• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4048 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۱ اسفند

اخبار ديپلماسي

تهديد به قتل سفير ايران

سفير ايران در لندن در پي تهديد به قتل از سوي يكي از اصحاب فرقه شيرازي خواستار حمايت مسوولان قضايي كشورمان شد. حميد بعيدي‌نژاد با انتشار تصويري در توييتر خود نوشت: حسين مرعشي قزويني از اصحاب جريان شيرازي ضمن وارد آوردن اتهاماتي علني به بعيدي‌نژاد سفير ايران در لندن، وي را به قتل تهديد كرد. با توجه به اينكه اتهام به قتل و ديگر اتهامات وارده مجازات شرعي و قانوني دارند آيا ما مي‌توانيم اقلا به حمايت مسوولان قضايي كشورمان اميدوار باشيم؟

به گزارش ايسنا، ساعت 10 شب جمعه 18 اسفند به وقت لندن تعدادي از طرفداران صادق شيرازي به سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن تعرض و اقدام به از جا درآوردن پرچم ايران بر سر در ورودي سفارت كردند. اين افراد عليه مقامات كشورمان شعار سر داده و لعن عايشه، ابوبكر، عمر و عثمان را بيان مي‌كردند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه ديده شدند. بعد از ساعاتي پليس اين افراد را دستگير و از محل دور كرد.

نيكلاس هاپتون، سفير بريتانيا در تهران روز يكشنبه در توييتر خود به زبان فارسي نوشت: من بسيار متاثر شدم از اتفاقي كه در سفارت ايران در لندن در روز جمعه افتاد. بريتانيا الزامات كنوانسيون وين را جدي تلقي مي‌كند. امنيت و ايمني ديپلمات‌ها و نمايندگي‌هاي ديپلماتيك در بريتانيا از اهميت بسيار بالايي برخوردار هستند.

 

تاكيد ظريف بر آتش‌بس فوري در يمن

پيتر مائورر، رييس كميته بين‌المللي صليب سرخ روز گذشته با محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت‌وگو كرد. رييس كميته بين‌المللي صليب سرخ در اين ديدار اراده و تمايل آن كميته براي تداوم گفت‌وگوها و همكاري‌ها با جمهوري اسلامي در خصوص مهم‌ترين مشكلات انساني مربوط به وجود بحران انساني در برخي كشورهاي منطقه از جمله سوريه، يمن و عراق را به اطلاع وزير امور خارجه كشورمان رساند.

همچنين تحولات انساني در سوريه از جمله ضرورت تخليه مردم عادي منطقه جنگ زده غوطه شرقي و تداوم ارسال كمك‌هاي بشردوستانه به ساكنان در بند آن منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. لزوم آتش بس فوري در يمن و ارسال كمك‌هاي دارويي و غذايي به مردم آن كشور از ديگر محورهاي مطرح شده در اين ديدار بود. وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار گفت: جمهوري اسلامي ايران نهايت تلاش خود را به منظور كاهش آلام و مصايب مردم جنگ‌زده كشورهاي سوريه و يمن و ارسال كمك‌هاي بشردوستانه به مردم اين دو كشور به عمل خواهد آورد.

 

در امريكا گفتم برجام خطرناك است

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در جلسه كابينه اين رژيم، از سفر اخير خود به امريكا و تمركز «گفت‌وگوهايش درباره ايران» سخن گفت. بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي گفت: «گفت‌وگوهايم در امريكا عمدتا روي ايران متمركز بود. من گفتم كه توافق هسته‌اي با ايران شامل مواردي است كه خطرات بسياري براي جهان شامل خطر ويژه اتمي شدن خاورميانه را در بر دارد». نخست‌وزير تنها دارنده سلاح اتمي در خاورميانه همچنين گفت: بسياري از كشورها در خاورميانه در حال گفتن اين موضوع هستند كه اگر به ايران اجازه غني‌سازي اورانيوم داده شده، به آنها هم اجازه غني‌سازي داده شود. براي همين به منظور جلوگيري كردن از خطر اتمي شدن خاورميانه يا بايد بطور كامل اين توافق (برجام) اصلاح شود يا اينكه لغو شود. ايران به صورت تقريبا روزانه نيتش براي محو كردن كشور اسراييل را بيان مي‌كند. البته نيازي به اين نيست كه تكرار كنم، ما اجازه چنين كاري را نخواهيم داد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون