• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4053 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۷ اسفند

جدال پرز و زيدان بر سر فروشِ مقصر ناكامي‌‌هاي بي‌بي‌سي

كريم تو متهم هستي!

علي‌ بابازاده

 

 

كارشناسان فوتبال اسپانيا هفته گذشته در نظرسنجي فروش كريم بنزما شركت كردند و ۳۰ نفر براين عقيده بودند كه فروش او به نفع كهكشاني‌ها خواهد بود و ۱۵ كارشناس ديگر هم در اين نظرسنجي راي به ماندن كريم دادند.

مهاجم فرانسوي در كنار گرت بيل جزو تنها بازيكناني هستند كه در ۱۱ بازي اخير تيم‌شان حضور داشتند ولي آنچه‌ همواره براي مرد شماره ۹ رئال مهم به‌نظر مي‌رسيده درخشش در ليگ‌قهرمانان اروپا بوده؛ گربه‌سياه سابق مادريدي‌ها، در تيم ليون بي‌نظير كار مي‌كرد ولي طي دو فصل گذشته در سانتياگو برنابئو ضعيف‌تر از حد انتظار ظاهر شده و درخشش‌هاي ابتدايي خود در باشگاه‌ را نيز زير سوال برده. آمار اسفناك بنزما طي ۲ فصل اخير UCL صفر پاس گل و يك گل زده را به نمايش مي‌گذارد؛ با اين حال كريم هفتمين گلزن تاريخ باشگاه به‌حساب مي‌آيد و اگر ۱۲ بار ديگر موفق به بازگشايي دروازه حريفان شود، به باشگاه ۲۰۰‌تايي‌ها ورود خواهد كرد.

كريم در ۳۲ بازي اين فصل در مجموع ۹ گل به‌ثمر رسانده و ۸ پاس گل نيز داده كه بعد از لوكاس وازكز با ۱۱‌پاس‌گل در رتبه دوم قرار گرفته. هر ۲۸۶ دقيقه يك گل، آماري نيست كه هواداران پرتوقع رئال را نسبت به شماره۹ خود راضي نگه ‌دارد!گري لينه‌كر براين باور است كه بازيكني با اين شرايط بايد ميانگين يك گل در هر مسابقه را داشته باشد ولي مهاجم فرانسوي طي ۲ فصل‌ گذشته بدترين آمار دوران فوتبالش را ثبت كرده؛ در جدال با پاري‌سن‌ژرمن كريم ۷توپ ربايي داشت و فقط ۳۹ پاس به هم‌تيمي‌هاي خود داد و از اين حيث در بين ۳ بازيكن ناموفق زمين قرار گرفت. بنزما در فصل اول حضورش در جمع كهكشاني‌ها نيز تا اين مقطع از فصل ۱ گل در ليگ‌قهرمانان و ۷ گل در لاليگا به ثمر رسانده بود اما نكته اينجاست كه او در سال اول ۳۹ درصد از مجموع دقايق را بازي كرد و براي فصل جاري اين آمار به ۵۵ درصد مي‌رسد. ماركا مي‌گويد به لطف ناكامي‌ها و افت‌‌چشمگير كريم، قيمت او به ۴۵ ميليون پوند كاهش پيدا كرده و اگر شخصا بخواهد به ميل خود رئال را ترك‌كند، بايد مبلغ نجومي يك ميليارد يورويي فسخ قرارداد خود كه‌هم‌اندازه با رونالدوست را بپردازد. پرز به نحوي در قرارداد با مهاجم محبوب زيدان محكم كاري كرده كه عملا هيچ‌باشگاهي نمي‌تواند براي خريد او پيشقدم شود اما شرايط به گونه‌اي پيش‌مي‌رود كه ممكن است فلورنتينو را به ۵۰ يا ۶۰ ميليون يورو نيز براي فروشش راضي بكند. برخي مي‌گويند در آينده‌اي نه چندان دور كريم بخشي از قرارداد نيمار با رئال را به‌خود اختصاص خواهد داد و برخي ديگر نيز بر اين باورند كه زيدان در پايان فصل جاري سانتياگو برنابئو را ترك و راهي پارك دپرنس مي‌شود و ناصرالخيفي را در راستاي فرانسويزه كردن PSG مجاب به خريد بنزما خواهد كرد. يادمان نرود گزينه‌هاي ديگري همچون آرسنال نيز وجود دارد؛ اوباميانگ و لاكازت با تمام توانايي‌هاي فوق‌العاده خود بازهم نمي‌توانند توپچي‌ها را به‌آينده‌اي بي‌نظير اميدوار بكنند و پيشنهاد آرسنال براي معاوضه هكتور بيرين و بنزما به زودي به دست فلورنتينو پرز خواهد رسيد. لندن يا پاريس فرقي نمي‌كند و آنچه حائز اهميت است فروپاشي BBC در پايان فصل جاري است و دليل اين اتفاق را هم اكثر فوتبال دوستان جهان افت بيش‌از حد كريم مي‌دانند. به احتمال فراوان گرت بيل نيز مقابل درهاي خروجي مادريد قرار مي‌گيرد و درعوض باشگاه با آغوشي باز به استقبال محمدصلاح، هري‌كين، لواندوفسكي يا ادن هازارد و نيمار مي‌رود. با اين همه زيدان كماكان از هموطن خود حمايت مي‌كند و در آخرين كنفرانس مطبوعاتي خود خطاب به معترضان پرشمار اين مهاجم الجزايري-فرانسوي گفت: «منتقدان اين را توهين به فوتبال مي‌دانند اما براي من، آنهايي كه فوتبال را دوست دارند، بنزما را هم دوست دارند!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون