• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2193 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند

بازار طلا و ارز راكد است


گروه اقتصادي| بازار طلا و ارز راكد شد. روز گذشته در تعطيلي بازارهاي جهاني روند انواع ارز و سكه در بازار آزاد تهران نزولي شد. بدين‌ترتيب با كاهش قيمت نفت امريكا و افزايش قيمت اونس جهاني طلا در آخرين روز معاملات بازارهاي جهاني، دلار و سكه در بازار تهران از رونق افتاد. برخي از فعالان بازار علت رفتار كاهشي ارز و دلار را كاهش ارزش دلار در برابر يورو عنوان مي‌كنند. اين در حالي است كه قيمت انواع سكه طلا نيز تحت تاثير افت قيمت دلار نزولي شده است. ديروز صرافي‌هاي چهارراه استانبول نرخ دلار را 3424 دلار اعلام مي‌كردند كه نشان مي‌داد ارزش دلار در بازار پايين آمده است.
اين در حالي بود كه هر چه به سمت ميدان فردوسي مي‌رفتيم نرخ‌ها تغيير مي‌كرد ولي ارزان‌ترين نرخ‌ها را دلالان سر منوچهري اعلام مي‌كردند. يكي از اين دلالان گفت: اگر بالاي 3000 دلار بخواهي 3400 تومان هم فروشنده‌ام. اين ارزان‌فروشي اما شايد به خاطر نبود مشتري در بازار بود. اگر شما ديروز از چهارراه استانبول تا فردوسي را پياده گز مي‌كرديد متوجه راكد بودن بازار دلالان و صرافان مي‌شديد. مردم عادي خريدار ارز در بازار فردوسي مانند گذشته وجود ندارند و تعداد اندك مشتريان نيز صرافان را به دلالان ترجيح مي‌دهند. از سوي ديگر عدم خريد و فروش سكه در اين بازار ارز و سكه بسيار قابل توجه بود و نشان از آن دارد كه مردم در روز جاري به سراغ خريد سكه نيامده‌اند.
قيمت سكه تمام ديروز از محدوده 984 هزار تومان تا 990 هزار تومان نوسان داشت اما در نهايت روي 988 هزار تومان به تعادل رسيد. اين در حالي است كه در هفته اخير برخي از صرافان و فروشندگان سكه قيمت سكه تمام طرح قديم و جديد را يكسان اعلام مي‌كنند. اين صرافي ‌ها كه نزديك ميدان فردوسي بودند، قيمت سكه تمام قديم و جديد را 990 هزار تومان اعلام كردند.
اين در حالي بود كه نيم سكه 515 هزار تومان، ‌ربع سكه 285هزار تومان و سكه يك گرمي 181 هزار تومان قيمت خوردند. ديروز كاهش قيمت انواع سكه در حالي بود كه قيمت انواع ارز نيز در بازار آزاد تهران نزولي شد. هر دلار امريكا 3424 تومان معامله شد. اين در حالي بود كه اواخر هفته گذشته دلار به كانال 3500 توماني نزديك شده بود. نرخ ارز‌هاي ديگر همچون پوند و يورو در بازار ديروز فردوسي كاهش پيدا كرد. به‌طوري كه هر يورو و هر پوند انگليس به ترتيب 3878 تومان و 5292 تومان فروخته مي‌شد. نرخ يورو و پوند در آخرين روز معاملاتي هفته گذشته به 3975 تومان و 5335 تومان هم رسيده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون