• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4060 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ فروردين

پيشخوان

رهبر معظم انقلاب اسلامي :

علت افزايش حملات دشمنان احساس خطر از قدرت ايران است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز (يكشنبه) در ديدار جمعي از فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح، ضمن تبريك اعياد به ويژه ماه رجب، گفتند: ماه‌هاي رجب، شعبان و رمضان به دليل ايام متبرك خود براي بندگان صالح خدا عيد هستند و بايد از اين ماه‌هاي پر بركت بيشترين بهره معنوي را برد.

رهبر انقلاب اسلامي از اقتدار، امنيت، عزت و توانايي كافي در زمان لازم به عنوان اهداف اصلي نيروهاي مسلح نام بردند و با تاكيد بر ضرورت كادرسازي و جانشين‌پروري در نيروهاي مسلح خاطرنشان كردند: نتيجه فعاليت‌ها و اقدامات انجام شده در نيروهاي مسلح بايد در راستاي تامين اهداف تعيين شده باشند. ايشان همچنين دوران كنوني را دوران عزت جمهوري اسلامي ايران دانستند و تاكيد كردند: علت تهاجم‌هاي بي‌سابقه كنوني بر ضد نظام اسلامي، قدرت روز افزون اين نظام است زيرا دشمنان از اين قدرت فزاينده به‌شدت احساس خطر كرده‌اند و حملات خود را افزايش داده‌اند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: با وجود تمام توطئه‌ها و به كوري چشم دشمنان، قدرت نظام اسلامي، روز به روز افزايش خواهد يافت. پيش از سخنان فرمانده معظم كل قوا، سرلشكر باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح گزارشي از دستاوردها و فعاليت‌هاي نيروهاي مسلح در سال گذشته بيان كرد و گفت: در سال جديد به افزايش تلاش‌ها و حركت‌هاي مجاهدانه براي دستيابي به اهداف، متعهد هستيم.

پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رهبري

 

توضيح محسن هاشمي درباره ديدارش با رهبري

محسن هاشمي، رييس شوراي شهر تهران در مورد شايعات منتشر شده مبني بر ديدار وي با رهبر معظم انقلاب توضيحاتي را ارايه كرد و گفت: ديدار بنده نيز با رهبر معظم انقلاب در سال گذشته در رابطه با آثار و خاطرات آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني صورت گرفته و ما نظرات و ديدگاه‌هاي ايشان را جويا شديم تا مانند زمان حيات آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه انتشار آثار و خاطراتش با مشورت مقام معظم رهبري بوده است، اين روند ادامه يابد. وي با بيان اينكه ايشان نيز ضمن ابراز لطف و ياد خاطرات گذشته فرمودند كه به پاس رفاقت ۶۰ ساله هر نيمه شب قبل از نماز صبح براي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني نماز و دعاي خير دارند، اظهار كرد: از فعالان رسانه‌اي و مجازي مي‌خواهم كه از شايعه‌پردازي و انتشار اخبار بي‌اساس در اين موضوع خودداري كنند. ايسنا

 

گلايه‌هاي آيت‌الله يزدي از وضعيت فرهنگي در قم

آيت‌الله محمد يزدي، رييس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ديدار با استاندار قم و مديران استان كه در سالن اجتماعات جامعه مدرسين قم برگزار شد، طي سخناني با بيان اينكه براي حفظ مديريت استان لازم است فاكتورهاي خاص مديريتي را در نظر گرفت، گفت: صرف وجود مراجع و حوزه علميه در شهر براي پيشرفت استان كافي نيست، بلكه بايد فاكتورهاي خاص مديريتي را در نظر گرفت. وي گلايه‌هايي نسبت به مسائل فرهنگي در قم داشت و گفت: با كارهايي كه شده، انتظار اين است به مسائل فرهنگي شهر قم توجه بيشتري شود و شاهد بدحجابي در بعضي از قسمت‌هاي شهرنباشيم. وي با بيان اينكه افتتاح قهوه‌خانه در قسمتي از شهر به دليل مشكلات فرهنگي و اجتماعي، نگراني‌هايي براي دلسوزان استان به وجود آورده، اظهار داشت: كسي منكر شادي مردم نيست، اما نبايد اين شادي به ناهنجاري و رقص و پايكوبي تبديل شود به همين دليل اين مساله و نظارت بر اماكني مانند قهوه‌خانه‌ها نيازمند توجه بيشتري است. ايسنا

 

تلاش دو جريان مشكوك براي انحراف از اصلاحات

احمد مازني، عضو فراكسيون اميد مجلس در واكنش به انتقادهايي كه سال گذشته نسبت به جريان اصلاحات و حتي برخي چهره‌هاي محبوب اين جريان سياسي مطرح شد، با اشاره به بالاگرفتن اين انتقادها در پي ناآرامي‌هاي دي‌ماه سال ۹۶ اعلام كرد: فكر مي‌كنم دو جريان به‌صورت نانوشته همچون دو لبه قيچي دست به دست هم دادند تا حركت نرم جامعه ايراني براي اصلاح تدريجي امور را دچار مشكل كرده و جامعه را به‌سمت حركت سخت و خشن ببرند. وي افزود: يكي جريان معاند و برانداز است كه ريشه در خارج از كشور دارد كه منافقين، سلطنت‌طلب‌ها و ديگر گروه‌هايي كه به‌صورت تاريخي با انقلاب اسلامي مشكل داشته و از ديرباز دشمني مي‌كردند كه با حمايت امريكايي‌ها و همراهي رسانه‌اي در اين راستا تلاش كردند و دوم، جرياني كه داخل كشور فعاليت مي‌كرد؛ جريان اقتدارگرايي كه مسائل را صفر و صد مي‌بيند و تصور مي‌كند اگر در عرصه رقابت با جريان اصلاحات، ميدان را از رقيب بگيرد، ميدان به دست او مي‌‌افتد. در مجموع اما اين دو جريان عملا با يكديگر همراهي كردند و دست به دست هم دادند كه اين اتفاق بيفتد.

 

اتمام حجت وزراي دولت احمدي‌نژاد با او

صادق خليليان، عضو كابينه دهم از تذكر جدي برخي وزراي دولت نهم و دهم به احمدي‌نژاد خبر داد و گفت كه اعضاي كابينه تصريح كرده‌اند كه بهتر است ايشان در رفتار خود تجديد نظر كند. وي با بيان اينكه، رفتارهاي امروز آقاي احمدي‌نژاد نگران‌كننده است، تصريح كرد: توصيه مي‌‌كنم كه آقاي احمدي‌نژاد قدر فرصت‌هايي كه نظام به ايشان داده را بداند و گذشته خود را به خاطر زياده‌خواهي چند نفر بيش از اين خراب نكند. گفتني است، كانال دولت بهار در واكنش به اين اظهارنظر نوشت: آن وزرا غلط كرده‌اند با شما. تسنيم

 

واكنش مجلس به اوضاع اقتصادي كشور

سوال از رييس‌جمهور تا نشست با سيف و كرباسيان

نمود بيروني گلايه‌هاي موجود از وضعيت اقتصادي كشور و اوضاع نرخ ارز در جلسه ديروز مجلس كليد خوردن سوال از رييس‌جمهور و برنامه‌ريزي براي جلسه مشترك كميسيون اقتصادي با وزير اقتصاد و رييس كل بانك مركزي بود. جبار كوچكي‌نژاد، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي ديروز از جمع‌آور ي بيش از ۱۰۰ امضا براي سوال از رييس‌جمهور در مجلس خبر داد و گفت: آشفتگي بازار ارز آسيب جدي به اقتصاد كشور وارد كرده است و بر اساس اين موضوع بيش از ۱۰۰ نماينده نامه سوال از رييس‌جمهور را امضا كرده و نهايتا اين نامه تحويل هيات رييسه مجلس خواهد شد. كوچكي‌نژاد با اشاره به محتواي سوالات تدوين شده از رييس‌جمهور گفت: آشفتگي بازار ارز، مشكلات موسسات مالي و اعتباري، بيكاري جوانان و ركود اقتصادي از جمله عناوين طرح سوال از رييس‌جمهور در سال ۹۷ است. علي لاريجاني، رييس مجلس نيز از برگزاري نشست كميسيون اقتصادي با كرباسيان، وزير اقتصاد و ولي‌الله سيف، رييس بانك مركزي براي رسيدگي به نوسانات ارزي خبر داد. او اين مطلب را در پاسخ به تذكر شفاهي نادر قاضي‌پور، نماينده اروميه بيان كرد. قاضي‌پور با اشاره به نوسانات بازار ارز گفته بود: «آقاي لاريجاني، جلوي گراني ارز را بگيريد تا مشكلات حاد اجتماعي، سياسي و امنيتي حاصل نشود. نبايد اجازه دهيم ريال‌ها به دلار تبديل شود. ادامه اين روند باعث ورشكستگي بانك‌ها خواهد شد.» لاريجاني نيز در پاسخ به اين نماينده اصولگراي مجلس گفت: «بايد حساسيت لازمي در اين زمينه وجود داشته باشد؛ البته كميسيون اقتصادي مجلس نيز در اين زمينه مامور شده و در اولين فرصت، يعني دوشنبه هفته جاري نشستي را با وزير اقتصاد و رييس كل بانك مركزي برگزار خواهد كرد.»

رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين از كميسيون اقتصادي خواست كه گزارشي از اين نشست به صحن علني مجلس ارايه كند و در ادامه يادآور شد: «ما نيز از مسوولان دعوت خواهيم كرد تا درخصوص علت گراني‌هاي ارز و نحوه كنترل آن به نمايندگان توضيح دهند.»

لاريجاني در ادامه جلسه ديروز يك پيشنهاد اقتصادي ديگر نيز داشت. او بعد از استماع گزارش كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي درباره اجراي قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار گفت: امسال سال حمايت از توليد ملي و كالاي ايراني است كه كميسيون ويژه و چند نماينده توضيحاتي درباره گزارش مطرح كردند. در تهيه اين گزارش دقت لازم انجام شده است. قرار است تا دو سه هفته آينده گزارش ديگري با مطالب يكپارچه ارايه شود لذا كميسيون‌هاي ديگر لازم است با عمل به وظايف خود مسائل مربوطه را پيگيري كرده و گزارش دهند. رييس مجلس شوراي اسلامي با مهم خواندن اين گزارش گفت: اين گزارش نشان مي‌دهد برخي كارها انجام نشده كه نماينده دولت نيز صحبت‌هايي را مطرح كرد. بايد مسائل را جدي بگيريم اگر مي‌خواهيم توليد ملي كشور تكاني بخورد بايد اشكالات مرتفع شود. همچنين گزارش را با توجه به شعار سال مبنا قرار دهيم. گفتني است در جلسه ديروز انتقاداتي نيز به عملكرد دولت در اجراي قانون فضاي كسب و كار و حضور نامنظم وزرا در شوراي گفت‌وگو مطرح شد. قاضي‌پور البته تيغ انتقادات را به سوي اتاق بازرگاني نيز گرفت و گفت: «ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر مي‌شوند و اين يعني اشرافي‌گري در جامعه ايجاد شده و اختلاف طبقاتي در كشور رو به افزايش است. اعضاي اتاق بازرگاني اكثرا تجار وارد‌كننده بوده و به قوانين مجلس بي‌اعتنا هستند و نمي‌گذارند افراد جديد با ابتكار و فكر نو كار را در دست گيرند چرا كه از به خطر افتادن منافع خود مي‌ترسند.» وي افزود: «اعضاي اتاق بازرگاني مهندسي انتخابات مجلس و رياست‌جمهوري را انجام مي‌دهند. از اين رو از آقاي شافعي، رييس اتاق بازرگاني مي‌خواهيم كه فراماسونري اتاق بازرگاني را از بين ببرند.»

 

پايداري‌ها فيتيله خود را پايين كشيده‌اند

سيدمحمدجواد ابطحي، نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي درباره علت سكوت پايداري در حوزه سياسي گفت: پايداري به طور جدي فيتيله خودش را پايين كشيده است. وقت هم مي‌خواهد، در واقع دوستان پايداري ما بايد وقت‌گذار باشند اما اين طور نيست. اگرچه سياست كلي پايداري از اول هم همين بود. معتقدم پايداري زود وارد عرصه سياست شد. پايداري معتقد به فرهنگ‌سازي بود.

وي افزود: آن طور نيست كه حالا همه پايداري‌ها عرصه سياسي را بوسيده و كنار رفته باشند، اخباري از فعاليت آنها دارم ولي همانطور كه ياد شد به طور جدي وارد صحنه نمي‌شوند.

عضو جبهه پايداري درباره برنامه پايداري براي انتخابات مجلس سال 98 و انتخابات رياست‌جمهوري 1400 يادآور شد: « هنوز چيزي اعلام نكردند ولي بعيد مي‌دانم كه پايداري‌ها بخواهند مقابل ديگر اصولگرايان بايستند و براي خودشان برنامه خاص جداگانه‌اي داشته باشند چون تجربه اين مشي نشان داد كه به نتيجه نمي‌رسند. بر همين اساس پايداري فقط براي اداي تكليف در زمان انتخابات مي‌گويد «فلان نامزد اصلح است»، بعد كنار مي‌رود و فعاليت آنچناني نخواهد داشت. مي‌دانم بعضي دوستان ما از دوران قبل تبليغات نيز بدهكاري دارند و هزينه‌هايي كه انجام دادند تامين نشده و مجبور شدند خانه‌هاي‌شان را بفروشند تا آن هزينه‌ها را بپردازند. نامه‌نيوز

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون