• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4048 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۱ اسفند

وعده مونسان براي مسافران نوروزي

سفر گران نمي‌شود

گروه اجتماعي| نوروز، تعطيلات، سفر، مقاصد گردشگري، خدمات سفر و... اينها كليد واژه‌هاي روزهاي آخر سال هستند براي كساني كه به نوعي در بخشي از زنجيره خدمات سفر قرار گرفته‌اند. روز گذشته اعضاي اصلي ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر سي و يكمين جلسه خود را در حالي برگزار كردند كه استانداران فارس، يزد، اصفهان و مازندران در جمع‌شان حضور نداشتند تا در مورد برنامه‌هاي نوروزي اين استان‌ها كه جزو مقاصد اصلي گردشگري هستند، گزارشي ارايه دهند. در اين نشست علي‌اصغر مونسان، رييس سازمان ميراث فرهنگي با تاكيد بر اينكه استانداران در رسانه‌هاي ملي و محلي، ظرفيت‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري استان خود را تشريح كنند، گفت: «افزايش كيفيت سفر يكي از برنامه‌هاي ما براي نوروز است، همچنين امسال خوشبختانه با همكاري و هماهنگي دستگاه‌هاي مختلف هيچ‌گونه افزايش قيمت در هيچ حوزه‌اي نداشتيم.» رييس سازمان ميراث فرهنگي همچنين اضافه كرد‌: «قيمت‌ها هر سال همزمان با سفرهاي نوروزي افزايش رسمي پيدا مي‌كرد، اما امسال با هماهنگي‌هاي انجام‌شده افزايش قيمت دست‌‌كم تا پايان سفرهاي نوروزي اتفاق نخواهد افتاد. از سازمان تعزيرات درخواست مي‌كنيم روي اين موضوع نظارت دقيق داشته باشد تا به ويژه بازار سياه در بخش حمل و نقل اتفاق نيفتد. در كنار اين اقدام سازمان تلاش مي‌كند سفرهاي ارزان‌قيمت در سال آينده گسترش پيدا كند كه بايد در اين راستا از هتلداران كشور به خاطر همراهي در دادن تخفيف تشكر كرد.»

مونسان همچنين در خصوص وضعيت حوزه گردشگري گفت: «با وجود بي‌مهري‌هايي كه به حوزه گردشگري شده است، امروز شاهد توسعه گردشگري كشور هستيم چراكه اين صنعت مي‌تواند به ايجاد شغل و درآمد پايدار در كشور كمك كند. سرعت ايجاد شغل در صنعت گردشگري 2.5 برابر ساير بخش‌هاست كه همين موضوع نيز مزيت گردشگري نسبت به حوزه‌هاي ديگر را نشان مي‌دهد، با سرمايه‌گذاري اندك در اين بخش مي‌توان اشتغال ايجاد كرد و به اين ترتيب، گردشگري لاجرم به موضوع مهم كشور تبديل خواهد شد. صنعت گردشگري علاوه بر موضوعات اقتصادي، ابعاد اجتماعي نيز دارد، بحث اشتغال يكي از مهم‌ترين موضوعات بودجه‌اي سال آينده دولت است و در اين حوزه به دو بخش اهميت و توجه بيشتري شده است، نخست بخش مسكن و پس از آن بخش گردشگري، ما بايد سال آينده در بخش گردشگري 170هزار شغل ايجاد كنيم كه همين موضوع اهميت اين صنعت را نشان مي‌دهد.» معاون رييس‌جمهور همچنين در خصوص ايجاد اشتغال در حوزه گردشگري گفت: «در بخش اشتغال روستايي 20درصد از 12هزارميليارد تومان اعتباري كه در نظر گرفته است به حوزه صنايع‌دستي و گردشگري اختصاص يافته است و اين موضوع نشان مي‌دهد كه توجه مسوولان به صنعت گردشگري جلب شده است. همچنين با توافق صورت گرفته با صندوق توسعه ملي هزارميليارد تومان تسهيلات با نرخ سود 4درصد به حوزه گردشگري اختصاص خواهد يافت.»

چند سالي است موضوع تعطيلات زمستاني در راستاي توزيع مناسب سفر در طول سال و همچنين استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در شهرهاي جنوبي كشور در روزهاي سرد سال، مطرح است و هنوز مجلس و سازمان ميراث فرهنگي در اين مورد به توافق نرسيده‌اند و تعطيلات زمستاني همچنان با اما و اگرهايي روبه‌روست. روز گذشته مونسان باز هم خبر تازه‌اي در اين مورد نداشت و تنها خبر از پيگيري اين موضوع توسط معاونت گردشگري داد. مونسان در اين نشست باز هم بر مفهوم مبهم «شهر گردشگر» كه از ابتداي حضورش در سازمان ميراث فرهنگي به آن تاكيد مي‌كند، اشاره كرد و گفت: «توجه به اقتصاد شب در شهرهاي گردشگري دنيا امروز به يك موضوع مهم تبديل شده است و اين موضوع بايد در شهرهاي گردشگرپذير ما نيز مورد توجه قرار گيرد، برندي به نام شهر گردشگر طراحي شده و مختصات آن نيز براي استانداران ارسال شده است، براي اجراي اين طرح ظرفيت تمام دستگاه‌ها بايد به خدمت گرفته شود چراكه بايد موضوعات اجتماعي نيز در اين برند مورد توجه قرار گيرد.»

به گفته مونسان اسكان نوروزي در مدارس به عهده استانداران گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون