• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4060 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ فروردين

كانديداي نظامي موضوعيت ندارد

محمد تقي رهبر

اخيرا تعدادي از فعالان سياسي موضوع كانديداتوري يك فرد نظامي براي پست رياست‌جمهوري را مطرح كرده‌اند. مردم اگر كسي را شناخته و به اعتماد داشته باشند فارغ از اينكه آن فرد نظامي باشد يا غير نظامي به او اعتماد خواهند كرد و راي خواهند داد.

از نظر قانوني نيز محدوديتي براي كانديداتوري افراد نظامي وجود ندارد به آن شرط كه فرد مورد نظراز فعاليت نظامي خود استعفا كند. حال سوالي كه شكل مي‌گيرد آن است كه آيا حضور افراد نظامي در انتخابات رياست‌جمهوري يا مطرح كرن اين موضوع ضرورتي دارد يا خير؟ پاسخ من به اين سوال منفي است. اگر فردي واقعا قصد خدمت به مردم و كشور را داشته باشد در هرجايگاهي مي‌تواند اين مهم را انجام دهد اما اينكه گفته شود حتما يك فرد نظامي رييس‌جمهور باشد ضرورت روز
كشور نيست.

افرادي هم كه در لباس نظامي در حال خدمت هستند در واكنش به اين اظهارات خواهند گفت كه مگر حكومت نظامي است؟ بزرگ كردن اين موضوع بازتاب و بازخورد خواهد داشت. اكنون بحث ضرورت و عدم ضرورت اين موضوع است.

يكي از بازتاب‌هاي منفي اين موضوع آن است كه برخي مي‌گويند جمهوري اسلامي به بن‌بست رسيده و دست به دامن نظاميان شده‌اند كه اين موضوع غلط است. تشخيص من آن است كه مطرح شدن اين موضوع اصلا ضرورت ندارد. هر فردي كه بتواند به مردم و كشور خدمت كند بايد در صحنه حاضر شود.

عضو جامعه روحانيت مبارز

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون