• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4048 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۱ اسفند

استارت ساخت خانه 13 ميلياردي بوكس در مجموعه آزادي زده مي‌شود

رييس فدراسيون بوكس: بانوان نبايد زيرزميني تمرين كنند

در نخستين نشست مطبوعاتي حسين ثوري پس از انتخاب شدنش به عنوان رييس فدراسيون بوكس، در مورد بودجه ۱۳ ميلياردي براي ساخت خانه بوكس صحبت شد كه ثوري در اين مورد گفت: تفاهمات ابتدايي براي دريافت اين مبلغ صورت گرفته و از سال جديد استارت ساخت خانه بوكس در مجموعه ورزشي آزادي زده مي‌شود.

ثوري در ادامه با اشاره به اينكه قصد داريم سيستم اداري فدراسيون بوكس را به نحو شايسته‌تري درآوريم، گفت: اهدافي چون بهتر شدن ارتباط فدراسيون بوكس با اصحاب رسانه را دنبال مي‌كنيم. قصد داريم كانال‌هاي ارتباطي خود را براي ترويج يافتن بوكس قوي‌تر كنيم تا شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي اين رشته در كشور نشان داده شود. كار گروهي و جمعي هميشه باعث پيشرفت است و اميدوارم با تلاش فدراسيون بوكس و كمك تمامي اصحاب رسانه شاهد انجام يك كار گروهي در راستاي پيشرفت و رسيدن رشته مظلوم بوكس به حق خود در ورزش كشور باشيم. اعتقاد اصلي من توجه به رده‌هاي پايه است چرا كه اگر اين رده‌ها پيشرفت كنند، بدون شك بوكس بزرگسالان نيز پييشرفت خواهد كرد. از سال‌هاي گذشته تاكنون اين مساله در فدراسيون بوكس تاحدودي رعايت شد اما به نحوي نبود كه بوكس به شرايط ايده‌آل برسد و حالا خلأ بزرگي بين تيم ملي بزرگسالان تا رده‌هاي پايه وجود دارد به گونه‌اي كه اگر يك ورزشكار كنار برود، جايگزيني براي او وجود ندارد.

او همچنين در پاسخ به اين سوال كه اصلي‌ترين و ريشه‌اي‌ترين مشكل فدراسيون بوكس در سال‌هاي اخير چه بوده است، توضيح داد: افرادي كه در يك مجموعه كار مي‌كنند پشتوانه‌هاي همان مجموعه هستند و مي‌توانند اين مجموعه را به شرايط ايده‌آل برسانند يا باعث نزول و پسرفت آن شوند. قطعا اگر تلاش ما بيشتر شود، شاهد پيشرفت خواهيم بود چيزي كه در سال‌هاي گذشته فدراسيون بوكس از آن بي‌بهره بوده است. از نظر شخصي هم فكر مي‌كنم دليل ضعف بسيار زياد بوكس ايران ناآشنايي مردم و بد جا افتادن اين رشته لطيف به عنوان يك ورزش خشن در جامعه است. فدراسيون بوكس تمام تلاش خود را انجام مي‌دهد تا بتواند چهره واقعي بوكس را به جامعه ورزش و مردم نشان دهد. از نظر من بوكس مي‌تواند حتي بسياري از ناهنجاري‌هاي موجود در بين جوانان پرانرژي را كه منجر به بعضا خشونت‌هايي در ملأعام مي‌شود را تخليه كند. به همين دليل بايد همه اصحاب رسانه در شناخته شدن درست بوكس كمك بسزايي به فدراسيون بوكس كنند.

رييس فدراسيون بوكس در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران مي‌تواند در سال‌هاي آينده ميزبان برخي رويدادهاي بين‌المللي و معتبر باشد، توضيح داد: در سفري كه به دوبي داشتم نشست بسيار صميمانه و خصوصي را با سران آيبا داشتم و قرار شد در اين مورد تصميمات جدي‌تري را لحاظ كنيم. قصد داريم رييس فدراسيون آسيا و نايب‌رييس آيبا را به ايران دعوت كنيم تا در مورد گرفتن ميزباني‌ها جلساتي بيشتري برگزار كرده و به اين مهم دست پيدا كنيم چرا كه ميزباني از تورنمنت‌ها و ميادين بين‌المللي مي‌تواند براي بوكس ايران مفيد باشد.

حسين ثوري در ادامه اين گفت‌وگو در مورد راه‌حل‌هاي خود براي برطرف كردن مشكلات مالي فدراسيون بوكس خاطرنشان كرد: مي‌خواهم اينجا مساله‌اي را بيان كنم كه يك واقعيت است. يكي از اين راهكارها براي برطرف كردن مشكل مالي، تعديل نيروهاي اضافه در فدراسيون بوكس است. اگر واقع‌بين باشيم در حال حاضر 50 ميليون تومان از بودجه ماهانه فدراسيون به نفراتي داده مي‌شود كه نقش مهمي در فدراسيون ندارند به همين دليل بايد از استفاده غيرضروري افراد در فدراسيون بوكس جلوگيري كنيم. راه‌حل ديگر نشست‌هايي است كه با برخي شركت‌هاي خودروسازي انجام داده‌ايم و اگر اصحاب رسانه كمك كنند مي‌توان شاهد تسهيل بخشيدن روند جذب اسپانسر به رشته بوكس باشيم.

او در مورد انتخاب نايب‌رييس نيز توضيح داد: در حال حاضر دو نفر از كانديداهاي اصلي براي در اختيار گرفتن اين سمت هستند و ما در حال بررسي اين مساله هستيم. البته شايد هيچ كدام از اين دو نفر هم انتخاب نشوند و يك بانو سمت نايب‌رييسي فدراسيون را بر عهده بگيرد چرا كه بانوان هم در رشته بوكس سهيم هستند.

ثوري درباره راه‌اندازي بوكس بانوان نيز توضيح داد: همان طور كه در مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون بوكس توضيح دادم اين مساله از اهداف مهم است چرا كه بوكس ايران پتانسيل‌هاي زيادي هم در بخش بانوان و هم در بخش آقايان دارد. در حال حاضر بسياري از بانوان ما به صورت پنهاني به تمرين ورزش بوكس مي‌پردازند.

او در پاسخ به اين سوال كه چه راهكارهايي براي راه‌اندازي بوكس بانوان دارد، خاطرنشان كرد: اينكه راه‌اندازي بوكس بانوان با يك‌سري مقاومت‌هايي روبرو شود را مي‌دانم ولي اگر راهكارهاي مناسبي را اتخاذ كنيم، قطعا به اين مهم دست پيدا مي‌كنيم. بانواني كه الان به صورت زيرزميني و پنهاني تمرين مي‌كنند ممكن است به دليل نبود قوانين و نظارت درست از سوي فدراسيون بوكس دچار مشكلاتي شوند كه اگر آنها را مطرح كنيم، بدون شك در راه‌اندازي اين بخش كمك‌كننده است. چه بهتر است اين پتانسيل‌ها در مسير درست استفاده شود تا اينكه به صورت پنهاني به هدر برود.

او در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر احتمال حضور افشين داوري در هيات رييسه فدراسيون بوكس پاسخ داد: مذاكراتي با او انجام شده است و احتمال حضور او در هيات رييسه فدراسيون وجود دارد اما فعلا تصميم قطعي در اين مورد نگرفته‌ايم.

او در پايان خاطرنشان كرد: مشكلي كه الان بوكس ايران دارد وجود خلأ در بين تيم‌هاي ملي است. يكي از برنامه‌هاي راهبردي و كاربردي فدراسيون بوكس تقسيم استان‌هاي كشور به 6 منطقه است. قصد داريم با اين روش يك ليگ نامحسوسي را برگزار كنيم تا با معرفي نفرات برتر و استفاده از استعدادهاي ناب بوكس ايران را به رشد و تعالي برسانيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون