از ميلاد مسيح و «مينرو» اثري از قرن دوم بعد از ميلاد مسيح كه نمونه‌اي بسيار بارز از مجسمه‌سازي روم باستان است به نمايش گذاشته مي‌شود. در مراسم افتتاحيه نمايشگاه «موزه لوور در تهران» كه از 14 اسفند 96 تا 18 خرداد 1397 در موزه ملي ايران برگزار است، ژان لوك مارتينز، رييس موزه لوور نيز حضور دارد.

 

رييس‌جمهور: اشتغال و توسعه بدون بانك‌ها غيرممكن است

به گزارش روابط عمومي بانك ملت دكتر روحاني با اشاره به اينكه مديران عامل و اعضاي هيات‌مديره بانك‌ها جمعي هستند كه مي‌توانند براي آينده كشور تصميم‌ساز و تصميم‌گير باشند افزود: سياست‌هاي بانك مركزي در چهار ساله دولت يازدهم براساس شاخص‌هاي اقتصادي در مجموع موفق بوده است. رييس‌جمهور تك‌رقمي شدن نرخ تورم پس از ۲۶ سال را كاري سخت توصيف و تاكيد كرد: اعتماد مردم به كنترل تورم موضوع مهمي براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي و افراد عادي جامعه است و خواسته من از بانك مركزي اين است كه اين روند در سال آينده نيز تداوم يابد. رييس مجمع عمومي بانك مركزي اميد و اعتماد را اساس اداره كشور برشمرد و اضافه كرد: كشوري هستيم با سرمايه‌هاي بزرگ و ملتي بزرگ‌تر و مردم بايد بتوانند به بانك مركزي و به بانك‌ها اعتماد كنند. وي با بيان اينكه شفافيت در بلندمدت به نفع همگان خواهد بود و عدم شفافيت نفع كوتاه‌مدت دارد، گفت: پول اشخاص و مردم نزد بانك‌ها امانت است و بايد بهترين بهره‌برداري بر مبناي عدالت مورد تاكيد مقام معظم رهبري از آن صورت پذيرد. دكتر روحاني افزود: امروز شاهد افزايش اعتماد مردم به بانك هستيم كه اين حاصل نظارت بيشتر بانك مركزي، افزايش سرمايه بانك‌ها، بهبود ارتباط با بانك‌هاي خارجي و جداسازي غده سرطاني موسسات غيرمجاز از اقتصاد كشور بوده است. وي ساماندهي موسسات غيرمجاز را اقدامي بزرگ با همكاري قواي سه‌گانه ذكر و تصريح كرد: موسسات غيرمجاز در دهه ۸۰ ايجاد شدند كه با فريب مردم و وعده پرداخت سودهاي بالا، روز به روز بر بدهي خود افزودند و دولت و دو قوه ديگر را دچار چالش كردند و تاكنون ۲۰ هزار ميليارد تومان اعتبار براي حل مشكل سپرده‌گذاران اين موسسات تخصيص يافته است. رييس‌جمهور با بيان اين نكته كه رشد اقتصادي سال ۹۶ بدون احتساب بخش نفت ۶ درصد خواهد بود، گفت: مطمئن هستم مردم مي‌توانند به آينده اقتصاد كشور اميدوار باشند و ترسيم آينده روشن اقتصادي يكي از وظايف بانك مركزي است. دكتر روحاني همچنين در اين مجمع از اجراي طرحي بزرگ در حوزه توليد مسكن با محوريت بازسازي بافت‌هاي فرسوده و ايجاد اشتغالي به ميزان ۲۸۰ هزار نفر با مشاركت بانك‌ها خبر داد و در بخش پاياني سخنراني خود از تلاش‌هاي نظام بانكي كشور، مديران و كاركنان بانك‌ها در سال‌هاي اخير تقدير كرد.

 

محمدعلي يوسفي‌زاده، كانديداي رياست كميسيون اينترنت و انتقال داده‌ها

به گزارش روابط عمومي شركت انتقال داده‌هاي آسياتك، اين جلسه عصر روز چهارشنبه 9 اسفندماه با حضور دبير سازمان و فعالان حوزه اينترنت و انتقال داده‌ها درسالن كنفرانس دبيرخانه سازمان برگزار شد.

در اين مراسم هر يك از فعالان متقاضي حضور در كميسيون اينترنت و انتقال داده‌ها كه پيش از اين آمادگي خود را براي عضويت در كميسيون به صورت برخط اعلام كرده بودند به معرفي سوابق و فعاليت حرفه‌اي خود پرداختند. سپس برگه‌هاي راي‌گيري براي انتخاب اعضا و رييس كميسيون از ميان نامزدها، توزيع شد. اين گزارش حاكي است پس از انجام فرآيند راي‌دهي فعالان و اعلام اسامي منتخبان اعضاي كميسيون اينترنت و انتقال داده‌ها در بخش انتخاب رييس، محمدعلي يوسفي‌زاده مديرعامل شركت انتقال داده‌هاي آسياتك با كسب حداكثر راي و به اتفاق آرا به عنوان كانديداي تصدي جايگاه رياست اين كميسيون انتخاب شد. براساس آيين‌نامه جديد فعاليت كميسيون‌ها در سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران، انتخاب و معرفي نهايي اعضاي هر كميسيون سازمان پس از برگزاري انتخابات داخلي آن منوط به تصويب و تاييد نهايي فهرست اعضا و رييس منتخب كميسيون توسط هيات‌مديره است. با توجه به اين آيين‌نامه، هيات‌مديره بايد يك كانديدا را به عنوان رياست كميسيون منصوب كند. علاوه بر اين، هيات‌مديره موظف است حداكثر ظرف يك ماه پس از برگزاري انتخابات كميسيون، فهرست اعضاي كميسيون را نيز به تصويب نهايي برساند. پس از تاييد هيات‌مديره، رييس كميسيون بايد از ميان اعضاي كميسيون قائم مقام و دبير كميسيون را معرفي كند. در اين جلسه علي آذركار، دبير سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران با اشاره به اجراي آيين‌نامه جديد تشكيل كميسيون‌ها در اين دوره از فعاليت هيات‌مديره و تشريح فرآيند انتخابات هر كميسيون گفت: كميسيون‌ها بازوي اجرايي هيات‌مديره براي پيشبرد اهداف سازمان هستند و در اين دوره قصد داريم با هدف هم‌افزايي، سطح ارتباط اعضاي كميسيون‌ها با بدنه دبيرخانه و هيات‌مديره را بيش از پيش افزايش
دهيم. گفتني است پيش از اين در هفتم دي ماه ۹۶ كه انتخابات اعضاي جديد هيات‌مديره سازمان نظام صنفي رايانه‌اي در شاخه شركت‌ها برگزار شده بود، محمدعلي يوسفي‌زاده مديرعامل آسياتك با ۹۵۶ راي حداكثر آرا را كسب كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها