• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4058 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ فروردين

احمدي‌نژادي‌ها؛ از بست‌نشيني تا نامه سرگشاده به رهبري

احمدي‌نژادي‌ها همچنان بر سنت «بست‌نشيني» وفادارند. در حالي كه نزديك به 23 روز از اعتصاب غذاي حميد بقايي مي‌گذشت روز پنجشنبه، ‌16 فروردين دولت بهار، ‌ارگان رسانه‌اي آنها با انتشار فراخواني برخي هواداران را با محمود احمدي‌نژاد همراه كرد تا براي حضور در مراسمي كه «بست‌نشيني و قرائت دعا براي آزادي همه زندانيان بي‌گناه و مظلوم» نام نهادند راهي امامزاده صالح شوند. در اين مراسم محمود احمدي‌نژاد در جمع هوادارانش سخنراني و علي اكبر جوانفكر، مشاور رسانه‌اي او در دولت نهم و دهم هم او را همراهي كرد.

هواداران آنها در امامزاده صالح در ميان سخنراني رييس‌جمهوري محبوب‌شان شعارهايي همچون «اصلاح‌طلب، ‌اصولگرا ديگه تموم ماجرا» سر دادند كه در جريان اعتراضات دي ماه 96 هم شنيده شده‌بود. همچنين «مرگ بر انگليس»، «نه سازش نه تسليم نبرد تا پيروزي» هم از ديگر شعارهاي تجمع‌كنندگان روز پنجشنبه در امامزاده صالح بود.

همزمان با بست‌نشيني احمدي‌نژادي‌ها در امامزاده صالح تهران نامه انتقادي جمعي از فعالان دانشگاهي بسيج خطاب به رهبر معظم انقلاب نيز منتشر شد. در اين نامه انتقادات گسترده‌اي عليه نهادهاي مختلف از دولت تا مجلس و از نمايندگان مجلس خبرگان و شوراي نگهبان تا قوه قضاييه مطرح شد، انتقاداتي كه رنگ و بوي نامه‌ها و سخنراني‌هاي اخير محمود احمدي‌نژاد
را داشت.

نويسندگان اين نامه كه در حدود 300 نفر هستند خود را «مسوولان تشكل‌هاي انقلابي و فعالان دانشگاهي و حوزوي» معرفي كرده و تاكيد كردند در ساليان اخير با وجود نوشتن ده‌ها نامه و بيانيه هيچگاه اقدام به نوشتن نامه به رهبري نكرده‌اند. آنها در خلال اين نامه چند‌بندي كه تقريبا نسبت به تمام ارگان‌ها و نهادهاي موجود با ديد انتقادي نگاه كرده است به اعتراضات دي ماه 96 نيز اشاره كرده و اتفاقا در شرايطي كه تلاش داشتند نامه‌شان لحن جناحي نداشته ‌باشد در بخش‌هاي پاياني آن از محمود احمدي‌نژاد نام بردند. امضاكنندگان نامه، احمدي‌نژاد را «منادي اصلي مطالبات مردم در ميان نخبگان سياسي مطرح كشور» توصيف و نسبت به حذف او از صحنه سياسي كشور در انتخابات 96 گلايه كردند. همچنين در بخشي از اين نامه نيز امضاكنندگان از برخوردهاي حقوقي و قضايي صورت گرفته با نزديكان احمدي نژاد نوشته و نسبت به آن اعتراض كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون